PDA

View Full Version : Line6 ik dacht het niet oftewel ik heb een nieuwe versterker



Kaboemba
7 september 2007, 11:01
Gisteren een yamaha dg100 212a gehaald, wat een geweldige amp.
Heb thuis o.a. meerdere buizenversterkers en een pod xt over een buizen eindtrap.
Nou de yamaha is de perfecte mix er tussen.
De pod valt in het niet, okee de pod kan meer (maar hoeveel gebruik je nu werkelijk) maar klinkt veel (heel veel) slechter. De yamaha heb reverb, chorus, echo en tremelo en meerdere amp models.
als ik ze naast elkaar hoor dan klinkt pod als of hij in een doos zit terwijl de yamaha open sprankelend klinkt en bovendien reageerd op je gitaar spel.
De pod klinkt hetzelfde hoe je je gitaat ook aanslaat.

Ook de yamaha is geen buizen versterker en natuurlijk hoor je verschil, maar de yamaha klinkt op laag volume zoveel beter en op hooog volume niet veel minder.
Kortom een heel goed alternatief en bovendien heb ik daarnaast altijd nog een buizen versterker.

De pod gaat de deur nog niet uit, omdat hij handig is voor opnames, maar zal toch een heel stuk minder gebruikt worden.

Enne vanzelf draaiende potmeters is gaaf (kijk mam zonder handen) :cheerup:

http://www.session-schwabbach.de/bilder/PICS/Amps/dg100-212_closeup2.jpg

Piekhaar
7 september 2007, 11:07
Die versterker heeft ook een tijdje bij de lokale gitaarboer hier gestaan. Heb hem 1 keer gehoord (weet ik niet meer zoveel van). Maar dat die knoppen automatisch draaien, dat zou bijna een reden zijn voor mij om hem te kopen.

Nut heeft het niet, maar leuk is het wel.

Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.

Dude
7 september 2007, 11:12
op een yamaha moet je met 140 over de snelweg knallen... geen gitaar inprikken

Kim Wilson
7 september 2007, 11:12
Klinkt goed, Kaboemba!! Gefeliciteerd!

En, hoe hard kan die?

Raffel
7 september 2007, 11:16
hmm ik vind servo's of hoe het dan ook wordt aangedreven juist een reden om zo'n ding niet te kopen. Kan alleen maar kapot. Maar maak eens wat clipjes, want ik wil wel eens horen wat dat ding kan! :D

Kaboemba
7 september 2007, 11:17
op een yamaha moet je met 140 over de snelweg knallen... geen gitaar inprikken
Twee zaken waar je geen verstand van hebt in 1 post, ik vind het knap.

Btw top ligt op 325.

Dude
7 september 2007, 11:50
haha ouwe brompot !

succes ermee hoor ! :hippie:

FNaRK
7 september 2007, 11:57
leuk hoor


maar kan je nu al een beetje fatsoenlijk spelen :stop:

Kaboemba
7 september 2007, 12:02
leuk hoor


maar kan je nu al een beetje fatsoenlijk spelen :stop:

Neuh maar had je dat verwacht dan, ik heb er desondanks wel plezier van.

tis een beetje zoals jouw sex leven, niet kunnen neuken maar wel klaar komen.

Kim Wilson
7 september 2007, 12:05
Neuh maar had je dat verwacht dan, ik heb er desondanks wel plezier van.

tis een beetje zoals jouw sex leven, niet kunnen neuken maar wel klaar komen.
:seriousf:

FNaRK
7 september 2007, 12:11
tis een beetje zoals jouw sex leven, niet kunnen neuken maar wel klaar komen.

ho ho .... ik heb toch minimaal 2 succesvolle neukbeurten mogen beleven (gelet op het aantal legale kinderen)




ennuh ... je bent wel erg gevat voor de vroege ochtend. Je zou wat minder koffie moeten drinken en meer moeten werken !

Dude
7 september 2007, 15:16
prachtig topic ! eindelijk weer eens wat leven in moderne versterkers !

Kaboemba
7 september 2007, 15:17
prachtig topic ! eindelijk weer eens wat leven in moderne versterkers !

Ja daarin wel.

Btw wel is van stuifmeel gehoord Fnark ?

Fender75
7 september 2007, 15:55
Humorvol topic..:)

Butger
7 september 2007, 16:11
Maar dat die knoppen automatisch draaien, blaa bla bla....

Nut heeft het niet, maar leuk is het wel.

Drugs gehad? Stoned? :D
Wat zo omheunig irritant aan de (meeste) modelers is, is dat je niet kunt zien hoe de knoppen staan...

Kaboemba
7 september 2007, 23:06
Drugs gehad? Stoned? :D
Wat zo omheunig irritant aan de (meeste) modelers is, is dat je niet kunt zien hoe de knoppen staan...

Nou precies en deze is helemaal draaiknoppen dus je hebt een instelling, je ziet hoe de knoppen staan je tweakt wat en je kan hem opslaan.
Als je aan het tweaken bent en het is het net niet kan je alle knoppen weer naar de uitgangs positie terug zetten door 1 keer op recall te drukken. het heeft dus duidelijk wel een functie.

dePerik
7 september 2007, 23:13
Ik ben erg benieuwd, ken Yamaha versterkers eigenlijk niet maar iets zegt me dat het gewoon goed spul zou moeten zijn. Is deze amp te vergelijken met een Flextone of zo?
Soundclips, Yeay! :hippie:

paulusdeBKB
7 september 2007, 23:35
De amp is vooral heel goed te vergelijken met de Yamaha DG-Stomp. Ook al zo'n goed pedaal! En niet kunnen spelen / neuken, is dat bij gebrek aan gelegenheid of bij gebrek aan kunde?

Dude
8 september 2007, 11:26
heb je de ontsteking en carburateurs al een beetje afgesteld ? starten/lopen enzo ?? geen blauwe wolken bij volgas ? of pingelen boven de 3000 rpm ?

dml
8 september 2007, 11:32
Goede keus, heb 'm zelf ook gehad. Ik had alleen de 1e versie, dus alleen met reverb en delay. Zit stiekem toch weer te denken aan aanschaf voor de kleinere optredens. Gefeliciteerd!!!

paulusdeBKB
8 september 2007, 11:36
Heb je trouwens ook de footswitch erbij ? Die is ook erg handig.

Kaboemba
8 september 2007, 15:15
Nee die zat er niet bij, doe het voorlopig met een behringer fcb1010. Lijkt prima te werken die twee.

Nitefly7
8 september 2007, 16:03
Ik ben erg benieuwd, ken Yamaha versterkers eigenlijk niet maar iets zegt me dat het gewoon goed spul zou moeten zijn. Is deze amp te vergelijken met een Flextone of zo?
Soundclips, Yeay! :hippie:

is beter dan 'n flextone volgens mij; Mike Stern heeft ze ook wel eens gebruikt..
Evenals Richie Kotzen (voor z'n Cornford-deal), althans op de foto van Yamaha..
Ook Allan Holdsworth heb ik er wel eens mee gezien... dacht ik :)

anyhoo, Flextone is POD-based en de Yamaha-sound vind ik iets prettiger in 't gehoor liggen..


ot/beetje on-topic: een heerlijke post met 'wakkere' opmerkingen en genoeg zelfspot..!
Beetje onder de noemer "Why can't we all just get along... als we elkaar ook even lekker kunnen etsen/afzeiken, maar met 'respect' "...
Leuk!

ACSlater
9 september 2007, 13:56
Yamaha modeling is in reviews door de bladen altijd zeer positief beoordeeld maar toch is het nooit zo'n succes geworden als Line6. Zal wel een gevalletje marketing zijn.. Enniewee dit lijkt me een leuke amp.