PDA

View Full Version : kan iemand mij een beetje inlichten over marshall buizenversterkers



pannekoek
6 september 2007, 18:17
hey mensen, ik ben van plan een marshall buizenversterker te gaan kopen met een 1960a buikkast

maar wat voor amp :S ik zie door de bomen het bos niet meer en de grote verschillen weet ik niet :$ kan iemand mij die uitleggen?


ik speel vooral hardrock, classic rock en soms lichte metal

ik heb een gibson les paul studio


en een peavey rotor exp


alvast bedankt :)

svdijk
6 september 2007, 18:59
Das heel simpel:een Marshall JVM410H.
Daar kan je alles mee wat jij wil, en nog veel meer!!

pannekoek
6 september 2007, 19:18
Das heel simpel:een Marshall JVM410H.
Daar kan je alles mee wat jij wil, en nog veel meer!!

prijs? en wat zijn de voordelen van die marshall tegenover de andere marshall zut?

bass blom
6 september 2007, 19:19
en dan een 1960av kast met V30's :P

svdijk
6 september 2007, 19:59
prijs? en wat zijn de voordelen van die marshall tegenover de andere marshall zut?
De prijs ligt rond de 1400,- euries.
Je krijgt er 4 afzonderlijk in te stellen kanalen voor, die ieder nog eens drie gain niveaus hebben.
De klassieke Marshall geluiden zitten in het clean en crunch, de klassieke highgain Marshallsound zit in OD1, en voor de moderne highgain geluiden heb je OD2.
De versterker heeft een geweldige toon, en het geluidsignaal is volledig buizen, en dat hoor je!!
Ook kent 'ie midi, en de voetschakelaar kan je zelf programeren, mogelijkheden te over dus, maar wat voor mij het belangrijkste was voor de aanschaf van de JVM is z'n ongeloofelijk mooi Marshall TOON!!

Magic Bean
6 september 2007, 22:47
Marshall fanboy? :D

Mocht de JVM niet bevallen (of binnen het budget vallen) kan je ook kijken naar een DSL.
Mocht je nét dat beetje extra gain willen hebben kan je ook voor de TSL gaan.
Ik vind persoonlijk de DSL beter klinken.
En met een 4x12 eronder al helemaal!

pannekoek
7 september 2007, 07:39
oke, kan ik ook ergens een 2de hands jvm410h kopen? :) met misschien een buikkast erbij?

Dude
7 september 2007, 10:39
er stond er pas een op marktplaats, de eerste 2ehandse die ik was tegen gekomen. Ze zijn pas net 2 maanden uit he, hoop winkels zijn nog aan het zoeken naar prijzen enzo, de een verkoopt hem voor 1399 terwijl die bij de ander voor 1599 staat, dus denk dat je echt nog even moet wachten wil je een goeie 2ehands deal tegen het lijf lopen.

zoekse.

Piekhaar
7 september 2007, 11:13
Met een Marshall JCM900 kan je zeker hardrock / classic rock maken, maar absoluut geen metal, dus dat is dan waarschijnlijk niks voor je. De JCM800 is naar zover ik begrijp DE classic rock versterker, maar of je er ook wat anders mee kan weet ik zo 123 niet.

Met een JCM2000 (DSL100 of 50) kan je vrijwel het geluid van een JCM900 benaderen, en tevens ook wat metal uit krijgen.

Een JVM heb ik zelf nog maar 1 keer bespeeld in de winkel. Zeer goed en vol geluid. Maar ik had juist niet het idee dat ik op een Marshall speelde, heel ander geluid vond ik. Wel goed, maar anders.

Ik zou naar een winkel gaan die veel verschillende dingen hebben staan, een beetje uitleggen wat je zoekt en gewoon een dagje testen. Als je dan weet wat je wilt hebben ga je op Marktplaats zoeken :). Of je koopt het nieuw in de winkel.

Nocki
7 september 2007, 11:16
Ik ben zelf geen Marshall fan maar ben ook erg geintereseerd in de JVM! Eerst maar eens een mark IV scoren!

Speeddemon
7 september 2007, 11:46
De JCM800 is naar zover ik begrijp DE classic rock versterker, maar of je er ook wat anders mee kan weet ik zo 123 niet.

Classic Rock=+/- 1968-1976. JCM800='78-'89. :chicken:

Je bedoelt misschien de Marshall Super Lead (Plexi) als dé Classic Rock amp. JCM800 staat vooral bekend als hardrock/NWoBHM amp (icm een boost-pedaal dan wel).

