PDA

View Full Version : Ibanez Les Paul 1978



Veekeren
6 september 2007, 12:49
Voor ik er moeite voor ga doen, misschien weten jullie om wat voor kwaliteit we het hebben als we het over deze gitaar hebben:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/IbanezLesPaul.jpg

" Ibanez Les Paul standard uit 1978. Origeel behalve de missende slagplaat en pick-ups, welke zijn vervangen door di marzio pro pafs."

Het gaat blijkbaar om een geschroefde hals. Voor welke prijs is het de moeite waard hier eens naar te kijken, of is het überhaupt niet de moeite waard...

Bedankt voor de hulp!

Pepe
6 september 2007, 13:16
Voor ik er moeite voor ga doen, misschien weten jullie om wat voor kwaliteit we het hebben als we het over deze gitaar hebben:


" Ibanez Les Paul standard uit 1978. Origeel behalve de missende slagplaat en pick-ups, welke zijn vervangen door di marzio pro pafs."

Het gaat blijkbaar om een geschroefde hals. Voor welke prijs is het de moeite waard hier eens naar te kijken, of is het überhaupt niet de moeite waard...

Bedankt voor de hulp!

Hoewel ik een zwak voor Ibanezjes heb en er verschillende gehad/heb zit er een groot verschil tussen de low budgets en de high ends. Die laatste uit de eind zeventig begin tachtig zijn gewoon topmodellen uit de Fuji GG fabriek, de modellen met hun chambered bodies en geschroefde nekken hoefen niet slecht te zijn maar zijn niet zo geweldig, ik zou dan nog eerder een koreaanse Epi prefereren.
Over het algemeen zijn die schroefnekken enorm overrated kwa marktprijs, ik zou niet meer dan 300 euro voor een goed exemplaar geven. Ik denk dat de prijsen relatief hoog zijn omdat die gitaren gekocht worden door gitaristen die ergens een bel hebben horen luiden maar verder ook geen idee hebben.

Realeigo
6 september 2007, 13:22
Damn die top op die gitaar is echt zeer geil! Ik zou gewoon de elementen wat oppoetsen en scheuren maar. :cooler:

renier
6 september 2007, 15:44
zo'n gesschroefde heb ik ook nog, zwart.

prima gitaar. heerlijke hals. behoeft wel wat oppoetsen en afstellen maar daar heb ik geen zin in, bij mij hangt hij toch alleen maar aan de muur.