PDA

View Full Version : Koch Twintone vs Engl Screamer



Phizer
22 januari 2003, 18:53
Hey, zoals sommigen reeds weten ben ik opzoek naar een buizenversterker... (mesa zelfbouw project ben ik mee gekapt, ivm geld/kans op mislukking) en de 5150 gaat me wat te hard...

Nu zit ik te twijfelen tussen de twintone en de screamer, ik heb nog op geen van beide gespeeld maar ik zoek dus een goede, veelzijdige (maar moet vooral lekker scheuren :smile:) buizenversterker van rond de 1000 euro.... mag 2de hands zijn... (ik wil niet 1000 voor top en dan nog een kabinet erbij kopen...)

mijn vraag: hebben jullie nog een vergelijkbare versterker om aan het rijtje toe te voegen, of welke van de 2 zouden jullie kiezen (met argument)

oh, en nog een goede zaak waar ze beide te testen zijn :smile:

bvd, phiz

Moonchild
22 januari 2003, 18:58
Ik weet dat ze bij feedback nu de Rivera Chubster in de aanbieding hebben (1299)
En verder is Misschien de 45 watt 1x12 Nomad wat, als je m nog kan vinden, de F-serie is de opvolger, maar volgens mij zijn die wat duurder. (De Nomad was in de uitverkoop)

Moonchild
22 januari 2003, 19:00
Ik heb in ieder geval een Twintone, het is een hele goeie amp, goede gain, en goede clean.
Maar ik denk dat je zowieso uit de 4 versterkers die zijn opgenoemd geen miskoop kan doen, het is allemaal kwaliteit, en ik heb over allemaal alleen maar goeds gehoord.

MAY
22 januari 2003, 19:13
Ben het met moonchild eens. Welke je ook koopt het is toch wel kwaliteit. Maar ik heb een screamer, en geen twintone. Ik heb wel op een twintone gespeeld. Wat me opviel bij die versterker was dat er werkelijk een fantastische clean in zat. Beter naar mijn mening dan die van een screamer. Maar de distortian vond ik beter van de screamer. Ik vond hem iets vetter, en wat lekkerder spelen. Dit is echter puur en kwestie van smaak, en doet niets af aan de kwaliteit van de Koch. Allebei prima versterkers, alleen gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een screamer.

Mitch
22 januari 2003, 19:29
Zeikerd als ik ben qua crunch/overdrive zou ik welhaast blind voor de Screamer gaan: de twee kanalen hebben twee virtuele gain kanalen, dus feitelijk vier kanalen plus nog een keer de switchable boost (heeft de Koch ook).

BLOK182
22 januari 2003, 20:38
Ik zou voor de Screamer gaan, ik heb ze alletwee geprobeerd, ik vond de Screamer nog het lekkerste klinken, erg veelzijdig, als Feedback geen nomadjes had gehad, dan had ik nu een screamer gehad.

niels5150
23 januari 2003, 10:14
die engl is indd te gek, ik zou die nemen, die koch is te fuzzy qua scheurgeluid!

marc_o
23 januari 2003, 21:12
Heb verschillende Engls gehad en Kochs tot m'n beschikking en het is een smaakverschil, de een scheurt wat harder, de andere heeft weer wat meer laag en sub-laag.
Met mijn souverein-combo werd het mooier toen ik er een extra Engl cabinetje bijkocht. Heb ook de Koch pedaltone, die is aardig, maar als iemand een goed bod doet, mag ie weg..

Phizer
24 januari 2003, 17:24
yo bedankt allemaal, ik zal binnenkort eens de muziekzaken onveilig maken :razz: