PDA

View Full Version : Epiphone hals



Blaahaab
6 september 2007, 22:38
ik heb hier een Epiphone Coronet staan, en het geluid is erg lekker, alleen de hals is niet echt snel. Ik heb de hals een keer schoongemaakt en sindsdien is ie ruwer volgens mij, waardoor hij minder lekker speelt. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Orgasmocaster
6 september 2007, 22:49
Alle Lak dr af schuren!! dan speelt ie weer perfect! :)

Blaahaab
6 september 2007, 23:43
hm, ik denk dat ik het verkeerd zei. Ik heb het fretboard een keer schoongemaakt, al die aangekoekte zweet enzo eraf halen, en sindsdien is ie ruwer van boven zeg maar, de hals van achter is niets mis mee. Maar aan de voorkant is ie wat stroef zeg maar, en ik lees hier dingen over citroensap ofzo om de boel weer glad en snel te krijgen? ofzo

Orpheo
7 september 2007, 00:29
hm, ik denk dat ik het verkeerd zei. Ik heb het fretboard een keer schoongemaakt, al die aangekoekte zweet enzo eraf halen, en sindsdien is ie ruwer van boven zeg maar, de hals van achter is niets mis mee. Maar aan de voorkant is ie wat stroef zeg maar, en ik lees hier dingen over citroensap ofzo om de boel weer glad en snel te krijgen? ofzo

nee, lem-oil. ik zou doen: fastfret vor de frets, en dan lemon oil voor de toets. eitje.

of parafine. gebruik ik al jaren, werkt perfect (tip van peer dellen).

zeppo
7 september 2007, 00:36
of parafine. gebruik ik al jaren, werkt perfect (tip van peer dellen).
Toffe peer. is wel wat goedkoper dan het specifieke flesjesgebeuren lijkt mij

Orpheo
7 september 2007, 01:18
Toffe peer. is wel wat goedkoper dan het specifieke flesjesgebeuren lijkt mij

zeker. 1 a 2 euro ofzo. werkt ideaal. ik moet alleen nog een flesje fastfret kopen. minder blij mee, maar tja, ik heb een gitaar die het echt nodig heeft.

Blaahaab
7 september 2007, 18:31
al die dingetjes die jullie noemen ken ik niet, enig idee waar ik zoiets haal en hoe ik het aanbreng op mijn gitaar? En is er niet gewoon een stofje hier in huis waarmee ik het ook kan doen?