PDA

View Full Version : Dan heb je het over monitoren



Han S
7 september 2007, 11:41
http://www.hifi.nl/gfx/pd_b&w_801d_060906.jpg

Deze krijg ik binnenkort om mee te testen, de B&W 801D waarbij de D staat voor het volgende: The diamond dome tweeter is amazing in its ability to reproduce high frequencies in the most natural way – everything is there as it should be, without exaggeration.

8000 euro per stuk, ik laat nog wel weten hoe ze klinken.

'66 special
7 september 2007, 11:49
Waar sluit je ze op aan? Ben wel benieuwd. Ik gebruik zelf monitoren van ASA voor mijn HiFi.

Han S
7 september 2007, 11:54
http://www.manger-audio.co.uk/images/emitter1.jpg http://www.manger-audio.co.uk/images/under1.jpg


http://www.manger-audio.co.uk/PDFs/asr-emitter1.pdf

peter_heijnen
7 september 2007, 12:02
B&W 801D
En nog mooi ook (om te zien). Wat voor formaat hebben we het over?

guhlenn
7 september 2007, 12:04
gigantisch als ze lijken op de oude matrix modellen. erg leuk Han, ben benieuwd naar je bevindingen. Heb je ervaring met de matrix 801 III?

B_2_the_a
7 september 2007, 12:06
en dan streaming radio luisteren :P

bass blom
7 september 2007, 12:16
han, ga je nu een keer een meeting organiseren dat we dan die roemruchte mp3 kunnen luisteren over dat spul?

Han S
7 september 2007, 12:22
Ik heb ze maar één weekend en dan ga ik mooi alles proberen.

De studio is altijd open voor bezoek (ff bellen) en dan kun je mooie dingen luisteren.

Reeds.

@Peter, ik denk dat ze een meter hoog zijn.

peter_heijnen
7 september 2007, 12:25
@Peter, ik denk dat ze een meter hoog zijn.
Zo, dan zijn het joekels van tweeters. Iig heel erg veel plezier of eerder genot dit weekend!

Han S
7 september 2007, 12:31
Ik heb ze niet dit weekend, ander weekend, dat hoor ik nog, I'll keep you posted.

De gele speakers zijn de mids, de tweeter is dat kleine bolletje er bovenop.

peter_heijnen
7 september 2007, 12:43
Nou zie ik het ook.

Ic3gl0vE
7 september 2007, 23:06
Ik heb ze maar één weekend en dan ga ik mooi alles proberen.

De studio is altijd open voor bezoek (ff bellen) en dan kun je mooie dingen luisteren.
...

Jammer dat je zo ver weg zit Han!

Ik ben vooral benieuwd hoe je deze dure speakers in verhouding vindt staan tot de IMF speakers die je altijd aanprijst.

Han S
7 september 2007, 23:57
Ik ben ook razend benieuwd hoe de top van B&W zich verhoudt tot een begin jaren 80 IMF RSPM. Die RSPM is buitengewoon gedetailleerd, maar heeft wel een typische eigen klank. Voor masteren van opnamen heel geschikt, dus ik wil hem graag vergelijken met de duurste B&W en dat komt helemaal goed.

B_2_the_a
8 september 2007, 01:52
Han S,
mag ik een verzoek indienen?
Directe forum verbod voor jou, je maakt mensen veel te jaloers!

bass blom
8 september 2007, 02:17
Han S,
mag ik een verzoek indienen?
Directe forum verbod voor jou, je maakt mensen veel te jaloers!

rond 80 km, ik dacht dat het verder was, er zou wel eens een geel bestelbakje bij je de dam op kunnen komen hobbelen volgende week han :D

Daniël_san
9 september 2007, 20:23
dan ga je zeker zeggen dan je IMF's beter klinken :P
maar goed, keep us posted, zou graag willen weten hoe ze klinken.

Rinze
9 september 2007, 21:16
MIjn broer had tot afgelopen week de oude Matrixen staan. Hij heeft de nieuwen wel uitgeprobeerd maar vond het hoog niet mooi. Nu heeft ie weer Dynaudio's gekocht, die volgens hem beter zijn dan zijn oude Matrixen, vooral in het laag meer detail door minder traagheid. Die gast heeft luidsprekerkabels liggen die zo dik zijn dat ik dacht dat er een multikabel lag :o en een twee keer vijfhonderd watt eindversterker. Lekker veel headroom, dat wel , maar hij draait nooit boven gespreksniveau... Die Matrixen stonden een meter uit de hoeken. Moet wel zeggen dat bij hem de muziek echt in de ruimte hangt qua beleving, terwijl ik normaal altijd de boxen hoor. Toch jammer dat ie geen gitaren verzamelt en daar zoveel geld in stopt :(

Mr.Bluesbreaker
9 september 2007, 21:34
Gaaf zeg, alleen het design al ziet er echt te gek uit. Niet dat dat dan beter klinkt, ook al was ie bij wijze van spreken roze:)

Ik heb trouwens een maand of 2 terug de BM15 serie van Dynaudio op de kop kunnen tikken van marktplaats. OMFG is het enige wat ik daar over kwijt kan, voor 500 euro denk ik niet dat ik wat beters zal horen...
Nu nog een keer verkassen en dan een beetje een luisterruimte maken.

guhlenn
10 september 2007, 11:46
welke dynaudio's waren supeieur aande matrixen?

Ik vond die RSPM van HAn te fel en agressief. de als 40 is wat zachter, liever voor de oortjes :)...

Rinze
10 september 2007, 13:09
welke dynaudio's waren supeieur aande matrixen?

Ik vond die RSPM van HAn te fel en agressief. de als 40 is wat zachter, liever voor de oortjes :)...

Kweenie welk type, broerlief kennende hele goeie.

Han S
10 september 2007, 13:52
welke dynaudio's waren supeieur aande matrixen?

Ik vond die RSPM van HAn te fel en agressief. de als 40 is wat zachter, liever voor de oortjes :)...

Klopt wel en dat ligt aan de eerste tweeter, die gaat gewoon te hard. Ik heb er nu tissues voor hangen en dat klinkt een stuk vriendelijker. Ik ga op het filter daar een weerstand in bouwen en het kantelpunt iets verhogen middels een andere waarde van de condensatoren.

Lacrymosa
10 september 2007, 16:11
Op het audio zelfbouw forum waar ik zit heeft iemand de 803D geprobeerd na te maken.
Is heel mooi gelukt.
Maar als je het echt goed wil doen, neem je de Nautilus, die zijn pas vet!