PDA

View Full Version : Boss delay..



bobby
22 januari 2003, 17:54
Hallo..

Ik heb recent een boss DD3 gekocht via marktplaats.. maar volgens mij is dat ding niet helemaal 100%..
Het zit zo.. als ik aansla, dan hoor je die toon niet,, maar wel de delay van de aangeslagen (maar niet hoorbare toon)..
Dus de toon komt steeds een fractie later na de aanslag..
weet iemand hier meer van.. of hoort dit zo?.. lijkt mij toch niet..

B.V.D...

Mitch
22 januari 2003, 18:13
Wat je beschrijft is dat het effectsignaal wél en het normale signaal niet doorkomt. Ik hou niet van Boss en kan je dus geen panklare oplossing aanbieden, maar misschien is er een optie om wet/dry signaal te selecteren ?

Gearjunkie
22 januari 2003, 19:18
Zelf heb ik ook een dd3. Gebruik jij alleen de output of ook de direct-out?

En als je alleen de direct-out gebruikt, hoor je dan de aangeslagen toon wel direct?

Nocki
22 januari 2003, 20:25
er kan een pre delay op zitten.maar ik weet het niet zeker of dat zo is bij jou delay want ik ken m zelf niet.

het is dus moge;lijk om met een schakelaar mischien de pre dealy uit te zetten of te verstellen... probeer eens alles uit...
het kan ook zijn dat een uitgang (als er meerder op zitten) gebruikt wordt om
het ge delay de signaal door te geven en de andere voor het orginele en het ge delayde gelud zodat je enestereo delay hebt...

gewoon even alles versteken ook de dingen waarvan je denkt dat het goed is...


nocki

bobby
23 januari 2003, 13:22
bedankt voor de reacties... en gearjunkie, ik gebruik gewoon de output.. bij de direct out hoor ik niks..
verder heb ik alle mogelijke opties geprobeerd van mijn versterker.. gewoon via de input, send, return.. maar er verandert niks.. als iemand nog wat meer hier van weet?

Nielsje
23 januari 2003, 13:56
Als je het woordt delay gaat vertalen krijg je vertraging, en tja, in dat opzicht doet je pedaal het dus uitstekend :razz::P
sorry, kon het ff niet laten, ik weet zo niet wat er aan kan schelen, ben ook niet zo'n boss fan...

groeten

aadplagiaat
23 januari 2003, 23:10
Op 2003-01-23 13:22, schreef bobby:
bedankt voor de reacties... en gearjunkie, ik gebruik gewoon de output.. bij de direct out hoor ik niks..
verder heb ik alle mogelijke opties geprobeerd van mijn versterker.. gewoon via de input, send, return.. maar er verandert niks.. als iemand nog wat meer hier van weet?


Als je bij gebruik van de direct-out niets hoort betekent dat niets anders dan dat er iets mis is met je directe (niet vertraagde) geluid. Vandaar dus ook dat je alleen het vertraagde geluid hoort. Ik gok erop dat een circuitje in je apparaat kapot is. Helaas.
Het directe signaal (wat dus ook naar direct-out hoort te gaan) wordt gemixed met het delay geluid - althans zo moet het.

Gearjunkie
24 januari 2003, 19:44
Beetje lullig om iemand een kapotte delay te verkopen, neem je contact op met de verkoper?

Phizer
24 januari 2003, 19:45
Dat zuigt idd enorm ik zou die gast voor zn bek slaan!!!

bobby
24 januari 2003, 19:58
Tja.. inderdaad lullig..
zover ik weet heeft de verkoper de boss dd3 niet gebruikt voor het gitaar spelen, maar via een mixer voor andere doeleinden..
Maar goed ik zal zeker proberen mijn geld terug te krijgen en de pedaal kwijt te raken.. Hij wist het ook niet zeker of het zo hoorde.. dus dat zegt genoeg, denk ik..

Aardplagiaat..bedankt voor de duidelijke uitleg... ik weet genoeg :smile: