PDA

View Full Version : koop advies Marshall jmc 900 dual rever 50w



spike67
7 september 2007, 11:56
deze is me aangeboden is het een goede versterker?

muziek stijl rock, blues, pop
gitaar gibson LP standard faded

Marshall JCM 900 Dual Reverb 50 Watt

- 50 Watt Output
- 2 Kanalen
- 3x ECC83 pre-amp buizen
- 2x EL 34 power amp buizen
- Effectloop
- Schakelbaar van 50 naar 25 Watt
- Footswitch inbegrepen
- Dual Reverb
Het een uit het eerste jaar (1990)van productie, en om die reden nog met EL34's.

wat zou de prijs moeten zijn voor deze amp?

alvast bedankt

Squier4ever
7 september 2007, 12:10
ik zou er niet aan beginnen, ben niet kapot van die sound, beter sparen voor een JCM800.

en dit soort vragen kunnen ook makkelijk in een van je 10.000 andere topics.

Jimwoud
7 september 2007, 13:21
Ik heb hem ook gehad, en laatst nog een keer de 2x12 uitvoering gehoord, en vind het ook niks. Iel, weinig bas, veel hoog. Met EQ in de loop kreeg ik hem nog wel aardig, maar vind dat dat niet zou moeten hoeven.

Heb wel een keer over een 50 wat top gespeeld die wel erg goed klonk, maar die was volgens mij niet origineel meer, en van een redelijk bekende gitarist geweest.

Rormo
7 september 2007, 13:37
Volgens mij Spike, moet je eerst eens heel goed nadenken wat je wilt. Je hebt nu meerdere topics lopen die allemaal over compleet verschillende dingen gaan...

ColourofFire
7 september 2007, 15:03
Die Dual Reverb ben k ook niet kapot van. De JCM900 SL-X vind ik wel heel lekker klinken (ook de 2x12) maar die dual reverb is nogal stijf, scherp en krasserig.

Dude
7 september 2007, 15:18
de halve rock wereld speelt of heeft op die amps gespeelt en al het gebitch op de 900 serie is voor 95% aangedikt door internet forums.

een goeie kast er onder, mooie dikke 4x12 met greenbacks of v30s en je komt een heel eind hoor ! believe me !

Sarco
7 september 2007, 15:46
Dude heeft gelijk, die JCM 900 dual reverbs zijn best wel bruikbare versterkers. Een goeie gitaar en een degelijk cabinet helpen natuurlijk wel. Het leuke is dat je ze ook heel goedkoop vind en je krijgt er toch wat voor: luide lampen eindtrap, 2 kanalen, reverb, fx-loop,... De distortion kan wel wat fuzzy klinken met de gain ver open, voor een vette distortion ben je beter af met de gain op de helft ofzo en dan boosten naar smaak met een pedaaltje. Het is ook een versterker dat je best zo luid mogelijk zet. Het is waar dat deze versterker niet veel bas heeft maar daardoor is hij vrij strak en snijt hij ook erg makkelijk door een mix. Typisch voor deze amp is dat hij het wel goed zal doen in een band maar als je er op je eentje moet op spelen zal je er niet gelukkig van worden.

Ik gebruik er eentje als backup voor m'n JCM 900 sl-x trouwens.

ColourofFire
7 september 2007, 17:27
Dude heeft gelijk, die JCM 900 dual reverbs zijn best wel bruikbare versterkers. Een goeie gitaar en een degelijk cabinet helpen natuurlijk wel. Het leuke is dat je ze ook heel goedkoop vind en je krijgt er toch wat voor: luide lampen eindtrap, 2 kanalen, reverb, fx-loop,... De distortion kan wel wat fuzzy klinken met de gain ver open, voor een vette distortion ben je beter af met de gain op de helft ofzo en dan boosten naar smaak met een pedaaltje. Het is ook een versterker dat je best zo luid mogelijk zet. Het is waar dat deze versterker niet veel bas heeft maar daardoor is hij vrij strak en snijt hij ook erg makkelijk door een mix. Typisch voor deze amp is dat hij het wel goed zal doen in een band maar als je er op je eentje moet op spelen zal je er niet gelukkig van worden.

Ik gebruik er eentje als backup voor m'n JCM 900 sl-x trouwens.

Ze zijn niet slecht ofzo, maar een sl-x kost in de regel ongeveer evenveel en klonk (IMHO) een stuk lekkerder.

Piekhaar
7 september 2007, 17:53
Ik ben heel tevreden met mijn JCM900 Dual Reverb 100 watt. In combinatie met mijn 1960A kast krijg ik er echt een supergeluidje uit. Ik vind het een zeer fijne en goede versterker.

Is het de topversie of een combo?

Agent_Smith
7 september 2007, 18:07
de halve rock wereld speelt of heeft op die amps gespeelt en al het gebitch op de 900 serie is voor 95% aangedikt door internet forums.

een goeie kast er onder, mooie dikke 4x12 met greenbacks of v30s en je komt een heel eind hoor ! believe me !

+1. Nadeel van een forum: als iets maar vaak genoeg geroepen wordt, wordt het op den duur voor waar aangenomen.

spike67
7 september 2007, 18:39
het is een top

Dude
7 september 2007, 19:39
om op je vraag terug te komen. Prijs op marktplaats voor deze versterkers ligt meestal ergens tussen de 350 en 500 euro afhankelijk van de uiterlijke staat.

Het verhaal dat de buizen nog goed zijn of net vervangen geloof ik alleen als er een bon bij zit. Reken er anders maar op dat er een nieuw setje buizen + bias aan zit te komen, en 1990... wie weet zijn de elco's ook wel aan vervanging toe ? dan is het bij elkaar als snel 100 a 150 euro extra.

Prima versterkers, gewoon goed spul ! Laat je niet teveel leiden door dit forum maar ga zelf effe luisteren en maak dan je beslissing ! Ik heb een tijd lang met een 50 watt jcm900 in een band gespeeld en ik had een super lekker no nonsens rock/hard rock geluid. Perfect ding ! Zonde dat ik die ooit weg heb gedaan, als ik ooit weer zo'n 1x12 combo te pakken krijg voor weinig koop ik hem meteen !