PDA

View Full Version : Musicman



Rutger
6 september 2007, 13:30
Hoi,

Weet iemand een shop waar ze een uitgebreid assortiment aan Musicman gitaren hebben? Liefst in Zuid Holland, maar Utrecht/Noord Holland is ook te doen.

ik heb de Silhouette Special eens in handen gehad en ben daar behoorlijk van onder de indruk, maar wil de Axis (Super) Sport er ook ns naast horen, zowel HB als P90 versie.

marc_o
6 september 2007, 13:59
Hoi,

Weet iemand een shop waar ze een uitgebreid assortiment aan Musicman gitaren hebben? Liefst in Zuid Holland, maar Utrecht/Noord Holland is ook te doen.

ik heb de Silhouette Special eens in handen gehad en ben daar behoorlijk van onder de indruk, maar wil de Axis (Super) Sport er ook ns naast horen, zowel HB als P90 versie.


Zijn absolute supergitaren. Mijn oude Axis Supersport met HB's hangt nog bij Feedback Rotterdam (als ze 'm nog niet naar een ander filiaal hebben verkast). Ik heb er 4 gehad en ze zijn echt erg in orde. Heb nu alleen nog de EVH, maarja, die hou ik.

Rutger
6 september 2007, 15:53
Ik weet t, en vooral die heerlijke neck...
k Zag idd dat ze er eentje hebben staan in Rotterdam. :)

Maar ik wil ze even naast elkaar kunnen testen, zodat ik een keuze kan maken. Dus hoop ik dat er een shop is die er een paar heeft staan.

marc_o
6 september 2007, 15:57
Ik weet t, en vooral die heerlijke neck...
k Zag idd dat ze er eentje hebben staan in Rotterdam. :)

Maar ik wil ze even naast elkaar kunnen testen, zodat ik een keuze kan maken. Dus hoop ik dat er een shop is die er een paar heeft staan.

Oei, dat gaat moeilijk worden, ik denk dat het gros aan Musicmans bestellingen zijn, maar wie weet kan een ander je verder helpen...

Jiboom
6 september 2007, 16:29
Kees Dee in Amersfoort heeft wel aardig wat MusicMan's op voorraad.
Zie hier (http://www.keesdee.nl/gitaren.php?sort=merk&paginap=20).

Rutger
6 september 2007, 16:50
Ah mooi! thanks :)

Onmeunig Hans
6 september 2007, 17:07
Kees Dee in Amersfoort heeft wel aardig wat MusicMan's op voorraad.
Zie hier (http://www.keesdee.nl/gitaren.php?sort=merk&paginap=20).

Slik... Die is niet met alle gitaren goedkoop. Verschillende Music man gitaren die hij heeft zijn bij the American Guitar Store honderden euro's goedkoper. Anderen schelen nauwelijks Ik vind dat wel grote verschillen voor deze 2 zaken. Ik had verwacht dat het minder zou schelen.

hans

Sj03rd
6 september 2007, 17:09
check de LUKE ook even als je kunt. Op het moment dat ik daarop speelde was ik meteen verkocht. Die neck is super!!

dit is die van mij
http://www.puberpopparty.nl/music/setup1.JPG

ik heb in die van mij nog piezo in laten bouwen en dat klinkt te gek...

arjanb01
6 september 2007, 17:49
+1 ik zou de Luke ook ff testen. Die nek is echt de beste nek die ik ooit gevoeld heb en een te gek geluid natuurlijk. Ik denk dat het de meest veelzijdige MM is.
The American Guitarstore in Enschede heeft ze het scherpste geprijst denk ik, hij heeft volgens mij 2 lukes nog hangen. Dus ff checken zou ik zeggen, is een zaterdag wel waard denk ik.

Onmeunig Hans
6 september 2007, 19:32
+1 ik zou de Luke ook ff testen. Die nek is echt de beste nek die ik ooit gevoeld heb en een te gek geluid natuurlijk. Ik denk dat het de meest veelzijdige MM is.
The American Guitarstore in Enschede heeft ze het scherpste geprijst denk ik, hij heeft volgens mij 2 lukes nog hangen. Dus ff checken zou ik zeggen, is een zaterdag wel waard denk ik.

Ze hebben een prachtige Luke in desert gold hangen. Die mag je niet kopen! Die wil ik namelijk graag, maar kan hem nu nog niet betalen. Er staat ook nog een zwarte 2006/limited edition, die mag je gerust kopen. :D :D :D

hans

Rutger
6 september 2007, 21:09
Bedankt jongens, super! :)

Ik huiver alleen een beetje voor die EMG's, ben niet zo'n actieve pickup -man

arjanb01
6 september 2007, 21:16
Ik zou hem nu wel kunnen kopen, heb het geld wel, maar ik heb al een Luke 2, in zwart ! Dus ik hoef dr geen meer :hippie:

Rutger
7 september 2007, 16:28
hehe

ik zie af en toe een Axis Sport voorbijkomen zonder maple top en met een ash/alder body.

ik neem aan dat die niet meer in productie is, hij staat niet op hun site. is dit een voorganger van de huidige Axis, of een eenvoudige versie? (net als bijv. de Les Paul Standard vs. de Les Paul Special)

heeft iemand ervaring met deze plank, en hoe klinkt ie in verhouding tot de huidige Axis?

Raffel
7 september 2007, 16:56
Feedback in Eindhoven heeft ook nog 1 of 2 Luke's hangen.

arjanb01
7 september 2007, 20:45
Bedankt jongens, super! :)

Ik huiver alleen een beetje voor die EMG's, ben niet zo'n actieve pickup -man

Niet huiveren voor die EMG's. Zijn erg stil en hebben een lekker mid-gebied in hun sound. Bovendien erg warm en toch strak klinkende elementen.
Super dus...
O ja, tweedehands staat er eentje op MP, ik geloof de Luke 1 met Floyd Rose tremolo.