PDA

View Full Version : Welke booster?



Jimwoud
7 september 2007, 11:08
Ik ben op zoek naar een booster voor mijn Laney GH50L. Ik vind namelijk de gain iets te grof/ korrelig. Maar hij moet ook clean een beetje kunnen boosten, dus met gain op nul moet hij clean zijn. En ik heb best hoge output humbuckers in m'n Epi LP, dus misschien dat dat een beetje lastig wordt. Op m'n Jeckyll & hyde zit ook een TS kant, maar die heeft op gain 0 teveel gain voor mij. En dan wordt het geluid gewoon te rommelig/ gruizig

Ik heb drie pedalen op het oog:

- Digitech Bad Monkey

- DOD YJM 308 (DOD250 clone)

- TS9

Vooral de eerste 2 lijken me interessant vanwege de prijs, +/- 40 euro.

Maar welke kan ook een beetje clean klinken?

Speeddemon
7 september 2007, 11:39
- DOD TJM 308 (DOD250 clone)

Zo heet mijn DOD 250 clone helemaal niet. :sneaky:

Mitch
7 september 2007, 11:46
Van dat trio haal je denk ik met de Monkey de meest 'cleane' boost.

Jimwoud
7 september 2007, 15:13
tenx heren!

Voor dat geld is die bad monkey wel het proberen waard. Of is er iemand uit amsterdam van wie ik hem eens kan uitproberen????

@speedy: Ik bedoelde de YJM 308(Malmsteen) een herziende uitgave van de 250. Sorry voor die keuze maar wil even wat proberen, misschien na m'n buizen wissel dat die booster niet eens nodig is.

Speeddemon
7 september 2007, 16:14
tenx heren!

Voor dat geld is die bad monkey wel het proberen waard. Of is er iemand uit amsterdam van wie ik hem eens kan uitproberen????

@speedy: Ik bedoelde de YJM 308(Malmsteen) een herziende uitgave van de 250. Sorry voor die keuze maar wil even wat proberen, misschien na m'n buizen wissel dat die booster niet eens nodig is.
Die YJM heeft wel een kleinere inputcap dan zowel de DOD 250 RI als de originele DOD 250's. Heb je een wollig/vet/vol klinkende amp+gitaar, prima, maar anders kan ie te dun klinken.

Puur als boost+randje zou ik de Boss OD-3 en BD-2 ook meenemen in m'n tests.

Helter Skelter
7 september 2007, 18:28
De Bad Monkey idd even proberen. Ik zag 'm onlangs staan voor €44 en heb het pedaal impulsief aangeschaft louter om uit te vissen of het wat is. Ik heb ook een Maxon TS-808 en een Ibanez TS-9 en de Bad Monkey klinkt identiek aan die twee TS'en (je leest het goed inderdaad: identiek) Het grote voordeel van de BM is naast de prijs de gescheiden toonregeling (bass en treble) waardoor je niet de gehate 'basscut' hebt zoals met de andere buisgillers

Jimwoud
7 september 2007, 22:02
Bedankt voor de reacties,

het is zo irritant dat je die dingen nooit goed naast elkaar kunt testen op je eigen amp, en heb geen zit om dit soort dingen te kopen en verkopen. Met versterkers gaat dit mij wel goed af, maar met pedalen is het lastiger om er geen geld op te verliezen.

Jimwoud
7 september 2007, 22:03
De Bad Monkey idd even proberen. Ik zag 'm onlangs staan voor €44 en heb het pedaal impulsief aangeschaft louter om uit te vissen of het wat is. Ik heb ook een Maxon TS-808 en een Ibanez TS-9 en de Bad Monkey klinkt identiek aan die twee TS'en (je leest het goed inderdaad: identiek) Het grote voordeel van de BM is naast de prijs de gescheiden toonregeling (bass en treble) waardoor je niet de gehate 'basscut' hebt zoals met de andere buisgillers

Maar hij is dus ook goed clean te houden, en dat hij nog boost ook?

Lkan
9 september 2007, 20:30
Is de Seymour Duncan Pickup Booster niet iets?

Jimwoud
9 september 2007, 21:30
Is de Seymour Duncan Pickup Booster niet iets?
nee want dat is echt een clean booster, en wil ook nog van vervorming eraan toe kunnen voegen.

RolandT
9 september 2007, 21:57
Ik zit zelf te denken aan een BYOC TriBoost (78 euro (http://www.eskimo.com/~z01/vibe-o-tronic/products.php?brand=1&type=1)). Volgens de BYOC website 3 kleuren in 1 potje ;)
1) germanuim boost (Dallas rangemaster treble boost)
2) silicon boost (Linear Power Boost)
3) MosFET Clean boost.