Anyway, die JVM is zeker interessant voor de topicstarter, maar ik zou met een grote boog om de JCM900 en JCM2000 TSL heads heen lopen. Typisch 2 amps die kloten missen. JCM800 is wel gaaf, maar erg eenzijdig (een hele vette AC/DC crunch). Met een beetje stoeien haal je die sound ook aardig uit een JVM en ik heb uit een JVM ook een zeer goeie Van Halen sound gehaald.

Niettemin houd ik zelf meer van de Engl-sound dan de rauwere Marshall-korrel, dus komt er voor mij een Invader 100 (die ook een stuk minder ruist dan de JVM op OD1 en OD2).

Rormo
7 september 2007, 11:56
hey mensen, ik ben van plan een marshall buizenversterker te gaan kopen met een 1960a buikkast

maar wat voor amp :S ik zie door de bomen het bos niet meer en de grote verschillen weet ik niet :$ kan iemand mij die uitleggen?


ik speel vooral hardrock, classic rock en soms lichte metal

ik heb een gibson les paul studio


en een peavey rotor exp


alvast bedankt :)

Blijf weg van zo'n 1960A cab!!! Heb ik in der tijd ook getest en die doen afbreuk aan je versterker. Voor 5 tot 8 tientjes meer heb je een 1960AV (V30's) of een 1960AX (Greenbacks). Die geven echt een veel beter geluid.

pannekoek
7 september 2007, 16:28
Blijf weg van zo'n 1960A cab!!! Heb ik in der tijd ook getest en die doen afbreuk aan je versterker. Voor 5 tot 8 tientjes meer heb je een 1960AV (V30's) of een 1960AX (Greenbacks). Die geven echt een veel beter geluid.


ik geloof dat de 1960a cab bij nederland muziek almere 799 kost en de 1960av cab ook 799 :P

bass blom
7 september 2007, 16:34
719 en 799 zie ik net

Realeigo
7 september 2007, 16:34
NWoBHM amp?

zx81
7 september 2007, 16:44
New Wave of British Heavy Metal.

marter544
7 september 2007, 16:45
New Wave of British Heavy Metal als ik het goed heb...

EDIT: Te laat :mad:

pannekoek
7 september 2007, 20:13
719 en 799 zie ik net


aaah ik zie het ja :)

pannekoek
7 september 2007, 20:16
marshall jvm410h is 1379 bij nederlandmuziek almere :)

ik wil hem egt hebben :) (al heb ik op het moment iets meer dan 800 euro :( )

RedBuell
7 september 2007, 20:29
Is er uit een JVM410H ook een Gosmack, Machine Head achtige scheur te halen.

Nou speelt Godsmack over Mesa's en Machine Head over 5150's maar ik zoek
een amp die zowel een brute scheur in zich heeft maar ook lekker klinkt met (hard) rock nummers. Hij moet als het ware 2 bandjes aankunnen, 1 in de stijl van Machine Head en Godsmack en als 2e lekker kunnen rocken in een cover rockbandje. Nu speel ik de rockcovers over mijn dsl 401 en als ik ala Godsmack/Machine Head ga scheuren gebruik ik een pre amp simulatie van mijn GT-8 die ik dan direkt in de FX return van mijn amp prik.

bass blom
7 september 2007, 20:33
marshall jvm410h is 1379 bij nederlandmuziek almere :)

ik wil hem egt hebben :) (al heb ik op het moment iets meer dan 800 euro :( )

met een buikkast? get real..

pannekoek
7 september 2007, 21:00
ik zie op marktplaats allemaal interesante aanbiedingen zoals:

- een marshall jcm 800 2205 head + marshall jcm 900 met 4x12 celestion speaker in €1250

- Te koop aangeboden; Marshall JCM800 type 2210. €900

- Marshall JCM 2000 TSL 100 head + Cabinet 1960TV (greenbacks)
(top-€750.......cab-€500)

- Marshall JCM900 SLX-2100 - €1200


for bass blom - nee doh tuurlijk geen buikkast erbij... , ik zei alleen de jvm410h

bass blom
7 september 2007, 21:03
for bass blom - nee doh tuurlijk geen buikkast erbij... , ik zei alleen de jvm410h

een head zonder kast?
leuk voor toast smorgens
voor 1 keer :D

pannekoek
7 september 2007, 21:36
een head zonder kast?
leuk voor toast smorgens
voor 1 keer :D



ik begrijp :p maar ik was alleen ff naar heads aan het kijken:P

pannekoek
8 september 2007, 16:21
oke, ik ben net naar nederlandmuziek in almere geweest en heb deze combinatie gezien:

Marshall JCM2000 DSL100
met een Marshall 1960TV cabinet

ik denk dat dit mijn keuze word, voornamelijk een echte hardrock sound die ook clean geweldig klinkt, en ik denk met een mooi distortion pendaaltje erbij dat ik dicht bij een metal sound kom :)

Piekhaar
9 september 2007, 10:22
Heb je er ook zelf op gespeeld? Het leadkanaal (channel B) heeft een knopje waarmee er best een metal geluid uit komt. Misschien heb je dat extra pedaal dus helemaal niet nodig.

pannekoek
9 september 2007, 10:33
Heb je er ook zelf op gespeeld? Het leadkanaal (channel B) heeft een knopje waarmee er best een metal geluid uit komt. Misschien heb je dat extra pedaal dus helemaal niet nodig.


ikzelf heb er niet op gespeeld, maar wel gehoort, er werd mij uitgebreid vertelt wat ik er allemaal mee kan , dus die ''wouter'' ging erop spelen terwijl hij erover ging uitleggen, waarbij ik tot mijn keuze kwam, maar ik kom zeker nog een keer terug hoor :zz: :punk:

Piekhaar
9 september 2007, 10:38
ikzelf heb er niet op gespeeld, maar wel gehoort, er werd mij uitgebreid vertelt wat ik er allemaal mee kan , dus die ''wouter'' ging erop spelen terwijl hij erover ging uitleggen, waarbij ik tot mijn keuze kwam, maar ik kom zeker nog een keer terug hoor :zz: :punk:
Het is mooi dat iemand anders (verkoper) even de volledige functionaliteit van de versterker laat zien. Maar ik zou ook zeker zelf (met eigen gitaar) de boel eens lang gaan testen, zodat je zeker weet wat je wilt. En eventueel ook nog wat anders er naast testen.

Ik vind trouwens de JCM2000 DSL100 een zeer fijne versterker.

Rormo
9 september 2007, 12:24
oke, ik ben net naar nederlandmuziek in almere geweest en heb deze combinatie gezien:

Marshall JCM2000 DSL100
met een Marshall 1960TV cabinet

ik denk dat dit mijn keuze word, voornamelijk een echte hardrock sound die ook clean geweldig klinkt, en ik denk met een mooi distortion pendaaltje erbij dat ik dicht bij een metal sound kom :)


Een zeer fijne keus! Ik zou alleen als ze die ook hebben, voor de DSL50 gaan. Die kun je thuis nog net ff beter gebruiken dan de 100 en is als ik me niet vergis ook nog wat goedkoper. Spaart ook kosten als je de buizen laat vervangen een keer.

svdijk
9 september 2007, 16:49
Is er uit een JVM410H ook een Gosmack, Machine Head achtige scheur te halen.

Nou speelt Godsmack over Mesa's en Machine Head over 5150's maar ik zoek
een amp die zowel een brute scheur in zich heeft maar ook lekker klinkt met (hard) rock nummers. Hij moet als het ware 2 bandjes aankunnen, 1 in de stijl van Machine Head en Godsmack en als 2e lekker kunnen rocken in een cover rockbandje. Nu speel ik de rockcovers over mijn dsl 401 en als ik ala Godsmack/Machine Head ga scheuren gebruik ik een pre amp simulatie van mijn GT-8 die ik dan direkt in de FX return van mijn amp prik.

Met OD2 oranje en rood kan je die amps goed imiteren.
Wel moet je dan de resonance van de eindtrap op ongeveer driekwart zetten, en de bass op OD2 ook wat hoger zetten om het laag van een Recto en 5150 te imiteren.
Wel blijft de JVM wat strakker in het laag bij veel gain, ten opzichte van de Recto en 5150, maar de JVM heeft altijd wat meer mid als deze versterkers, en wat minder laag.
Heeft denk ik toch met de EL34 eindtrap te maken ipv de 6L6 eintrappen in de 5150 en de Recto.
Machinehead ken ik, en dat geluid is echt makkelijk na te bootsen met een JVM!!!
Voor een rocksound heb je een crunch-kanaal en OD1.

