PDA

View Full Version : nieuwe les paul



Orpheo
7 september 2007, 13:06
Onder 'grote druk' van mensen van dit forum, heb maar foto's getrokken van mijn nieuwe gubson, een aziatische versie van gibson. het moge duidelijk zijn dat deze absoluut, 100% nep is. Ik heb er echt peanuts voor betaald. op gitaarmarkt zijn alle epi les pauls duurder dan deze gitaar, en mijn gitaar is ongeveer even goed als een epi.

de specs:
3 delig mahonie back met 1delig mahonie fineer.
1 delig maple top met 2 delig quilt maple fineer
3 delige hals (losse kop en losse hiel) met verlengde neklas(langer dan gibson usa, korter dan gibson usa customshop).
3 pickups (as usual!)
grover tuners (echte grovers geloof ik, de gitaar is verdomd stemvast)
ik denk aluminium tailpiece (en ook brug)
jumbo frets
custom inleg.
(nep) abalone purfling om body en headstock
tummycut!

ik heb deze perse gekozen omdat ik niet de ace wilde; tof ding, die ace, maar het is teveel 'gibson' voor mij. ik wilde dit proberen met een gitaar die absoluut niet op gibson lijkt. er is bij mijn weten geen gibson met deze specs. wel los (en niet eens met tummycut) maar niet zo gecombineerd.

fotos:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0473.jpg
body

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0474.jpg
head; zie de iets verkeerd gespelde 'supreme' en de purfling.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0478.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0479.jpg

de inleg.

Bart_Blueprint
7 september 2007, 13:11
Best wel een chique gitaartje :D. Ik ben zelf niet zo weg van de Fretboard-inlay, maar goed, het is wel niet-gibson. Trouwens wel een mooie top in een lekker kleurtje! Veel plezier ermee!

ponq
7 september 2007, 13:13
Ej thnx voor de foto's. Ziet er best ok uit!
(al zou ik mn gitaar nooooit op t randje van een balkon leggen...)


Heb je al naar de PUps kunnen kijken? Zijn ze echt?

Nellyrocks
7 september 2007, 13:14
Ik vind hem wel gewoon echt mooi.

Klinkt????

Kim Wilson
7 september 2007, 13:15
...

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/100_0474.jpg
head; zie de iets verkeerd gespelde 'supreme' en de purfling.

...
Mooi ding hoor!


Ik heb nog wel een vraagje over deze foto. Wat is er verkeerd gespeld? Foto is namelijk niet al te scherp.
En de O lijkt niet veel af te wijken van de normale Gibson inleg, of zit ik verkeerd?

almarvk
7 september 2007, 13:15
Wat heb je er nu uiteindelijk voor betaald?

Toffe inleg trouwens!

ben79
7 september 2007, 13:22
de inleg van de head is volgens mij een exacte kopie, wat is er anders aan dan?

Orpheo
7 september 2007, 13:26
de headinleg is niet helemaal correct; een echte supreme heeft echt 'amerika' in t wit en de oceaan in t blauw (parelmoer). deze is gewoon een blok parelmoer. er moet staan supreme, er staat suprome. detail ;)

hij 'lag' niet op de rand van t balkon, ik maakte met rechts de foto en links hield ik de gitaar vast ;)

qua geluid; tja, een les paul he :) lekker dik geluid, niet te dichtgesmeerd (ik ga zo de tone effe losknippen; wellicht maakt dat t iets helderder). de pickups zijn ja, pickups. hoezo echt? t zijn humbuckers, dat is duidelijk. maar als je bedoeld, emg's? nee, never. emg's zien er nooit zo uit als dit ;) hij klinkt heel dik, lekker pinnig af en toe, de pots werken lekker, alleen die brom is wat irritant. Ik neem 'm trouwens mee naar de meeting in november; kan men 'm zelf even aan de tand voelen (en wellicht ook de ander die ik besteld heb, als ie aan komt. )


oh ja, hoeveel ie kostte. Jullie mogen raden!

