PDA

View Full Version : Moeilijke keuze na eerste muziekwinkelbezoek...



Mister K
7 september 2007, 08:12
Hoi,

Gisteren ben ik in Leuven (België) naar twee muziekwinkels gegaan op zoek naar een mooie, goede staalsnarige akoestische/westerngitaar.
Bij Leo Caerts werd me vooral de Cort Earth 70 aangeraden (155 euro) als beginnersgitaar.
Bij Music Center werd de nadruk eerder gelegd op Walden gitaren van de Natura-reeks (en een beetje op enkele Yamaha's).

Uit mijn eigen vragenrondes aan mensen die gitaar spelen kwamen vaak deze modellen terug:
Ibanez v 70
Ibanez v 50
Ibanez PF 60 S NT

Iemand ervaring met alle genoemde modellen? Zit er een echte aanrader tussen?

Ik heb ook maar beslist mijn budget ietwat op te trekken richting 200 euro voor een startersgitaar... :)
Maar ik ben echt wel van plan er voor te gaan, dus heb ik wel een gitaar nodig die ook bijvoorbeeld een jaar later nog goed klinkt in mijn dan (hopelijk) al iets meer getrainde oor :satisfie:

Cheerio!

Jedeel
7 september 2007, 11:39
Ik heb ook maar beslist mijn budget ietwat op te trekken richting 200 euro voor een startersgitaar... :)
Maar ik ben echt wel van plan er voor te gaan, dus heb ik wel een gitaar nodig die ook bijvoorbeeld een jaar later nog goed klinkt in mijn dan (hopelijk) al iets meer getrainde oor :satisfie:

Cheerio!
Ik kan je niet helpen mbt de opgesomde modellen.
Maar het budget opkrikken zal je geen spijt van krijgen. Zeker niet vanwege het feit dat je er echt voor wil gaan.
Suc6!

Riste
7 september 2007, 11:46
Binnen je budget past allicht de Yamaha FG-720. Dan heb je een startersgitaar die tientallen jaren meegaat.

Nohead
7 september 2007, 11:47
Ik zou ze gewoon allemaal even vast pakken, en kijken hoe ze voor jou aanvoelen. Het is leuk dat iedereen je gitaren wilt aanraden maar uiteindelijk heeft iedereen toch zo zijn eigen smaak. Ook al kan je misschien nog niet spelen, je kan wel naar de klanken luisteren die het maakt. Misschien vind je de ene minder helder klinken of overheersen de bass tonen te veel?

Mister K
7 september 2007, 14:25
Hmm, na wat rondneuzen op het net ben ik eigenlijk een beetje verliefd geworden op de Ibanez AW 40; mooi ding, en als ik reviews lees, zie ik veel goeie commentaren over de klank en de bespeelbaarheid.

Langs de andere kant heb ik de kans om een Takamine (EG 332 RC of EG 530 SC) te kopen voor 350 euro.

.... :nervous:

Riste
7 september 2007, 15:18
De prijs voor de Ibanez AW 40 zal toch ook wel de 300 euro overstijgen, denk ik. Heb je je budget van 150 à 200 euro losgelaten?

Mister K
7 september 2007, 17:49
De prijs voor de Ibanez AW 40 zal toch ook wel de 300 euro overstijgen, denk ik. Heb je je budget van 150 à 200 euro losgelaten?

Ik kan de aw 40 krijgen voor 220 euro; mooi prijsje vind ik wel.
Maar de Takamine's voor 350 zijn misschien ook een goeie deal?

Lexvandoef
9 september 2007, 01:29
Die takamines zijn lekkere gitaren. Maar die AW40 voor €220 is ook erg leuk. Nieuw in de winkel zijn ze toch al gauw €360,00. Het zijn leuke gitaren, ook om te zien, qua geluid vond ik hem niet erg luid voor zo'n grote jumbo en hij had niet veel bas. Veel minder dan mijn Grand Auditorium model, die toch echt een stuk kleiner is. Maar wel een lekkere gitaar, zeker goed als beginners gitaar.

Rutger Molenberghs
9 september 2007, 17:04
Ik heb bij het kopen van mijn akoestische een Walden G640 bespeeld. Die moest het toen maar net afleggen tegen de Seagull S6+ cedar GT die ik uiteindelijk gekocht heb (maar die bijna dubbel zo duur was). Ik vond de brede hals van de Seagull makkelijker spelen dan de normale hals van de Walden. Maar het was zeker een goede gitaar.