PDA

View Full Version : Zitten er snoepjes onder de Behringer pedalen?



tubeonly
6 september 2007, 12:19
Ok, ik weet eerlijk gezegd helemaal niets van de behringer serie, behalve dan dat ik ze als kauwgommetjes verpakt in de winkel heb zien hangen.

Ik weet wel veel van de soundtank series en die hadden ooit een reputatie zoals die van Behringer nu is. Bij de Soundtanks zitten echt een paar lekkere snoepjes zoals de Cyberdrive. Sluit die aan samen met de echomachine en je krijgt een lekkere distortion (met vaste wah) die ook nog eens licht feedbackt, super mooi effect!

Vraag dus: zitten er bij de Behringer pedaaltjes bijzondere dingen die los van de verpakking wel iets bijzonders geven? Misschien dat ik er ooit toch eens wil gaan proberen om te experimenteren!?






==> Ja, dit is een serieus topic ;-)

ponq
6 september 2007, 12:28
lees dit draadje eens door:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43518&highlight=behringer

Nellyrocks
6 september 2007, 12:34
Er zitten geen snoepjes in. Wel kaboutertjes met kleine stofzuigertjes die je toon opzuigen. Iedereen vindt daarom die pedaaltjes waardeloos, sturen ze terug naar Duitsland en daar halen ze de kaboutertjes en hun volle stofzuigertjes eruit en gebruiken die opgezogen geluiden voor modelingaparatuur.

up-guitarman
6 september 2007, 12:48
Er zitten geen snoepjes in. Wel kaboutertjes met kleine stofzuigertjes die je toon opzuigen. Iedereen vindt daarom die pedaaltjes waardeloos, sturen ze terug naar Duitsland en daar halen ze de kaboutertjes en hun volle stofzuigertjes eruit en gebruiken die opgezogen geluiden voor modelingaparatuur.

Hahaha, goeike !!! 1-tje om te onthouden :D

Jimwoud
6 september 2007, 13:48
Volgens mij zijn die neiwere pedalen wel wat beter, ben wel benieuwd naar die multi fx en die delay.

paulusdeBKB
6 september 2007, 21:01
En ik naar die zuigende kaboutertjes! (ik heb nogal een klein pikkie :D )

Mitch
6 september 2007, 21:11
Ik heb wel eens kauwgom onder mijn schoen, maar een snoepje onder een pedaal heb ik nog nooit gezien.

ACSlater
6 september 2007, 21:52
De Behringer pedaaltjes zijn dus eigenlijk snoepjes? Zeker van die zure want als ik mijn Behringer EQ gebruik dan trek ik meteen een zuur gezicht. Ik snap het waarschijnlijk weer niet; de pedaaltjes zijn de verpakkingen en binnenin zit het snoepje. Haal je die eruit dan kun je het pedaal weg gooien zeker?

Chris Winsemius
6 september 2007, 22:13
Smelt in je hand, niet in je mond!

:D

Fuhgawz
6 september 2007, 22:29
Het grote verschil tussen de Behringer pedalen en de SoundTanks is dat SoundTank pedalen allemaal originele Ibanez/Maxon (?) ontwerpen zijn, terwijl Behringer enkel regelrechte kopieen van voornamelijk Boss pedalen maakt. Juweeltjes als de erg originele CyberDrive zul je dus tussen de Behringer pedalen niet vinden, aangezien ze helemaal niks vernieuwends doen.

Dirk_Hendrik
7 september 2007, 08:51
Hear Hear!!!

Eindelijk wat terechte erkenning voor de Cyberdrive!

tubeonly
7 september 2007, 08:53
Lol, het topic neemt een heel andere wending dan ik dacht, maar verder smaakt ie erg lekker...


Juweeltjes als de erg originele CyberDrive zul je dus tussen de Behringer pedalen niet vinden, aangezien ze helemaal niks vernieuwends doen.

Helemaal niets!? Echt niet?!! Damn... Want daar hoopte ik dan stiekem nog een beetje op ;-) Dan is behringer dus echt zo slecht... Ik hoopte op een uitzondering van een te gek pedaal om eens te proberen die echt eens iets heel anders zou doen... Hmmm....

tubeonly
7 september 2007, 09:00
Hear Hear!!!

Eindelijk wat terechte erkenning voor de Cyberdrive!

Hahaa, idd!

Fuhgawz
7 september 2007, 09:12
Lol, het topic neemt een heel andere wending dan ik dacht, maar verder smaakt ie erg lekker...



Helemaal niets!? Echt niet?!! Damn... Want daar hoopte ik dan stiekem nog een beetje op ;-) Dan is behringer dus echt zo slecht... Ik hoopte op een uitzondering van een te gek pedaal om eens te proberen die echt eens iets heel anders zou doen... Hmmm....

Nou of ze slecht zijn of niet durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar idd ze maken alleen maar regelrechte kopieen. Wat ik dan wel weer leuk vind is dat ze binnenkort ook kopieen gaan uitbrengen van gewilde maar moeilijk te vinden Boss pedalen als de Slow Gear. Stom van Boss eigenlijk dat ze zelf geen reissues van dit soort pedalen hebben gemaakt. De vraag is er klaarblijkelijk gezien de absurde tweedehandsprijzen van dit soort apparaten.

tubeonly
7 september 2007, 10:21
Wat ik dan wel weer leuk vind is dat ze binnenkort ook kopieen gaan uitbrengen van gewilde maar moeilijk te vinden Boss pedalen als de Slow Gear.

Die slow gear clone is er al:

http://www.behringer.com/SM200/index.cfm?lang=ENG

29 pleuri


Stom van Boss eigenlijk dat ze zelf geen reissues van dit soort pedalen hebben gemaakt. De vraag is er klaarblijkelijk gezien de absurde tweedehandsprijzen van dit soort apparaten.

Eens, anderen (Ibanez, Fender, Ampeg) doen dat veel slimmer met de reissues. Zo kan iedereen ze tenminste bereiken...

almarvk
7 september 2007, 10:33
De tuner vind ik dan weer prima...zal wel aan mij liggen...

tubeonly
7 september 2007, 10:47
Nah, er zijn er dus twee die ik sowieso eens onder de loep wil nemen: De od-800 (om eens naast een ibanez te zetten, gewoon voor de grap) en inderdaad die tuner. Ik denk dat ik in een cheap ass periode zit :o

B_2_the_a
7 september 2007, 10:57
ik heb zelf het hele behringer ouvre ondertussen wel geprobeerd, pedaaltjes zoals de tremelo tuner en delay zijn niet echt verkeerd.. zeker niet voor het geld!

waar ik wel erg op zit te wachten is de memory man deluxe kopie (vintage time machine)

peter_heijnen
7 september 2007, 11:19
Ik heb nog nooit een behringer pedaal gehoord, maar als het regelrechte kopieen zijn moet het toch enigszins ok zijn?

Of zijn het slechte kopieen?

Mitch
7 september 2007, 11:38
BYOC laat zien hoe het kan, goed kopiëren, maar dat idee moet je laten varen als het om Behringer gaat. Zeer slecht uitgevoerd...zowel qua parts als qua constructie.

Dirk_Hendrik
7 september 2007, 11:50
BYOC laat zien hoe het kan, goed kopiëren, maar dat idee moet je laten varen als het om Behringer gaat. Zeer slecht uitgevoerd...zowel qua parts als qua constructie.

Met 1 correctie Mitch. De printplaatlayouts van BYOC zijn qua ontwerp echt van een kleuterniveau. Het werkt maar daar is verder dan ook alles mee gezegd...

Dastard
7 september 2007, 19:24
Aangezien ik werk in een muziekhandel heb ik ze allemaal getest, enne de enige die ik leuk vind en ook goed zijn best doet is de Chorus Orchestra.

Swan
8 september 2007, 09:36
t enige wat er onder de behringer pedalen zit is n dikke stalen plaat zodat ze niet van t podium waaien als je versterker hard staat.

EuroCinema
8 september 2007, 14:34
Ik heb die Slow gear Kloon en die werkt prima zonder met het blote oor waarneembare tonesuck. heb wel het idee dat de input/output een beetje kraken.

EuroCinema
9 september 2007, 17:05
Oh ja, en die blisterverpakking is er naar ik aannneem om de winkeliers te paaien, de meeste winkels in andere branches zijn er dol op. Je kunt ze zo in de winkel hangen, waar iedereen ze kan bekijken (dat scheelt mankracht en ruimte in de vitrinekasten voor duurdere spullen) en niemand kan ze vies of stukmaken. Je hoeft de doos er niet bij te zoeken en de gebruiksaanwijzing kan ook al niet kwijtraken. Slimme zet dus, als je zo godsgruwelijk veel pedalen gedistribueerd moet zien te krijgen bij winkeliers die al bizar veel producten per m2 hebben staan. Het is hier vaker gezegd: qua marketing is Behringer heel uitgekookt.

Dastard
9 september 2007, 18:30
Nou, wij hebben de pedalen allemaal beneden hangen, da's voor de snelle koper maar ze staan bij ons ook allemaal gedisplayed, althans most of them maar toch zijn er altijd mensen die het pedaal wat ze aan de rek zien hangen ook eerst willen uitproberen, terwijl ze al op de gitaar afdeling aangesloten staan.

robert-gitarist
9 september 2007, 18:55
Nou, wij hebben de pedalen allemaal beneden hangen, da's voor de snelle koper maar ze staan bij ons ook allemaal gedisplayed, althans most of them maar toch zijn er altijd mensen die het pedaal wat ze aan de rek zien hangen ook eerst willen uitproberen, terwijl ze al op de gitaar afdeling aangesloten staan.

Is opzich niet raar. Althans bij die Behringer shit ;)
Ik heb een EQ van hun gehad en die was gewoon 100% bagger terwijl er wel aantal goede in omloop zijn. Dus ja, ik snap dat punt wel van die klant. Anderzijds, je moet dan eerst die fijne verpakkingen etc openen wat voor de winkelier weer niet handig is. Het is haast een feit dat er veel verschil is onderling van de Behringer pedalen.

Dastard
9 september 2007, 21:42
Dat is ook zo, als je 4 dezelfde Behringer pedaaltjes naast elkaar hebt zullen ze alle 4 toch anders zijn van elkaar, de 1 heeft meer ruis, de ander bromt, de 3de doet het niet, de 4de doet het prima...daarom snap ik ook wel dat iemand zijn/haar eigen pedaaltje uit wil testen maar goed...koop gewoon iets goeds :-D

robert-gitarist
9 september 2007, 21:47
Daarom ;)
Maar goed iets goeds kopen voor 20/25 euro? Tsja dan moet je goed rond kijken na Ibanez soundtanks ;) Daar zitten wel erg goede tussen voor relatief weinig geld. Ik heb zelf ook zoiets van spaar even paar tientjes door en koop meteen iets goeds met garantie etc etc. Hoewel ik de CM surf trem heb gehad die 3 keer zo duur is als mijn Behringer tremelo maar toch heb ik de CM verkocht omdat ik de Behringer beter vind! Dus ja er zitten echt goede snoepjes tussen hehe

Luke-wannabe
9 september 2007, 22:27
Nou die Carl Martin vind ik anders prima!

Dirk_Hendrik
9 september 2007, 22:51
...koop gewoon iets goeds :-D

Iets goeds of iets dat nog net aan de positieve kant van een nervous breakdown zit? ;)

RolandT
9 september 2007, 23:11
De printplaatlayouts van BYOC zijn qua ontwerp echt van een kleuterniveau. Het werkt maar daar is verder dan ook alles mee gezegd...Ik dacht dat de BYOC echt een kopie van het origineel effect was? Dit is toch wat de BYOC website mij wil doen geloven "These are the same circuits that almost every boutique pedal on the planet are based on". Is dat dan niet zo?

EuroCinema
9 september 2007, 23:41
Nou, wij hebben de pedalen allemaal beneden hangen, da's voor de snelle koper maar ze staan bij ons ook allemaal gedisplayed, althans most of them maar toch zijn er altijd mensen die het pedaal wat ze aan de rek zien hangen ook eerst willen uitproberen, terwijl ze al op de gitaar afdeling aangesloten staan.

Haha goed dat ik weet dat jullie daaraan doen. Ik wil ze graag ALLEMAAL vergelijken om te kijken welke het beste klinkt :strat:

Dastard
10 september 2007, 00:35
Dat kan wel hoor, als jij tijd hebt, hahaha...we zijn morgen van 12-18 open, ga jij lekker alle Behringer pedaaltjes testen maar dan wel beloven dat je er 1 koopt :-D

paulusdeBKB
10 september 2007, 08:49
Behringerpedaaltjes bashen is hartstikke leuk natuurlijk, maar ze brengen daarmee wel pedaaleffecten binnen handbereik voor een hele generatie gitaristen voor wie 25 euro nog een flink bedrag is.