Daemon
7 september 2007, 13:34
310 euro :roll: Maar zeer mooi ding :) Congrats ermee!!

Nellyrocks
7 september 2007, 13:41
de headinleg is niet helemaal correct; een echte supreme heeft echt 'amerika' in t wit en de oceaan in t blauw (parelmoer). deze is gewoon een blok parelmoer. er moet staan supreme, er staat suprome. detail ;)

Zo dus

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/Les-Paul-Supreme-LE-head-lg.jpg

ponq
7 september 2007, 13:42
310 dollar?

Kim Wilson
7 september 2007, 13:43
Zo dus

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/Les-Paul-Supreme-LE-head-lg.jpg
Haha, da's ook een GibsUn!! :D


Oftewel, de "Gibson" inleg klopt gewoon bij die neppers. :)

Bekkers
7 september 2007, 13:48
Nice!

Hij is dus beter dan een Epi. Op een schaal van 10: Als een Epi een 5 is en een nette Gibson (echte) een 10, waar staat deze nepperd dan?

Waar heb je hem vandaan? Ik ken wat van die Aziatische shops die mooi nepspul verkopen, alleen dacht ik altijd dat het prut-constructie was, slecht hout enzo.

can you enlighten us?

ben79
7 september 2007, 13:48
[QUOTE= Oftewel, de "Gibson" inleg klopt gewoon bij die neppers. :)[/QUOTE]


dat dacht ikook, ik vind het echt verschrikellijk dee praktijken.
mensen zoals ik sparen om een fanatastische gitaar te kunnen kopen, staan we er volgend optreden mee op het podium zegt iedereen 'das vast nep''

echt leuk

ponq
7 september 2007, 13:54
tis natuurlijk ook heel belangrijk dat mensen op t podium zien dat je een echte Gibson in je handen hebt he!

jimihattricks
7 september 2007, 14:00
ik vind het fantastisch, we zitten volgens mij in een lawsuit revival :)

ben79
7 september 2007, 14:08
Daar gaat het niet over maar ik zou omgekeerd ni willen, ik zou ni graag hebben dat ze denken dat je nep spul hebt terwijl je er heel vele geld voor betaald hebt..
toch normaal dacht ik..

Orpheo
7 september 2007, 14:11
Nice!

Hij is dus beter dan een Epi. Op een schaal van 10: Als een Epi een 5 is en een nette Gibson (echte) een 10, waar staat deze nepperd dan?

Waar heb je hem vandaan? Ik ken wat van die Aziatische shops die mooi nepspul verkopen, alleen dacht ik altijd dat het prut-constructie was, slecht hout enzo.

can you enlighten us?

als mijn gibson custom een 10 is, is deze een 6je denk ik. hij speelt waanzinnig chill (moet nog wel effe nieuwe snaren erop zetten) en klinkt echt niet verkeerd. ik heb wel bij 't snaren rekken er gelijk 4 gebroken :P zegt wel iets over de snaren geloof ik :D maar de gitaar overall is gewoon tof en een leuk ding.


ik heb m gekocht via ebay, maar die seller is geband.


van mij mag iedereen weten dat ie nep is. ik heb 5 gibsons, dan mag 1 neppert toch wel? :)

de gitaar heeft mij 300 euro gekost. 100 voor de gitaar 50 voor de case 150 voor verzenden. niet verkeerd toch?

Ganjaman
7 september 2007, 14:16
ziet er grappig uit, ik zou 'm niet hoeven, maar voor het geld is het een leuk hebbedingetje natuurlijk..

Bekkers
7 september 2007, 14:29
ik heb m gekocht via ebay, maar die seller is geband.

Laat me maar eens weten als je weer zoiets op ebay ziet!

Heb je enig idee waar die seller hem vandaan heeft?