Dude
9 september 2007, 23:44
snel een jcm900 kopen mensen !! (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/109945145-te-koop-marshall-jcm-900-in-geweldige-staat.html?return=eJwdjVsOgjAQRfdiAn9Qy0OghBjcScFG GvpKOyhi3LtTf2bOyZ3J5Yyyj2TnPjDaNew0efsKol8AHCNktU 6YXHO%2FglOcQ8iNIno7pFgzYTJpAvhNCwPCkKfwAYRfcWUTDz F%2FSODck7mp6nwBra67Gmh6DwPYpBxpUt4UjrEp2ohFxKqOCI iHdBF3xLbpqv%2FJG6UqLy2Nvxrz0WC9lzOqDRK9SN1QnPrvD8 F5REs%3D&df=1&p=2&fta=eNpNk0tu4zAMQO%2BiRdciKVEihZ4lMOqgNeB8ECedzBS9 %2B0h0EmtjgA%2BkyEfJg2b9WerH3S7z7nuYF1cWZVF3n9%2Fh bVzeryeFMoMmzGVGTSGW%2Bar%2FpnOZ75qThIr%2FaiDOAOVw 1uPtsL9MH%2BW0TIrtsKDuPHzuXalxDUndNNYugxLpz6S%2BWP vMwXvx0tKgojoBACYhhvwsNVYbIQVujJ4spIiRrTb0jKKxuLEg zLEx7liMRI2lnlHCxvLGKEe2POlY8nmd2XcQc7BEeJkE8tVkhb hlIrAEg50LiA%2FJYOghgElDZwMoYjbw0qFAKTzKXz41D6ukwU 7IMz7OlK285kYbCTcjlpxxhdDBmNHKETtIsLojdRBIbEsYOugx eYObEee647URd5BTBoPbDXESzqaJuYNMfoXSwbola0SdEYuwXT B1RrUT2Zz0NPIiIUKoS%2F5d6iWpu57Ow7js5v3x8%2Fr1fITg 1X3cLpfddBz390YfnQ7Dfdcef33vo3JTQnXDn%2FZb1BL3iL9f 8e9%2Fe8fezQ%3D%3D&fta_ind=33) de prijzen hiervan rijzen ook de pan uit ! :dontgeti:

pannekoek
10 september 2007, 07:34
Een zeer fijne keus! Ik zou alleen als ze die ook hebben, voor de DSL50 gaan. Die kun je thuis nog net ff beter gebruiken dan de 100 en is als ik me niet vergis ook nog wat goedkoper. Spaart ook kosten als je de buizen laat vervangen een keer.


het lijkt mij dat de 50 watter het zelfde geluidproduceert maar dan met minder volume? :)

9 van de 10 keer gebruik ik hem op mijn slaapkamer dus 50 watt buizen is ruim voldoende :dance:

Speeddemon
10 september 2007, 09:22
het lijkt mij dat de 50 watter het zelfde geluidproduceert maar dan met minder volume? :)

Niet helemaal waar. 50W geeft met name clean minder headroom, dus zal je (zeker met humbuckers) sneller een 'randje' horen bij het cleane kanaal. Daarnaast wil 100W ook nog wel eens vetter klinken, door andere uitgangstrafo's e.d.

Maar goed, zo'n DSL zal hopelijk wel beter klinken dan een TSL, wat echt schelle, kloten-loze shit was. (de 100W top dan).

