PDA

View Full Version : 12-8-9-9-7



Aeroplane
7 september 2007, 18:05
Jow,

Ik heb een probleem...

Ik zou graag dus No one Knows van de QOTSa leren spelen hé,

maar er is iets raars....

Het is dus namelijk een

(e)12
(b)8
(g)9
(d)9
(a)7
(e)0

& HOE THE FUCK NEEM JE DIE ?

Ik ben mischien wel een beginner ofzo hé, maar wtf?

Het is dus een barré op de zeven, dan pak je met je middelvinger de 8, met wijs en pink de 9 & HOE NEEM JE DIE 12 DAN ?

Ik heb toch maar 5 vingers... dus ? :o


SNAPIE ? :hippie:

Lennartscholtus
7 september 2007, 18:15
No one knows...
Ik dus ook niet:p

Aeroplane
7 september 2007, 18:19
No one knows...
Ik dus ook niet:p

Lol :D

Iemand ? :hippie:

BlackSun
7 september 2007, 18:24
(e)12
(b)8
(g)X
(d)9
(a)7
(e)0

;)

(e)12
(b)8
(g)9
(d)9
(a)7
(e)0

Zou je in theorie kunnen pakken met wijs a-7,ring d-9 en g-9,middel b-8, pink e-12

maar daar mag je dan wel een hele tijd op oefenen :D Mij lukt het iig niet.

Daemon
7 september 2007, 18:30
Ongetwijfelt een "foutje" in de tab. Pak het orgineel erbij en luister of je die hoge e op de ondeste e snaar hoort als ze dat akkoord spelen.

DeiDRagonas
7 september 2007, 19:01
Of laat die snaar gewoon open... Is ook een e, maar dan n octaaf lager.

G.G.
8 september 2007, 01:27
Hoge e open houden, plektrum tussen duim en middelvinger en met wijsvinger een harmonic plaatsen boven de 12e fret tijdens aanslaan.

Of gewoon die hoge e open aanslaan.

ixque
8 september 2007, 13:46
(e)12
(b)8
(g)X
(d)9
(a)7
(e)0

Gewoon zo pakken, zo doet meneer Homme (gitarist/zanger) van QOTSA dat ook. Niks geen barree akkoord

Arts
8 september 2007, 14:06
klopt.. alleen dan wel in C standard :)

rjong999
10 september 2007, 01:54
Ik speel 'm wel vaker, het is een lekker vol klinkend accoord. Hoe meneer Homme het doet weet ik niet, want die ken ik niet, maar ik leg mijn wijsvinger ter hoogte van de 7 neer, het is geen echte barre maar voelt wel een beetje zo, dan verder de twee 9's met mijn ringvinger, de 8 met de middelvinger en de 12 uiteraard met je pink. Het is een beeje strekken maar verder goed te doen, en wel een goede strekoefening ook.

http://www.kramer-music.nl/files/12-8-9-9-7.JPG

(excuus voor de kwaliteit van de foto, maar het idee is wel duidelijk denk ik)

stefke_m
10 september 2007, 11:15
Dhr. Joshua Homme speelt misschien inderdaad dit akkoord zo, maar je mag niet vergeten dat hij zoals eerder vermeld in C-standardtuning speelt. Hij speelt dus wat jij als bv. een open A-akkoord neemt, moet hij nemen als een A-vorm op zijn vierde fret. En zijn Les Paul waar hij meestal op speelt heeft een korte mensuur, waardoor hij eigenlijk speelt (van eerste naar zesde snaar):
16 - 12 - 13 - 13 - 11 - x

Waardoor het haalbaarder wordt om te spelen, maar nog steeds niet makkelijk :dontgeti:

Arts
2 oktober 2007, 18:12
meneer Josh Homme speelt nooit op een Les Paul :)

stefke_m
2 oktober 2007, 20:10
meneer Josh Homme speelt nooit op een Les Paul :)

http://www.gibsoneurope.com/smartsite.dws?id=4751

Toch wel, maar soit, het belangrijkste is de mensuur van die gitaar, ook zijn veelvuldig gebruikte Maton heeft een korte mensuur.

ixque
4 oktober 2007, 20:54
http://www.gibsoneurope.com/smartsite.dws?id=4751

Toch wel, maar soit, het belangrijkste is de mensuur van die gitaar, ook zijn veelvuldig gebruikte Maton heeft een korte mensuur.

Dat is alleen Josh Homme niet ;). Alleen in z'n Kyuss tijd heb ik hem wel is een keertje op een Les Paul zien spelen, maar verder nooit.