Zo'n Behringer pedaaltje is een uitstekende manier om te bekijken of een bepaald type effect je bevalt. Zo ja, dan kun je altijd nog besluiten om te sparen voor een duurder / beter alternatief of je Behringer houden.

En wat betreft die tonesuck? Die vind ik reuze meevallen, in vergelijking met allerhande shit die ik ooit gehad heb.

Dirk_Hendrik
10 september 2007, 08:56
Ik dacht dat de BYOC echt een kopie van het origineel effect was? Dit is toch wat de BYOC website mij wil doen geloven "These are the same circuits that almost every boutique pedal on the planet are based on". Is dat dan niet zo?

Jawel hoor. Dat staat er ook. Circuits. De schakeling dus. Waar ik het over had is het fysieke ontwerp van de printplaat. Da's een mooi staaltje van "creatief met MS Paint."

ketja
10 september 2007, 09:11
De printplaatlayouts van BYOC zijn qua ontwerp echt van een kleuterniveau. Het werkt maar daar is verder dan ook alles mee gezegd...

Kleuterniveau...... Is dat niet de bedoeling, dat iedereen met een beetje soldeerervaring zo'n pedaal in elkaar kan zetten?
En als het werkt, dan is dat toch voldoende? Of zijn de componenten niet duurzaam en/ of van een slechte kwaliteit? De kwaliteit en daarmee duurzaamheid van het soldeerwerk hangt natuurlijk af van de assembleerder........

Ik zit er namelijk over te denken de 10-bands EQ aan te schaffen (lekker compact). Wat mij wel zorgen baart, is de bescherming van de faders. Bij soortgelijke pedaaltjes zit er een soort van vilt tussen de faders en de behuizing om grove invloeden van buitenaf te beschermen.
Of zeg jij, als "pedalengoeroe", dat ik beter een Boss, MXR of Maxon kan kopen?

Nellyrocks
10 september 2007, 09:35
Iemand trouwens ervaring met de Echo machine (EM600) en de Ultra shifter/ harmonist (US600) van onze uitse vrienden. Ik heb een pitchshifter en en tapdilay nodig voor heel af en toe met een bandje. Niet voor vast op mijn bord. Als het niet te naar is, is dat best een optie voor weinig natuurlijk

Nielsje
10 september 2007, 09:38
Kleuterniveau...... Is dat niet de bedoeling, dat iedereen met een beetje soldeerervaring zo'n pedaal in elkaar kan zetten?
En als het werkt, dan is dat toch voldoende? Of zijn de componenten niet duurzaam en/ of van een slechte kwaliteit? De kwaliteit en daarmee duurzaamheid van het soldeerwerk hangt natuurlijk af van de assembleerder........

er wordt bedoeld dat het fysieke ontwerp van de print niet hoogstaand is. Dat heeft verder weinig te maken met of het makkelijk of moeilijk is om in elkaar te zetten (nou ja..).

Waarschijnlijk kan het ontwerp, òf compacter, zodat het mooier in een behuizing past, òf ruimer, zodat je componenten wat ruimer en georganiseerder op de print kan plaatsen.

ketja
10 september 2007, 09:46
er wordt bedoeld dat het fysieke ontwerp van de print niet hoogstaand is. Dat heeft verder weinig te maken met of het makkelijk of moeilijk is om in elkaar te zetten (nou ja..).

Waarschijnlijk kan het ontwerp, òf compacter, zodat het mooier in een behuizing past, òf ruimer, zodat je componenten wat ruimer en georganiseerder op de print kan plaatsen.

Okay, maar wat is het voordeel van een "hoogstaand" ontwerp? Kleuterniveau komt mij over als makkelijk. Als het (nog?) compacter moet, kom je misschien op hoogstaand niveau, wellicht richting SMD? Maar da's weer niet het idee van BYOC. In het geval van de 10 bands EQ van BYOC zijn ze wat betreft compact ontwerp absoluut geslaagd, lijkt me.