Piekhaar
10 september 2007, 09:48
snel een jcm900 kopen mensen !! (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/109945145-te-koop-marshall-jcm-900-in-geweldige-staat.html?return=eJwdjVsOgjAQRfdiAn9Qy0OghBjcScFG GvpKOyhi3LtTf2bOyZ3J5Yyyj2TnPjDaNew0efsKol8AHCNktU 6YXHO%2FglOcQ8iNIno7pFgzYTJpAvhNCwPCkKfwAYRfcWUTDz F%2FSODck7mp6nwBra67Gmh6DwPYpBxpUt4UjrEp2ohFxKqOCI iHdBF3xLbpqv%2FJG6UqLy2Nvxrz0WC9lzOqDRK9SN1QnPrvD8 F5REs%3D&df=1&p=2&fta=eNpNk0tu4zAMQO%2BiRdciKVEihZ4lMOqgNeB8ECedzBS9 %2B0h0EmtjgA%2BkyEfJg2b9WerH3S7z7nuYF1cWZVF3n9%2Fh bVzeryeFMoMmzGVGTSGW%2Bar%2FpnOZ75qThIr%2FaiDOAOVw 1uPtsL9MH%2BW0TIrtsKDuPHzuXalxDUndNNYugxLpz6S%2BWP vMwXvx0tKgojoBACYhhvwsNVYbIQVujJ4spIiRrTb0jKKxuLEg zLEx7liMRI2lnlHCxvLGKEe2POlY8nmd2XcQc7BEeJkE8tVkhb hlIrAEg50LiA%2FJYOghgElDZwMoYjbw0qFAKTzKXz41D6ukwU 7IMz7OlK285kYbCTcjlpxxhdDBmNHKETtIsLojdRBIbEsYOugx eYObEee647URd5BTBoPbDXESzqaJuYNMfoXSwbola0SdEYuwXT B1RrUT2Zz0NPIiIUKoS%2F5d6iWpu57Ow7js5v3x8%2Fr1fITg 1X3cLpfddBz390YfnQ7Dfdcef33vo3JTQnXDn%2FZb1BL3iL9f 8e9%2Fe8fezQ%3D%3D&fta_ind=33) de prijzen hiervan rijzen ook de pan uit ! :dontgeti:
Wordt je goed mee genaaid lijkt me, dezelfde staat er ook bij voor minder dan de helft van de prijs.

Rormo
10 september 2007, 13:34
het lijkt mij dat de 50 watter het zelfde geluidproduceert maar dan met minder volume? :)

9 van de 10 keer gebruik ik hem op mijn slaapkamer dus 50 watt buizen is ruim voldoende :dance:

Het geluid is nagenoeg hetzelfde, maar wat Speeddemon zegt over het clean kanaal is wel waar. Er zitten nuance verschillen in. Daarentegen krijg je de 50W better aan het oversturen dan de 100W omdat je de 100W gewoon nooit hard genoeg kunt zetten er voor en de 50W nog net.

Jimwoud
10 september 2007, 14:22
Wordt je goed mee genaaid lijkt me, dezelfde staat er ook bij voor minder dan de helft van de prijs.
Ik had die van mij voor een kwart van de prijs, hehe

pannekoek
10 september 2007, 16:11
Het geluid is nagenoeg hetzelfde, maar wat Speeddemon zegt over het clean kanaal is wel waar. Er zitten nuance verschillen in. Daarentegen krijg je de 50W better aan het oversturen dan de 100W omdat je de 100W gewoon nooit hard genoeg kunt zetten er voor en de 50W nog net.
wat kost een 50 watter dan?

Rormo
10 september 2007, 16:37
Volgens mij kost ie bij feedback 1099. 100 euro goedkoper dan de 100W broer. Ik kon hem destijds meenemen voor 999 omdat er wat aan mankeerde wat ze hadden laten repareren.

pannekoek
10 september 2007, 16:48
Volgens mij kost ie bij feedback 1099. 100 euro goedkoper dan de 100W broer. Ik kon hem destijds meenemen voor 999 omdat er wat aan mankeerde wat ze hadden laten repareren.


hoe vind jij de combinatie van les paul studio en de dsl50 klinken?

kan je er een echt goed hardrock,classic rock en met een beetje geluk wat metal uit halen?

Nielsje
10 september 2007, 17:21
Ik heb een dsl 100 top, een 4 x 12 met v30's en ook een 1912 cab.

gitaren: les paul met p-90's en een japanse strat.

clean: goed
drive: nog beter!
lead kanalen: mwoah, komt pas echt 'los' bij hoog volume, maar dan ben ik er alsnog niet over te spreken, echt alleen geschikt voor lead. Dus wel hoog, geen laag. Doe mij maar dat crunch kanaal met een volume boost als ik wil soleren.

Maar ja, het ligt er echt aan wat je wil. Ik zit er wel over na te denken een van m'n versterkers weg te doen en dan zo'n Vernet 18 watt head aan te schaffen. Ligt er maar net aan wat je fijn vindt, qua geluid. Wel is het zo dat het niet vaak voorkomt dat je 100 watten nodig hebt.

edit: Metal speel ik niet, dat haal ik alleen onder de freesbank door.

Magic Bean
10 september 2007, 19:00
hoe vind jij de combinatie van les paul studio en de dsl50 klinken?

kan je er een echt goed hardrock,classic rock en met een beetje geluk wat metal uit halen?