Realeigo
7 september 2007, 15:12
Volgens mij word dit de nieuwe hype, echte nep gibsuns kopen!
Wil iemand er eentje meenemen naar de meeting? Ik wil er wel es eentje in mn handen hebben.

ponq
7 september 2007, 15:16
......... (10 karakters)

Ik neem 'm trouwens mee naar de meeting in november; kan men 'm zelf even aan de tand voelen (en wellicht ook de ander die ik besteld heb, als ie aan komt. )

Mr.Fingers
7 september 2007, 15:19
Ik blijf het nog steeds een lijp ding vinden voor €310

Realeigo
7 september 2007, 15:22
......... (10 karakters)

Oeps :chicken:

ponq
7 september 2007, 15:23
Ik ben ook wel benieuwd naar die case. Kan je daar ook wat over vertellen en wat foto's plaatsen?

(ik zoek nog steeds een mooie case voor mn gibson LP met bigsby)

Luke-wannabe
7 september 2007, 15:32
Daar gaat het niet over maar ik zou omgekeerd ni willen, ik zou ni graag hebben dat ze denken dat je nep spul hebt terwijl je er heel vele geld voor betaald hebt..
toch normaal dacht ik..
Wat maakt het nou uit wat mensen van je gear vinden? Ik speel op een OLP live. Ook niet bepaald de duurste gitaar...
@Orf: Leuk ding man!

Orpheo
7 september 2007, 21:46
Laat me maar eens weten als je weer zoiets op ebay ziet!

Heb je enig idee waar die seller hem vandaan heeft?

nee ik heb geen idee waar ie vandaan komt, sorry...

MarkS
7 september 2007, 22:44
de specs:
tummycut!


Ik weet wel wat een tummytub is, maar wtf is een tummycut?

bass blom
7 september 2007, 22:45
die uitholling achterop de body zoals een strat ook heeft.

Orpheo
7 september 2007, 22:52
Ik ben ook wel benieuwd naar die case. Kan je daar ook wat over vertellen en wat foto's plaatsen?

(ik zoek nog steeds een mooie case voor mn gibson LP met bigsby)

het is gewoon een 'gibson' case. niks bijzonders.

MarkS
7 september 2007, 22:56
die uitholling achterop de body zoals een strat ook heeft.

OK thanx Bass.

Orpheo
7 september 2007, 22:59
Ik ben ook wel benieuwd naar die case. Kan je daar ook wat over vertellen en wat foto's plaatsen?

(ik zoek nog steeds een mooie case voor mn gibson LP met bigsby)

het is gewoon een 'gibson' case. niks bijzonders.

Magic Bean
8 september 2007, 12:48
Hey Orpheo, kan je misschien ook een plaatje maken van de wiring?
Die schijnt bij kopieën nog wel ns slordig te zijn.
Die brom kan je misschien wegkrijgen door wat koperfolie o.i.d. te plakken bij de elektronica.

jw009
14 september 2007, 11:57
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=82552

Niet iets voor jou Orpheo?

Orpheo
14 september 2007, 12:35
Hey Orpheo, kan je misschien ook een plaatje maken van de wiring?
Die schijnt bij kopieën nog wel ns slordig te zijn.
Die brom kan je misschien wegkrijgen door wat koperfolie o.i.d. te plakken bij de elektronica.

de brom is opgelost. die gasten hadden de hot wire van het element op t middelste pootje van de pot gesoldeerd, en de wire naar de toggle aan de buitenste. net andersom dus. ik heb alles los gemaakt, de tone's iets beter gedaan (iets anders gesoldeerd, zodat er minder signaalverlies is), en nu doet ie t perfect.

@jw009: ja, waanzinnig tof ding, maar ik krijg al n gitaar met die kleur, en ik heb even geen geld voor dat ding :( en besides, mn gitaarrekken raken nogal vol, en als ze echt VOL zijn, mag er niks meer bij :(

mauricekoster
14 september 2007, 17:12
Hij is mooi,
Weer's wat anders.

Danielovich
14 september 2007, 20:10
de brom is opgelost. die gasten hadden de hot wire van het element op t middelste pootje van de pot gesoldeerd, en de wire naar de toggle aan de buitenste. net andersom dus. ik heb alles los gemaakt, de tone's iets beter gedaan (iets anders gesoldeerd, zodat er minder signaalverlies is), en nu doet ie t perfect.

