PDA

View Full Version : Amp. gezocht: ism Stratocaster, +/- €700



The_syphon
6 september 2007, 23:47
Hier de zoveelste vraag om advies bij de aankoop van een versterker. Ik ben echt een leek op het gebied van versterkers, dus graag zou ik wat op weg geholpen willen worden.

Aangezien ik het lenen van een versterker bij optredens beu ben en een versterker wil die aan mijn eisen voldoet, ben ik op zoek naar een nieuwe/2dehandse versterker.

Eisen:
- Een mooie heldere clean (voor nummers als Little wing, of jazz)
- Zal mee opgetreden worden, dus een beetje volume is wel belangrijk :P!
- er zal veel afgewisseld worden tussen rhythm en solo
- Vooral gebruik voor rock als Jimi hendrix en ACDC. Maar een lekkere bluessound of jazz moet er ook uit te krijgen zijn. Geen metal.
- Ik ben in het bezit van een Fender Stratocaster 50th ann. deluxe
- max: €750

Welke modellen moet ik zoeker eens bespelen?
Raden jullie mij een combo aan, of Top en Cab?
Ik ben in het bezit van een destortion-pedaaltje. Momenteel gebruik ik die veel bij het soleren.
Ik vind merk niet belangrijk, puur kwaliteit!

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

a.c.
7 september 2007, 07:12
koch studiotone tweedehands klinkt erg goed.

De koch twintone en verschillende engl versterkers klinken ook aardig en hebben een solo boost functie op de footswitch.

Fuhgawz
7 september 2007, 09:22
Tweedehands Marshall DSL of Engl Thunder combos zijn het eerste wat in me opkomt voor die prijs. Of misschien Laney VC50?

BasHermus
7 september 2007, 09:37
Een peavey Delta blues voldoet ook aan je wensen.

De 210 (met 2 x 10" speakers) kan bijna klinken als een Vox AC30.

De 115 (met 1 x15" speaker) klinkt wat warmer en bluesier

lampz
7 september 2007, 11:05
Koch Studiotone/Twintone... Engl zou ik zeer zeker niet doen, veel te metal...

Orpheo
7 september 2007, 11:30