Hangt van je metalstijl af. Ik speel zelf met een Gibson Les Paul Studio over een DSL 50 in een progressive rock/metalband.
Dat trekt hij meer dan prima. Ik heb hem zelf met gain op 7 op OD2 staan.
Zie de site in mn sig voor samples.

Zoek ook de fimpjes van Rob Math eens op youtube, hij geeft een demo van de diversiteit van de DSL 100 (/50).

Lexvandoef
10 september 2007, 19:02
Maar ja, het ligt er echt aan wat je wil. Ik zit er wel over na te denken een van m'n versterkers weg te doen en dan zo'n Vernet 18 watt head aan te schaffen. Ligt er maar net aan wat je fijn vindt, qua geluid. Wel is het zo dat het niet vaak voorkomt dat je 100 watten nodig hebt.


Gaaf plan :D En als ik het goed begrepen heb bouwt Franc ze op basis van de Ceriatones. Mocht je het ooit gaan doen, check dan de 18W/36W TMB met EF86 kanaal. Voxy en Marshall toontjes in 1 versterker, lijkt me ideaal :lp:

Rormo
10 september 2007, 19:33
hoe vind jij de combinatie van les paul studio en de dsl50 klinken?

kan je er een echt goed hardrock,classic rock en met een beetje geluk wat metal uit halen?

Metal speel ik niet dus kan ik niet beoordelen, maar met de deep switch aan en op het lead 2 kanaal kom je een aardig eind in de richting denk ik. Classic rock is de reden dat ik de DSL gekocht heb. Het geluid daarbij is echt SWEET. Hardrock is ook prima te spelen er op. Ik vind hem met mijn Les Pauls lekkerder klinken dan met m'n strat. Hij lijkt er voor gemaakt te zijn.

LCH
10 september 2007, 19:45
hey mensen, ik ben van plan een marshall buizenversterker te gaan kopen met een 1960a buikkast

maar wat voor amp :S ik zie door de bomen het bos niet meer en de grote verschillen weet ik niet :$ kan iemand mij die uitleggen?
Maar waarom wil je met alle geweld een Marshall? Neem me niet kwalijk, maar als ik je posts zo lees ben je nog niet heel erg thuis in de versterkerwereld. Goed dus dat je raad vraagt, maar je kunt je er eerst beter in verdiepen voor je een keuze maakt.

Je hoort zo'n grote Marshall en bent onder de indruk. Maar heb je wel eens een Engl gehoord? Of Bogner? Of Mesa Boogie? Of Peavey? Nee? Misschien is Engl wel helemaal jouw geluid, wie zal het zeggen. Ga dus eerst een paar zaterdagen een heleboel amps testen. Dan kun je voor jezelf bepalen wat je wilt, want dat kunnen wij niet.

Succes!! ;)

AART
10 september 2007, 20:05
+ fucking 1

pannekoek
11 september 2007, 07:40
Maar waarom wil je met alle geweld een Marshall? Neem me niet kwalijk, maar als ik je posts zo lees ben je nog niet heel erg thuis in de versterkerwereld. Goed dus dat je raad vraagt, maar je kunt je er eerst beter in verdiepen voor je een keuze maakt.

Je hoort zo'n grote Marshall en bent onder de indruk. Maar heb je wel eens een Engl gehoord? Of Bogner? Of Mesa Boogie? Of Peavey? Nee? Misschien is Engl wel helemaal jouw geluid, wie zal het zeggen. Ga dus eerst een paar zaterdagen een heleboel amps testen. Dan kun je voor jezelf bepalen wat je wilt, want dat kunnen wij niet.

Succes!! ;)


oke heel erg bedankt :P ik ga wel eventjes een paar uur inpluggen bij nederlandmuziek,

zjanke
11 september 2007, 19:49
Maar waarom wil je met alle geweld een Marshall? Neem me niet kwalijk, maar als ik je posts zo lees ben je nog niet heel erg thuis in de versterkerwereld. Goed dus dat je raad vraagt, maar je kunt je er eerst beter in verdiepen voor je een keuze maakt.

Je hoort zo'n grote Marshall en bent onder de indruk. Maar heb je wel eens een Engl gehoord? Of Bogner? Of Mesa Boogie? Of Peavey? Nee? Misschien is Engl wel helemaal jouw geluid, wie zal het zeggen. Ga dus eerst een paar zaterdagen een heleboel amps testen. Dan kun je voor jezelf bepalen wat je wilt, want dat kunnen wij niet.

Succes!! ;)

+1, kijk maar naar mijn sig :D