@jw009: ja, waanzinnig tof ding, maar ik krijg al n gitaar met die kleur, en ik heb even geen geld voor dat ding :( en besides, mn gitaarrekken raken nogal vol, en als ze echt VOL zijn, mag er niks meer bij :(

Anders moet het vrouwtje te veel gitaren poetsen?;)

Yamhammer_71
14 september 2007, 20:23
en besides, mn gitaarrekken raken nogal vol, en als ze echt VOL zijn, mag er niks meer bij :(

Wat is eigenlijk jouw favoriete gitaar van alle Les Pauls die je hebt?

Je hebt er nogal veel, dus er zit vast wel een favoriet tussen :D

Orpheo
15 september 2007, 00:29
Anders moet het vrouwtje te veel gitaren poetsen?;)

nee, de oudjes thuis doen moeilijk. mn vriendin vindt t allemaal wel best.

@ yamhammer: mijn custom '76 en de warmoths scoren heel hoog. de rode ook behoorlijk, en daarna weet ik t niet precies.

Thijssie06
15 september 2007, 13:45
Echt een mooi ding hoor :hippie:

De inlay is ook echt nice

je mag jezelf gelukkig prijzen denk ik

Fumi SG
15 september 2007, 14:10
Ik weet wel wat een tummytub is, maar wtf is een tummycut?

Ik weet wel wat een tummytug is, maar wtf is tummytub??

Google leverde mij dit op, vooruit dan maar...
http://rarebirdfinds.typepad.com/photos/uncategorized/tummytubs.jpg



Maar gaaf ding Orpheo! Vette looks, lijkt strak afgewerkt, mooie prijs.

Orpheo
15 september 2007, 22:38
ik heb 'm gisteren getest, en ge-ab'd met 'echte' epi's. Conclusie: de mijne klinkt beter. STUKKEN beter. veel meer power, druk, complexiteit. Jammer dat ie zo lastig speelt....

Lexvandoef
15 september 2007, 23:03
Hij speelt lastig? Hoe bedoel je?

Tin
15 september 2007, 23:06
Waarschijnlijk slecht afgesteld en waarschijnlijk kan de gitaar ook niet lager/beter worden afgesteld of de hals heeft een andere profiel dan de gitaren die ie gewent is.

Dat denk ik dan.

Orpheo
15 september 2007, 23:09
:cooler:
Waarschijnlijk slecht afgesteld en waarschijnlijk kan de gitaar ook niet lager/beter worden afgesteld of de hals heeft een andere profiel.

Dat denk ik dan.

nop. verkeerd pakje snaren gekocht en nagels verkeerd geknipt :chicken:

voor riffs is dit pakje waanzinnig lekker, maar voor solo's, icm een prikkende nagel in mijn vlees speelt t minder lekker dan t had gekund. maar dat is grotendeels debet aan mijzelf.

wietse
16 september 2007, 06:27
Haha, da's ook een GibsUn!! :D


Oftewel, de "Gibson" inleg klopt gewoon bij die neppers. :)

alleen het puntje op de i daar gaan die neppers allemaal de mist mee in.
voor de rest klopt het wel.

manu
17 september 2007, 09:51
hangt idd meestal te laag ja :)

Yamhammer_71
17 september 2007, 09:56
ik heb 'm gisteren getest, en ge-ab'd met 'echte' epi's. Conclusie: de mijne klinkt beter. STUKKEN beter. veel meer power, druk, complexiteit. Jammer dat ie zo lastig speelt....

Oplossing: 0.09 Ernie Ball snaren!!

Een Les Paul speelt zowieso niet makkelijk in vergelijking met een PRS, al helemaal niet als je met dikke staalkabels speelt.

Rinze
17 september 2007, 10:00
Ik heb op mijn Lag Roxanne (zeg maar LP Doublecut) met dezelfde mensuurlengte .011 zitten en die speelt als boter, kwestie van goed afstellen.

