PDA

View Full Version : Amp. gezocht: ism Stratocaster, +/- €700



The_syphon
6 september 2007, 23:47
Hier de zoveelste vraag om advies bij de aankoop van een versterker. Ik ben echt een leek op het gebied van versterkers, dus graag zou ik wat op weg geholpen willen worden.

Aangezien ik het lenen van een versterker bij optredens beu ben en een versterker wil die aan mijn eisen voldoet, ben ik op zoek naar een nieuwe/2dehandse versterker.

Eisen:
- Een mooie heldere clean (voor nummers als Little wing, of jazz)
- Zal mee opgetreden worden, dus een beetje volume is wel belangrijk :P!
- er zal veel afgewisseld worden tussen rhythm en solo
- Vooral gebruik voor rock als Jimi hendrix en ACDC. Maar een lekkere bluessound of jazz moet er ook uit te krijgen zijn. Geen metal.
- Ik ben in het bezit van een Fender Stratocaster 50th ann. deluxe
- max: €750

Welke modellen moet ik zoeker eens bespelen?
Raden jullie mij een combo aan, of Top en Cab?
Ik ben in het bezit van een destortion-pedaaltje. Momenteel gebruik ik die veel bij het soleren.
Ik vind merk niet belangrijk, puur kwaliteit!

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

a.c.
7 september 2007, 07:12
koch studiotone tweedehands klinkt erg goed.

De koch twintone en verschillende engl versterkers klinken ook aardig en hebben een solo boost functie op de footswitch.

Fuhgawz
7 september 2007, 09:22
Tweedehands Marshall DSL of Engl Thunder combos zijn het eerste wat in me opkomt voor die prijs. Of misschien Laney VC50?

BasHermus
7 september 2007, 09:37
Een peavey Delta blues voldoet ook aan je wensen.

De 210 (met 2 x 10" speakers) kan bijna klinken als een Vox AC30.

De 115 (met 1 x15" speaker) klinkt wat warmer en bluesier

lampz
7 september 2007, 11:05
Koch Studiotone/Twintone... Engl zou ik zeer zeker niet doen, veel te metal...

Orpheo
7 september 2007, 11:30
peavey delta blues met een ts9 of maxon 808 ervoor. jammer dat mijn ampie niet te koop is (als serieproduct) anders had ik je die aangeraden :) (een tussenweg tussen een vox ac30 en een marshall plexi). de kloten van beiden amps (echt waanzinnig!) en met gain hoog krijg je precies zo'n lekkere plexi-brul, en met gain laag heb je zo'n lekker vox ac30 crunchje te pakken, en met gain NOG lager heb je gewoon een lekker randje op je clean, ideaal voor wat bluesy werk (gain laag en master hoog levert een waanzinnig lekker' brian may' achtig geluid op, zeker icm een pedaaltje).


oh shit ik dwaal af :chicken:

de peavey dus, of een tweedehands koch (kan ook metal als je dat wil :) ) of een marshall dsl401/201 of een tiny terror van orange met een leuk kastje eronder (peavey cabs vind ik leuke dingetjes) of de fender hotrod serie. vidn ik zelf zeer zeer fijne amps!

Orpheo
7 september 2007, 11:33
Koch Studiotone/Twintone... Engl zou ik zeer zeker niet doen, veel te metal...

vind ik een beetje een heel erg 'kort door de bocht' opmerking. je vliegt imo er zelfs uit! een engl KAN metal waanzinnig goed aan, maar ik ken jongens die prachtig jazz spelen op het 3e kanaal van een SE.... en gewoon waanzinnig goed! waarom het 3e kanaal, de lieve heer mag 't weten, maar die gasten doen t wel. Een SE's 1e en 2e kanaal hoeft echt niet perse gebruikt te worden voor metal, maar als je t wil kan t wel. De blackmore KAN het ook perfect, maar voor classic rock is ie ook geweldig, en voor jazzy licks idem dito. De fireball? zelfde verhaal.

Firebird
7 september 2007, 17:03
Ik heb Popa Chubby een tijd geleden gezien, en die kreeg een instant jimi sound uit 2 Fender Evil Twins, Maxon 808 en een echo/delay.

Damn... wat een sound had die gozer!!

The_syphon
7 september 2007, 23:28
Ik heb even jullie suggesties op een rijtje gezet

koch studiotone:
Prijs nieuw: 950
Laney VC50
Prijs: Nieuw nauwelijks meer te verkrijgen. Tweedehands +/- 600. Ik vind deze op zich wel interessant. Is deze aan te raden? Is dit een metalmachine, aangezien Paul Gilbert er ook op gespeeld heeft? Komt hier ook een mooie clean uit, en bluessound?
peavey Delta blues 210
Prijs: 650
Deze versterker is maar 30 watt, is dit voldoende?
marshall dsl401
Prijs: 800
Fender Hotrod Deluxe
Prijs: 770
Orange tiny terror head
Prijs: 500

De nietgenoemde vielen buiten mijn budget of kon ik te weinig over vinden. Ik ga proberen om deze versterkers een keer te bespelen. Zijn er eventueel nog anders suggesties.

