PDA

View Full Version : V-Twin (ik heb em !!! heb ff hulp nodig !!)



Shay
22 januari 2003, 18:39
Beste leden,

Ik heb mijn keus gemaakt en ik ben 99% zeker dat ik de V-Twin ga halen van mesa boogie.

Wat vinden jullie van deze buizen pre-amp?

p.s. Is het verstandig als ik de buizen gelijk vervang?



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-02-04 20:03 ]</font>

Nocki
22 januari 2003, 20:28
ik heb er ooit een sop gespeeld en het was toen een leuk ding.
is het het pedal of de 19"uitvoering..

de vtwin is geen high gain preamp maar meer een rock preamp. heel leuk vooral voor solos enzo. nooit verkeerdmaar heel duur als pedaal en heel interesant als 19" preamp...
maar dat is mij mening.
hij is niet te vergelijken met de studio preamp want die is helemaal super maar zeker geen verkeerd ding.

nocki

welkom in de wereld die Mesa heet...

BLOK182
22 januari 2003, 20:43
Ja, welkom :wink:

Mitch
22 januari 2003, 21:30
Prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad discutabel.
Probeer zeker nog een H &amp; K Tube factor, Ibanez Tube King (heeft Peter Verspuy in Rotterdam nog nieuw liggen), of Engl Tube Toner of Koch Pedal Tone.

vulvasonic
22 januari 2003, 22:48
Ik vind het een geweldig ding.

Vervangen van de buisjes?
Volgens mij gaan die buisjes behoorlijk lang mee. Als het goed klinkt, zie ik geen reden om ze te vervangen.

Nocki
22 januari 2003, 22:50
buisjes pas vervangen als ze lurp zijn...

als het eenpedal is zeker laten afkoelen en er lief voor zijn... dan heb je er meer plezier van. als het een 19"preamp is dan ook... :smile:

Nocki

Shay
23 januari 2003, 00:24
Kills,

Het is een v-twin pedal .. en dat ding kost nieuw 295 euro (is best weinig) in a'dam.

Kan er misschien wat mis mee zijn dan?/ Waar moet ik op letten?? Zed hebben er 4 liggen!!!

Het is in String a'dam


greetz

Shay
23 januari 2003, 13:09
Never mind,

Het gaat om de V1 Bottle Rocket .. Die gasten hadden beter moeten lezen voor ze een adv plaatsen..

Shay
23 januari 2003, 15:08
trouwens, ik heb nu mijn zinnen gezet op die v-twin en ik ga hem halen ook .. alleen zal ie wel niet 295 kosten :sad: maar eerder x2

Wat ik bedoel met buizen gelijk vervangen, voor zover ik weet zit in mesa boogie altijd 12ax7 ofzo en ik wilde misschien die gaan vervangen met 12at7 .. maar misschien hou ik em wel orgineel mesa

WAAR O WAAR KAN IK EM VINDEN !!!!?????

Mitch
23 januari 2003, 21:01
Nou, oké, ik zal niet nóg eens zeuren dat je eerst wat anders moet bekijken :wink:
Maar staat er niet wat op Marktplaats ? Ik zie ze regelmatig te koop staan !



Check toch die Tube King bij Verspuy eens, kost minder dan 295E :grin:
Wereld-scheur !

lars
24 januari 2003, 15:08
in nijmegen staat er een vtwin voor ik meen 300-350 euro

Shay
25 januari 2003, 18:45
ik heb er een besteld bij feedback voor 499 euro .. is wel nieuw dan

Mitch
25 januari 2003, 19:21
Poeh !
Voor dat geld heb ik een 50W 1x12 buizenbak (incl. nieuwe buizen en footswitch) gekocht dit jaar, maar evengoed gefeliciteerd...

Shay
26 januari 2003, 00:34
Bij optredens heb ik vaak verschillende versterkers en het punt is dat ik met een v-twin vrijwel iedere speaker kan laten klinken als een messybooger :grin:.. ik heb zitten twijfelen tussen soldano sp77 en de v-twin maar de soldano heeft mij teveel gain .. wel aan aanrader voor metalheads. De v-twin heeft een ontzettend mooie clean kanaal en een heerlijke boogy scheur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-01-26 00:38 ]</font>

Shay
4 februari 2003, 12:43
Vandaag belde feedback !!!

Ik had de v-twin besteld voor 499 .. komen ze nu pas dat dat ding 799 kost .. echt klootzakken zijn het.. ik ga echt geen v-twin voor 799 kopen want dat is ie nou ook niet waard !! Dan maar een tweedehandse aan de haak slaan.

Verkoopt er een em hier aan mij?? Als ik een goeie amp heb hoef ik geen preamp te hebben..

Rectifier
4 februari 2003, 12:53
De V-twin klink heerlijk voor een amp. Lekker bluesy en vette romige solo's met veel sustain.

Je komt ze regelmatig tegen 2e hands. Plaats anders een "gezocht" opdracht op marktplaats.

Feedback zijn sukkels. Goede service blijkt maar weer. Als ze echt wat willen verkopen zouden ze je tegemoet kunnen komen. Maar ik vind dat ook teveel voor een V-Twin.

Shay
4 februari 2003, 13:20
wat is een redelijke prijs voor een tweedehandse??

lars
4 februari 2003, 19:18
nogmaals...in nijmegen staat er een voor 325 euro....

Shay
4 februari 2003, 20:08
Allo,

Was vandaag als een gek gaan zoeken (ik kon gewoon niet meer wachten, stom van me) maar ik heb een bijna nieuwe gevonden en ook gekocht.
Volgende probleempjes;

Een buisje doet het niet, tenminste hij brandt niet (als ie niet brand doet ie het toch ook niet??), Toen ik de twee buisjes omwisselde deed ie nog niet. Dus ik mag aannemen dat het aan het buisje ligt en niet ergens anders aan??? Want die ene die het wel deed, deed het goed op de andere socket.

Wat is nou eigenlijk het gevolg van een v-twin met maar een werkende buis betreffende het geluid??

De blues kanaal heeft veel meer gain dan de solo kanaal, dit hoort toch niet zo te zijn??

Verder bromt ie een klein beetje op de blues kanaal, ik dacht dat dit kwam doordat de opstelling niet geaard was of dat ene buisje wat het niet doet..

hellup

Rectifier
4 februari 2003, 22:49
Euh, gewoon ff een nieuw buisje halen bij Rockpalace. Ik weet niet welke erin moet. 12AT7 of 12AX7...???
Heb je geen garantie? Veel winkels geven wel garantie op 2e hands FX etc.

Shay
7 februari 2003, 10:06
ik heb em weer teruggebracht .. solo kanaal deed het niet goed