PDA

View Full Version : overdrive



Joey Handsome
6 september 2007, 12:04
Wat is een goede overdrive/distortion voor bass? Ik ga binnenkort bassen in een band, leen bas van een vriend van me. Ik wil een lekker zwaar vervormd geluid. Zit er over te denken Big Muff/RAT/Double Muff eens te proberen. Iemand nog andere/beter iedeeën?

jonesd
6 september 2007, 14:52
Big muff klinkt zeker niet verkeerd voor bas. Ideaal zou wel zijn dat je je signaal kan splitten omdat de big muff veel definitie wegneemt.

Joey Handsome
6 september 2007, 15:08
Tja, ik weet niet of ik veel definitie nodig heb. Het is voor in een gore garagerock/punkrock band. Het moet voornamelijk knallen. Ik ga vanavond RAT eens proberen. Volgende week Big Muff.
Trouwens, die USA RI is toch true bypass?

B-bass
12 september 2007, 19:21
Tech 21 Sansamp preamps

Joey Handsome
17 september 2007, 22:26
Ben er nu wel achter gekomen dat ik mezelf best slecht hoor met RAT/Big Muff. Tot nu toe werkte het het best als ik de gain van de amp gebruikte en deze wat booste met gain op RAT helemaal terug en volume flink open. Toch nog niet echt helemaal wat ik zocht. Misschien heb ik gewoon een booster nodig. Nu heb ik gehoord dat 'gitaarboosters' vaak niet werken op een bas. Iemand een idee voor een (liefst goedkope) goede booster voor bas?

interessander
17 september 2007, 22:29
Probeer je metal charger eens, die heeft ook behoorlijk wat laag.

Joey Handsome
17 september 2007, 22:31
Die gaat er uit, ligt nu al bij een jongen van het forum om even te proberen. Er zijn er nog een paar die hem wel zien zitten (wil er ook voor gitaar een Metal Muff voor bekostigen). Zoek toch ook iets als een booster denk ik.

swannee
18 september 2007, 17:10
DE drive plus van ashdown is een goede overdrive met aparte sound voor 100 euro heb je die nieuw.
Echte aanrader!

Boldey
18 september 2007, 23:52
Ik gebruik nu een Ibanez pd7 Phat Hed, klinkt verschrikkelijk goed en ligt duidelijk in bandmix, zowel bij repeteren als live. Je laag blijft ook erg goed en het pedaaltje is niet duur. Veel beter dan bijvoorbeeld een Boss ODB3.

B-bass
20 september 2007, 12:11
boss odb-3 heb ik zelf. kan je als ruis-box gebruiken ( metal distortion ) maar ook om je signaal te boosten ( meer laag of meer hoog of allebei ) ik zelf gebruik hem om er wat meer hoog in te trappen als k ga slappen of tappen

Joey Handsome
20 september 2007, 12:12
Oke bedankt voor de reacties, ik ga het een en ander proberen.