BartL
8 september 2007, 01:35
Heb zelf een Delta Blues 1x15". Klinkt echt gigantisch (echt groot dus). Mijn voormalige ENGL Sovereign verbleekte verschrikkelijk naast deze versterker.

Het is een erg simpele versterker, maar als dit je sound is, issie perfect. Blues en stevige rock zijn echt geen probleem.

Edit: Er staat er nu eentje op marktplaats!

Kakihara
8 september 2007, 08:00
Ik heb even jullie suggesties op een rijtje gezet

Laney VC50
Prijs: Nieuw nauwelijks meer te verkrijgen. Tweedehands +/- 600. Ik vind deze op zich wel interessant. Is deze aan te raden? Is dit een metalmachine, aangezien Paul Gilbert er ook op gespeeld heeft? Komt hier ook een mooie clean uit, en bluessound?
peavey Delta blues 210
Prijs: 650
Deze versterker is maar 30 watt, is dit voldoende?

De nietgenoemde vielen buiten mijn budget of kon ik te weinig over vinden. Ik ga proberen om deze versterkers een keer te bespelen. Zijn er eventueel nog anders suggesties.

De Laney is absoluut geen metalmachine, hij is gewoon Laney's interpretatie van de AC series van Vox. Paul Gilbert heeft wel een endorsement (gehad) bij Laney, maar ik denk dat hij eerder de GH gebruikte dan de VC. Laney heeft best wel een mooi geluid vind ik, maar ik weet niet of hij op hoge volumes nog mooi clean is.
Een 30 watt buizenversterker is doorgaans ruim voldoende om boven een band uit te komen. Doorgaans hebben ze ook nog wat aansluitingen om een extra speakerkast aan te hangen, maar ik weet niet of dat bij de Peavey het geval is, Laneys VC30 heeft dit alleszins wel.

BartL
8 september 2007, 09:43
Daar kan ik mooi inhaken met mijn vraag:

Ik heb dus de Delta Blues. Deze amp heeft inderdaad een mogelijkheid om er een extra speaker aan te hangen.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pdf/man/m_481361.pdf

Op pagina 5 staat dus: Provided for the connection of external speaker cabinet. Minimum total impedance is 16 ohms.

Hetgeen dus vast betekent dat de totale weerstand van de speakers op 16 ohm moet uitkomen. Ik kan echter nergens vinden wat de interne speaker voor 'n weerstand geeft. Iemand enig idee?

Rinze
8 september 2007, 09:51
Bij de Peavey Classic 30 wordt de extra speaker erbij geschakeld, schakeling van trafo verandert ofzo. Daardoor kun je er gewoon een 16 ohm cab bijhangen terwijl de interne 16 ohm speaker ook doorblaast. De Classic 3 0 is ook erg goed en vaak nog goedkoper dan de Delat. De Classic 50 is ook erg goed, trouwens en valt ook tweedehands binnen je budget. De VC50 kan zeker ook metal doen, maar hoeft niet, gaat van clean naar heftig in 4 stappen, is wel erg zwaar en de originele speakers zijn niet echt top.

BartL
8 september 2007, 09:54
Bij de Peavey Classic 30 wordt de extra speaker erbij geschakeld, schakeling van trafo verandert ofzo. Daardoor kun je er gewoon een 16 ohm cab bijhangen terwijl de interne 16 ohm speaker ook doorblaast.

Hmmm...ik heb nogsteeds mijn JCM800 1960. Toch maar eens proberen dan :)

Rinze
8 september 2007, 10:15
Hmmm...ik heb nogsteeds mijn JCM800 1960. Toch maar eens proberen dan :)

Als het goed is staat het in de manual? Die je als je hem niet hebt geloof ik bij de site van Peavey kunt downloaden.

BartL
8 september 2007, 11:11
Heb geen manual, staat wel online. Maar daar word ik niet veel wijzer van. Staat alleen een minimale belasting voor 't totaal in. Er staat wel dat de speaker ofwel 8, ofwel 16 ohm is...

Edit: Excuses voor het kapen van 't topic.

The_syphon
8 september 2007, 14:13
Please stay ontopic!


De Laney is absoluut geen metalmachine, hij is gewoon Laney's interpretatie van de AC series van Vox. Paul Gilbert heeft wel een endorsement (gehad) bij Laney, maar ik denk dat hij eerder de GH gebruikte dan de VC. http://www.youtube.com/watch?v=nPGA3vjMLgE

Kakihara
8 september 2007, 23:39
Zo zie je maar, op een VC50 kan je dus ook metal spelen, al blijf ik bij de mening dat ze bij Laney dat genre in gedachten hadden als doelgroep toen ze deze versterker lanceerden :p