PDA

View Full Version : Welke gitaar??



ido
7 september 2007, 16:42
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe gitaar te kopen. Mijn budget hiervoor is max. € 1500. Nu heb ik de mogelijke kandidaten naar 3 gitaren weten af te strepen, en wel:

- Prs se custom (met ander pups en locking-tuners erop).
- Gibson Les Paul studio
- Tweede hands Gibson Les Paul standard (als ik die voor 1500 op marktplaats kan vinden).

Nu ben ik eigelijk wel benieuwd voor welke gitaar jullie zouden gaan. Ik doe een klein gokje en zeg dat de meeste voor de Les Paul Standard zouden gaan, maar die zijn toch vaak wat duurder dan 1500 en de Prs se custom schijnt ook erg goed te zijn, maar daar kon ik toch niet echt veel over vinden.

Ik ben benieuwd...

Realeigo
7 september 2007, 16:44
Ik was voor de 2dehands standard gegaan

Mr.Fingers
7 september 2007, 16:44
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe gitaar te kopen. Mijn budget hiervoor is max. € 1500. Nu heb ik de mogelijke kandidaten naar 3 gitaren weten af te strepen, en wel:

- Prs se custom (met ander pups en locking-tuners erop).
- Gibson Les Paul studio
- Tweede hands Gibson Les Paul standaart (als ik die voor 1500 op marktplaats kan vinden).

Nu ben ik eigelijk wel benieuwd voor welke gitaar jullie zouden gaan. Ik doe een klein gokje en zeg dat de meeste voor de Les Paul Standaat zouden gaan, maar die zijn toch vaak wat duurder dan 1500 en de Prs se custom schijnt ook erg goed te zijn, maar daar kon ik toch niet echt veel over vinden.

Ik ben benieuwd...

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met de "Studio", dat is een echte "no-nonsense" gitaar, en ze zijn nog eens erg solide geconstrueerd (wel belastend voor de schouder als je een Telecastertje gewoon bent), met een studio heb je voor een (zacht) prijsje een echte gibson les paul

Spitfire
7 september 2007, 16:45
Ik zou zelf voor een PRS gaan, maar zou je niet beter zelf kunnen gaan testen en kijken wat je zelf het beste vind?

en het is een standard trouwens :sssh:

ido
7 september 2007, 16:53
Ik zou zelf voor een PRS gaan, maar zou je niet beter zelf kunnen gaan testen en kijken wat je zelf het beste vind?

en het is een standard trouwens :sssh:

Natuurlijk ga ik binnekort ook zelf nar de winkel om te kijken en te spelen, maar ik wilde ook de mening van anderen graag horen...

Waarom zou jij voor de PRS gaan dan?

wietse
7 september 2007, 16:58
- Prs se custom (met ander pups en locking-tuners erop).
- Gibson Les Paul studio
- Tweede hands Gibson Les Paul standard (als ik die voor 1500 op marktplaats kan vinden).

.

Ik ben benieuwd...

hagstrom swede, of superswede goedkoper, en kan zich met elke les paul meten volgens de eigenaars ervan hier.
alleen de headstock en tuners zijn al een kunstwerk imo.