PDA

View Full Version : Gitaar handicap



Murphy
22 januari 2003, 19:47
Zijn er hier gitaristen die een handicap hebben, wat het gitaarspelen bemoeilijkt?

Ikzelf heb lang geleden m'n pink van mijn linkerhand gebroken. Die staat nu scheef en is niet echt bruikbaar, Hierdoor kan ik niet echt snel soleren en hangt de pink er maar zo'n beetje bij. (overigens is-ie bij het gebruk van barré akkoorden wel functioneel).

ColtraneMatrix
22 januari 2003, 20:05
wel dat is niet zo'n goed nieuws om tehoren
:sad:

hoewel er toch een enorme snelheid met drie vingers kan gehaald worden

heb je Django Reinhardt al eens horen spelen? hij had maar 2 vingers (twee anderen zwaar verbrand in een ongeval)
als je zn licks kan kopieren op snelheid.. bravo :smile:

savecracker85
22 januari 2003, 20:14
ik heb een keer mn linker pols gebroken maar das gelukkig allemaal goed gekomen...en verder heb ik ook n keer mn rechter pink gebroken..die ziet er nu na 2 jaar nog steeds n beetje vaag uit :smile:

pimmetje
23 januari 2003, 02:20
Ik heb als handicap dat ik me meestal helemaal laveloos zuip terwijl ik nog 1 of 2 sets te gaan heb :grin:.
Het is zeer waarschijnlijk dat ik soms speel alsof ik 2 gebroken pinken, geen wijsvingers en de ziekte van parkinson heb.

ColtraneMatrix
23 januari 2003, 11:00
het is allessinds beter dan mijn bassist die zo "stronken" was dat hij 5 minuten speelde met zn kabel op de grond

dirkw83
24 januari 2003, 19:28
Op 2003-01-22 20:05, schreef ColtraneMatrix:
wel dat is niet zo'n goed nieuws om tehoren
:sad:

hoewel er toch een enorme snelheid met drie vingers kan gehaald worden

heb je Django Reinhardt al eens horen spelen? hij had maar 2 vingers (twee anderen zwaar verbrand in een ongeval)
als je zn licks kan kopieren op snelheid.. bravo :smile:


Wa's d'r met zijn 5e vinger gebeurd dan? :razz:

ColtraneMatrix
24 januari 2003, 21:27
Op 2003-01-24 19:28, schreef dirkw83:


Op 2003-01-22 20:05, schreef ColtraneMatrix:
wel dat is niet zo'n goed nieuws om tehoren
:sad:

hoewel er toch een enorme snelheid met drie vingers kan gehaald worden

heb je Django Reinhardt al eens horen spelen? hij had maar 2 vingers (twee anderen zwaar verbrand in een ongeval)
als je zn licks kan kopieren op snelheid.. bravo :smile:


Wa's d'r met zijn 5e vinger gebeurd dan? :razz:


hij was Alien? :wink: nah.. zn duim rekende ik niet mee

hij gebruikte deze echter wel om akkoorden te nemen op de bassnaar

Shay
25 januari 2003, 01:56
Ik ken een bassist die die drie vingers en een duim heeft aan zijn linkerhand. Hij mist de middelvinger van zijn linkerhand. Maar hij is echt ontzettend goed.
Maak je geen zorgen over je pink .. Santana maakt(e) ook weinig gebruik van zijn pink. Maar goed, hij klinkt snel omdat hij veel met zijn plectrum doet (is misschien een leuk trucje voor jou).

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-01-25 01:57 ]</font>

ColtraneMatrix
25 januari 2003, 08:28
ach sommige mensen kunnen zichzelf ook handicap's aandoen :wink:

zo ken ik een linkshandige man die speelt op een omgedraaide rechtshandige gitaar ZONDER DE SNAREN OM TE DRAAIEN!!!!!

geeft wel een leuk effect en vermits hij gypsy jazz speelt zit hij constant met een upstroke ritme.. grappig om te zien!

Kitaarhiero
29 januari 2003, 14:59
Er zijn best meer goede gitaristen die een rechtshandige gitaar bespelen zonder de snaren om te keren, dick Dale, Albert King, en nog een paar.

sommige kunstzinnige rechtshandige gitaristen willen dat ook nog wel eens doen om een onconventioneel nummer te maken...

Harry
29 januari 2003, 15:38
ik ben ontzettend lui, telt dat ook?

Murphy
30 januari 2003, 19:52
Nee Harry, dat telt niet.
Lui zijn is geen handicap, maar een karaktereigenschap.

schaap
30 januari 2003, 21:34
misschien kan hij er niks aan doen :razz:
dan is het wel een handicap, of een motorieke fout in zn lichaam :razz:

Harry
31 januari 2003, 09:33
Op 2003-01-30 21:34, schreef schaap:
misschien kan hij er niks aan doen :razz:
dan is het wel een handicap, of een motorieke fout in zn lichaam :razz:


ik ga er inderdaad liever van uit dat ik er niets aan kan doen, dat scheelt weer de inspanning om mezelf te verbeteren

:grin:

Murphy
1 februari 2003, 19:54
Waarmee Harry zelf meteen bewijst dat het geen handicap is, maar een KARAKTEREIGENSCHAP. :smile:

Harry
3 februari 2003, 12:15
Op 2003-02-01 19:54, schreef Murphy:
Waarmee Harry zelf meteen bewijst dat het geen handicap is, maar een KARAKTEREIGENSCHAP. :smile:


je kunt gehandicapt zijn door 'tekortkomingen' in je karakter, toch?
Ik denk dat die het grootste probleem vormen bij de meeste muzikanten; een te groot ego, niet communicatief zijnde, niet ambitieus genoeg, en zo zijn er nog wel meer.
En ik ben lui, en ook wel gemakzuchtig. :grin:

Murphy
3 februari 2003, 19:39
je kunt gehandicapt zijn door 'tekortkomingen' in je karakter, toch?
Ik denk dat die het grootste probleem vormen bij de meeste muzikanten; een te groot ego, niet communicatief zijnde, niet ambitieus genoeg, en zo zijn er nog wel meer.
En ik ben lui, en ook wel gemakzuchtig. :grin:


Nee harry, dat kan niet..... Al die andere genoemde problemen valle onder sociale handicaps...

Murph (dwarsligger)