Nielsje
10 september 2007, 10:21
pff.. daar heb ik verder niet zo veel kaas van gegeten, misschien dat een 'beter' circuit minder ruisontwikkeling heeft o.i.d.

Maar dit soort dingen kan D_H denk ik beter zelf even nader toelichten :)

Dirk_Hendrik
10 september 2007, 11:55
Okay, maar wat is het voordeel van een "hoogstaand" ontwerp? Kleuterniveau komt mij over als makkelijk.

Storingsgevoeligheid, immunniteit voor parasitaire oscillaties, hogere kostprijs ... om een aantal voorbeelden te noemen.

Kleuterniveau is in dit geval meer een voorbeeld van proberen te bezuinigen op de ontwikkelingskosten.

RolandT
10 september 2007, 12:56
Storingsgevoeligheid, immunniteit voor parasitaire oscillaties, hogere kostprijs ... om een aantal voorbeelden te noemen.

Kleuterniveau is in dit geval meer een voorbeeld van proberen te bezuinigen op de ontwikkelingskosten.Dus als ik je goed begrijp is het idd een goede kopie van het origineel (dwz zelfde componenten en hetzelfde schema) maar besparen ze op de PCBs?

Nochtans zijn ze bij BYOC heel trots op hun PCBs (het tegendeel zou verwonderlijk zijn natuurlijk:-)

B.Y.O.C. Printed Circuit Boards are the finest PCB's around (http://www.buildyourownclone.com/pcb.html)

Toen wij PCBs moesten maken voor HF schakelingen en/of schakelingen met veel componenten (warmte) was het PCB ontwerp zeer kritisch (werd met de computer getekend, warmte banen simulatie enz).

Zo'n pedalen lijken mij eerder een "Elektuur" project en is de PCB ontwerp niet zo gevoelig.

Mephistocles
11 september 2007, 21:08
Volgens mij zijn die nieuwere pedalen wel wat beter, ben wel benieuwd naar die multi fx en die delay.
Als je oa de equallizer bedoeld...

Bedroevend... Je zet alle knopjes in het midden en je geeft een trap op dat ding en *floep!* je geluid weg. Gaat je mooie heldere strat! Dus ik frunniken aan die minuscule knopjes tot het geluid een beetje op het oude lijkt en ik filter die iritante hoge tonen (stomme ebow) en weer een zacht dof geluid. Dus ik sluit alles op een degelijke digitale eq aan en: Geluid!!!!! Woeh!

Dus: geen behringer voor mij meer.

Inderdaad... Het ruikt naar goedkope kauwgom die je van opstaan tot naar bed gaan kauwt en dan een nacht laten liggen (deed ik vroeger :))

tubeonly
12 september 2007, 08:51
Inderdaad... Het ruikt naar goedkope kauwgom die je van opstaan tot naar bed gaan kauwt en dan een nacht laten liggen (deed ik vroeger :))

Ugh, da's pas vies! :cooler: :cooler: :cooler:

jorik12345
12 september 2007, 09:27
Mag ik hier even seieus tussenvallen...
Ik ben het er zelf erg mee eens dat het best zure en stinkende snoepjes zijn. Maar ik heb sinds kort een volumepedaal waar ik mijn tuner op aan kan sluiten. Dus mijn tuner kan dan dus geen signaal wegzuigen.
Wat maakt het dan voor mij uit of ik een Boss Tuner van €80,- koop of een Behringer van €29,-??
Ben ik wel even benieuwd naar...

Swan
12 september 2007, 10:26
nauwkeurigheid, betrouwbaarheid...

BLOK182
12 september 2007, 10:45
Ik heb nu al bijna 2 jaar een Behringer Overdrive/Distortion (die paarse) en hij bevalt prima! Het is natuurlijk een goedkoop lowbudget pedaaltje, maar na talloze gigs met de studentenband (lees: lomp volk, veel bier en rotzooi) werkt ie nog altijd perfect. Op standje overdrive (distortion klinkt ruk) en met de gain op max. de helft is er best een leuke drive van te maken. I.c.m. een goede gitaar en als je dan nog een beetje leuk kan spelen, heb je voor heel weinig best wat handigs voor erbij. Ideaal als noodoplossing, backup, of voor een thuisset. Speel erover op een oude buizencombo en thuis over een buizenradio, en er zit best toon in (en nee, niet omdat ik niks anders kan betalen:p)