Speeddemon
17 september 2007, 10:01
Oplossing: 0.09 Ernie Ball snaren!!

Een Les Paul speelt zowieso niet makkelijk in vergelijking met een PRS, al helemaal niet als je met dikke staalkabels speelt.
0.09's op een Les Paul (kortere mensuur)?! What kinda pussy are you, dude? :chicken: :satisfie:
0.09's in E is echt spaghetti voor mij op zo'n gitaar. 0.10 als je in E speelt, en eigenlijk 0.11 in Eb of D.

BLOK182
17 september 2007, 10:07
Voor LP's is er maar 1 set, en dat zijn Zakk Wylde Boomers, de lowtuned versie:-) Gaaf gitaartje dude, ziet er prima uit! Ik heb dit weekend ook een LP-kopie binnengekregen, een oudje/opknapper weliswaar, maar wel grappig om bij een paar echte Gibsons te houden. Zal volgende week wel eens wat posten!

manu
17 september 2007, 11:09
hé orphie,...

die gast heeft nu een eigen site zag ik...

zal ik de link posten?

Speeddemon
17 september 2007, 11:20
hé orphie,...

die gast heeft nu een eigen site zag ik...

zal ik de link posten?
Wie, Musoland, Seller887 of LiarLiar uit Wormer?!

hubert
17 september 2007, 11:30
Oplossing: 0.09 Ernie Ball snaren!!

Een Les Paul speelt zowieso niet makkelijk in vergelijking met een PRS, al helemaal niet als je met dikke staalkabels speelt.

Je mag ophouden met poep te praten.
Of beperk het in ieder geval tot 1 topic.
'Het grote yammertje poeppraat topic' ...
:)

manu
17 september 2007, 11:48
Wie, Musoland, Seller887 of LiarLiar uit Wormer?!

niet die weirde mussoland... en ook niet Liar dumbass uit Wormer..

nee die gast waar ik mijn Namaak Gibby Buzzsaw kocht...seller887..
die gene waar Mr. Orph zijn Gibby namaak erna heeft gekocht...

Jimwoud
17 september 2007, 11:56
niet die weirde mussoland... en ook niet Liar dumbass uit Wormer..

nee die gast waar ik mijn Namaak Gibby Buzzsaw kocht...seller887..
die gene waar Mr. Orph zijn Gibby namaak erna heeft gekocht...
post maar!

manu
17 september 2007, 12:01
de link die hij stuurde werkt niet,...

je moet hem via deze site invoeren en dan doet die het..via deze site invoeren... (http://www.fsurf.com/)

daar moet je de site www.mymusia.com invoeren en da doet die het...

Squier4ever
17 september 2007, 12:08
de link die hij stuurde werkt niet,...

je moet hem via deze site invoeren en dan doet die het..via deze site invoeren... (http://www.fsurf.com/)

daar moet je de site www.mymusia.com (http://www.mymusia.com) invoeren en da doet die het...

niet dus.........

manu
17 september 2007, 12:16
niet dus.........
bij mij gewoon wel.... :s

Squier4ever
17 september 2007, 12:16
bij mij gewoon wel.... :s

hier niet.

Rinze
17 september 2007, 12:37
Bij mij wel.

"Let's See What We Haves Here :satisfie:
Welcome to my shop ! i am a honest seller .I will give you my most beautiful and best things.These will give you good lucky and you will be happy.we honesty treat each customer,
I will be great pleasure for yours patronage and I'm looking forward to your discussion with me about craft arts or Musical instrument .
if you like my goods .Please you bid,if you purchase us a few items,we will give you offer a special discount combine shipping them and save money for you .Thank you for view."

Gehehe, maar de gitaren zijn voor een groot deel hetzelfde als bij de Musoland-site, met name de apartere modellen. Levert deze gast nu wel naar Nederland?

renier
17 september 2007, 12:55
jammer weer.

verbazend dat iemand die het echte werk kan waarderen toch op deze manier de gitaarmarkt een mes in de rug steekt.

of ben ik nu weer een moraalridder?

Squier4ever
17 september 2007, 12:58
hmm nu doet ie t weer wel...
vreemdheid

Rinze
17 september 2007, 13:15
jammer weer.

verbazend dat iemand die het echte werk kan waarderen toch op deze manier de gitaarmarkt een mes in de rug steekt.

of ben ik nu weer een moraalridder?

Ja. Geen enkele gitarist koopt dit spul met het idee een echte Gibson te kopen. Wanneer ze weer doorverkocht worden, ach, er zijn al zoveel mensen die hun Fender van een decalletje voorzien, het verschil is dat het nu Gibson betreft, blijkbaar is dat erger? De meesten die een Fender met decal verkopen melden het ook netjes, maar misschien dat Gibsonliefhebbers niet zo eerlijk zijn? :satisfie:

Persoonlijk denk ik dat Gibson mijn medeleven niet verdient. Laten ze zich daar maar eens concentreren op het leveren van constante kwaliteit, i.p.v. dramatisch op hun bek te gaan zoals met het Singlecut-proces.

Mark1990
17 september 2007, 14:41
hmm best raar, de helft van de foto's op musoland doen het niet bij mij. heeft iemand anders daar ook last van?

Orpheo
17 september 2007, 15:49
het probleem zit 'm niet in de snaren bij mijn gitaar, maar mijn vingers. ik heb er ook problemen mee met mn LP waar .009 opligt (ooit gedaan als experimentje; voortaan gewoon weer mn 0.11-0.52 setje!)

Rinze
17 september 2007, 16:45
het probleem zit 'm niet in de snaren bij mijn gitaar, maar mijn vingers. ik heb er ook problemen mee met mn LP waar .009 opligt (ooit gedaan als experimentje; voortaan gewoon weer mn 0.11-0.52 setje!)

Maar heb je het bij alle gitaren dan? En is het een kwestie van pijnlijke spieren/pezen of van de vingertoppen?

Orpheo
17 september 2007, 17:10
Maar heb je het bij alle gitaren dan? En is het een kwestie van pijnlijke spieren/pezen of van de vingertoppen?

heb ik al gezegd; ik heb mijn nagels verkeerd afgeknipt onlangs, en nu prikt een stuk nagel bij diverse vingers in mijn vlees als ik speel. tis dus niks met de gitaar.

Rinze
17 september 2007, 17:24
Aha. Maar dan heb je er normaal dus ook geen last van. Dat scheelt weer.

paulbekkers
17 september 2007, 17:47
is dat mymusia.com nou de site waar de verkoper van de gitaar aan Orpheo hem vandaan heeft?

manu
18 september 2007, 10:46
yup....it is

paulbekkers
18 september 2007, 13:57
yup....it is

Ik vind die sites (mymusia, maar ook bounry en fritra) er tóch nogal onbetrouwbaar uitzien.

Geen beschrijvingen bij de gitaren, crappy standaard-sites, langzaam.

Verzenden met bedrijven waar je nog nooit van hebt gehoord.

Enige wat een klein beetje vertrouwen wekt is de paypal acceptatie.

niekb
18 september 2007, 14:25
Zelfde opzet ook.. Zou t dezelfde persoon zijn? Foto's zijn ook t zelfde.

Alleen de prijzen verschillen.

Yamhammer_71
18 september 2007, 14:31
het probleem zit 'm niet in de snaren bij mijn gitaar, maar mijn vingers. ik heb er ook problemen mee met mn LP waar .009 opligt (ooit gedaan als experimentje; voortaan gewoon weer mn 0.11-0.52 setje!)

Ik heb weleens 0.010 geprobeerd als experimentje, maar kom altijd weer terug op 0.09!

Tooooooooooooooone!

bass blom
18 september 2007, 14:34
Ik heb weleens 0.010 geprobeerd als experimentje, maar kom altijd weer terug op 0.09!

Tooooooooooooooone!

sjeeess ben je daar nou nog niet klaar mee? :o

Fumi SG
18 september 2007, 14:36
Ik heb weleens 0.010 geprobeerd als experimentje, maar kom altijd weer terug op 0.09!

Tooooooooooooooone!

Zou je dan niet juist terugvallen op 010?:sneaky:

Yamhammer_71
18 september 2007, 14:43
Mod-Edit: en nu ben ik er klaar mee! PM is onderweg! En deze post laat je dit keer staan. Verwijder je 'm, dan verwijder ik jou!

bass blom
18 september 2007, 14:45
Haha, eigenlijk wel ja.

Maar als ik dan weer lees dat Orpheo 0.09 snaren als 'experimentje' beschouwt, dan denk ik: man man, zielig hoor...meeloper + meningloos.
Dat hij alleen met dikke snaren een goede toon uit zijn Les Paul kan halen en andersom niet, zegt al genoeg over zijn eigen gebreken.

in over eigen gebreken spreken is er niemand die jou toppen kan :D

paulbekkers
18 september 2007, 14:45
Zelfde opzet ook.. Zou t dezelfde persoon zijn? Foto's zijn ook t zelfde.

Alleen de prijzen verschillen.

Ik heb per msn aan die mymusia gevraagd hoe dat zit.
Antwoord was dat ze vlakbij elkaar zitten.

My guess is dat ze allen afnemers zijn bij dezelfde replica-fabriek. Is dat plausibel? Of het zijn allemaal dezelfde oplichters?

almarvk
18 september 2007, 14:56
Dat zou wel logisch zijn dat het allemaal uit dezelfde fabriek komt. Makes sense to me

niekb
18 september 2007, 15:11
Ik heb per msn aan die mymusia gevraagd hoe dat zit.
Antwoord was dat ze vlakbij elkaar zitten.

My guess is dat ze allen afnemers zijn bij dezelfde replica-fabriek. Is dat plausibel? Of het zijn allemaal dezelfde oplichters?

Dat zou ook goed kunnen ja. Mymusia is wel de goedkoopste van de 3.
Tja oplichters... Zowieso naar Gibson toe. Ik vind het niet erg om er 1 te kopen. Puur voor eigen gebruik. Ik kan me voorstellen dat de markt wel een beetje vervuild wordt hierdoor en dat er meer fakes worden aangeboden. But then again, ik wil wel een epi kwaliteit LP, met de juiste looks voor om en nabij de 300 euro. Daarbij vind ik Gibson echt vet overpriced. Made in the USA my ass, alsof dat een garantie is voor super kwaliteit.. Ik vraag me wel af hoe lang ze daarmee door kunnen gaan. Ik bedoel ze zullen Gibson vast wel een keer op hun dak krijgen. Hahah ze worden dus waarschijnlijk genaaid door hun eigen medewerkers.

Nu is Asië zowieso wel een bakermat voor kopieer kunsten.

Orpheo
18 september 2007, 19:32
Maar als ik dan weer lees dat Orpheo 0.09 snaren als 'experimentje' beschouwt, dan denk ik: man man, zielig hoor...meeloper + meningloos.
Dat hij alleen met dikke snaren een goede toon uit zijn Les Paul kan halen en andersom niet, zegt al genoeg over zijn eigen gebreken.



wat bazel je nou man. ik heb altijd op 0.11 of 0.10 gespeeld, en ik hoor zoveel goede verhalen over 0.09 dat ik dacht, eens kijken of dat iets is. ik krijg uit iedere gitaar, met welke snaren ook, een geluid dat redelijk tot goed (soms zeer goed!) is. IK vind 0.09 niet fijn spelen, IK vind 0.09 niet fijn klinken (als ik 0.11 gewend ben) en IK vind dat met .11 of met 0.10 betere pinches te maken zijn dan met 0.09. als jij me dat kwalijk wilt nemen als meeloperij en meningsloos, jammer dan. Maar ik zeg genoeg over mijn mening over mijn sound.