PDA

View Full Version : Dilemma: Warmoth of Gibson?



Fender75
6 september 2007, 10:37
Ik wil deze winter een nieuwe gitaar kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen het samenstellen van een gitaar bij Warmoth, of het kopen van een echte Gibson in de winkel. Voordeel van Warmoth is dat ik de configuratie kan uitkiezen die ik mooi vind, afwerking etc. Voor een nette prijs, wat bij een Gibson LP standard al behoorlijk duur wordt.

Vraag is dus: Is een Warmoth vergelijkbaar met een Standard LP, of zit hier wel degelijk een groot verschil tussen?

ben79
6 september 2007, 10:53
het is maar wat je wilt he..
Als je ene Gibson wil dan moet je een gibson kopen, als je gewoon een goede gitaar wil dan kan je beide kiezen.
Als je er een wil die helemaal op jouw behoeftes is dan kan je voor een warmoth gaan. Als er geen gitaar is die de specs al heeft..
Ik heb bvb ene gibson SG supreme gekocht omdat die al de specs heeft die ik zocht..
Let er wel op dat Gibson 2dehands meer opbrengt..

Daemon
6 september 2007, 11:02
+ warmoth gitaren zijn bolt on. Hou daar ook rekening mee.

fred dons
6 september 2007, 11:05
qua houtkwaliteit en fretwerk zit je bij warmoth beter maar zoals gezegt; het zijn wel bolt-ons en die hebben een andere geluid (niet slechter, wel anders)

Squier4ever
6 september 2007, 11:19
qua houtkwaliteit en fretwerk zit je bij warmoth beter maar zoals gezegt; het zijn wel bolt-ons en die hebben een andere geluid (niet slechter, wel anders)

je zei laatst toch dat ook die wel te lijmen waren?

G.G.
6 september 2007, 11:24
je zei laatst toch dat ook die wel te lijmen waren?

kan denk ik wel, maar de hals/body verbinding is dan niet zoals bij een Gibson. De hals loopt minder ver door.

de bolt-on zal waarschijnlijk ietsjes meer attack geven, niets mis mee denk ik zo bij een warme humbucker gitaar.

fred dons
6 september 2007, 11:50
je zei laatst toch dat ook die wel te lijmen waren?
zijn ook wel te lijmen (je moet ze dan bestellen zonder schroefgaten wat duurder is) maar het blijft een andere neck verbinding met dito geluid, zeker naast een neck met een lange tenon is het verschil dan nog te horen
persoonlijk hou ik meer van het geluid van een bolt on dan een set neck
maar dat is dus vrij persoonlijk

wat GG zegt :D

Orpheo
6 september 2007, 12:12
ik zou kijken wat de specs zijn die je in je hoofd hebt voor je kiest warmoth of gibson. wil je een speciale lak, speciaal hout voor body en/of hals en/of toets, wil je een andere brug, wil je een andere elementenfrezing, speciaal halsprofiel, zou ik gaan voor warmoth. wil je een normale LP, die gibosn gewoon levert, zou ik voor gibson gaan.

bass blom
6 september 2007, 12:16
ik heb verbomen dat orph vanmiddag dan echt eindelijk met de foto's gaat komen.. :cheerup:

Orpheo
6 september 2007, 12:41
ik heb verbomen dat orph vanmiddag dan echt eindelijk met de foto's gaat komen.. :cheerup:

oh? ik weet van niks! :chicken:

bass blom
6 september 2007, 12:54
klopt, verkeerde topic :D

Fender75
6 september 2007, 13:25
Financieel is het aantrekkelijker om voor Warmoth te gaan, maar zoals ook gezegd is, deze leveren waarschijnlijk minder op als men ze wil verkopen. Een standard faded kost al gauw 1500, terwijl ik voor een behoorlijk stuk minder al een Warmoth heb.

Ik vind zelf wel een groot voordeel dat je een Gibson gewoon kan uitproberen, en dat kan bij een Warmoth weer niet.

Ik vind de keuzevrijheid die je bij Warmoth hebt wel een plus, ik zou graag iets willen hebben wat niet iedereen heeft..

De klankkleur van een bolt-on of set neck..ik weet niet of dit voor mij doorslaggevend is.

ben79
6 september 2007, 13:57
de duurdere gibsons heeft ook niet iedereen hoor..
Maar ik zou vele gitaren gaan testen, als je bvb een LP vorm mooi vind kan je ook eens ESP gaan testen, en Duesenberg (of hoe het ook geschreven wordt).
Allemaal LP vormen maar een heel andere klank..

BasHermus
6 september 2007, 14:10
Of je besteld een Heritage....

Zijn de mensen die tot 1980 Gibsons maakten (voodat de hele fabriek naar Memphis verhuisde).

Die kun je in principe volledig naar je eigen specificaties (inclusief kleur, hals afmetingen, elementen, etc.) laten bouwen. Zo hen ik een ES335-achtige door ze laten bouwen.
Dan is de prijs die je betaald vergelijkbaar met een Gibson (vaak zelfs goedkoper).

Beste informeren bij haarguitars...

Fender75
6 september 2007, 14:22
Da's misschien ook een idee..Zal eens informeren bij Haar Guitars.

Ik ga binnenkort eerst eens op een LP spelen, dan kan ik mijn keuze ook baseren op mijn eigen beoordeling. Zijn er ind e buurt van 's-Hertogenbosch nog zaken waar meerdere LP's hangen?

@Orpheo: jij hebt meerdere LP's, en ook Warmoth's. Ik wil graag een gitaar waar je een goede rocksound uit kan halen, van bluesrock tot het zwaardere werk. Geef je mening eens...:)

ben79
6 september 2007, 14:28
DE LP custom is er ideaal voor superlekkere gitaar.
Ik heb er een jaartje geleden eengekocht en vind em echt super..
Samen met men SG supreme gaat ie nooit meer de deur uit..
DE SG klinkt fantastich maar de custom heeft iets wat moeilijk te beschrijven is, hij is zo puur en gromt zo fantastisch..

Fender75
6 september 2007, 14:44
Even voor de goede orde...is de custom niet de duurste serie?

Orpheo
6 september 2007, 15:56
Even voor de goede orde...is de custom niet de duurste serie?

nee, de VOS en de signature/inspired by zijn de duurste series. De custom is wel de duurste 'reguliere' gitaar.

warmoth heeft maar 3 nadelen.

1: bolt on ipv set neck (voordeel hiervan: hals wisselen is een EITJE!)
2: geen split diamond inleg voor headstock (maar wel toffe headstock veneers!)
3: geen bliksemschicht of split block inleg.

voordelen:
-veel beter de customizen
-veel mooier en beter hout (betere selectie, hout beter gedroogd, etc etc).
-hals is bijna perfect te customizen (mijn lievelingsprofiel is bv de fatback van warmoth).
-minder 'gewoontjes' van gibson.

een jammer iets is dat ze de angled necks (warmoth/variax/gibson/Vee en nog een paar) niet als neckback ziricote, ebben of ander exotisch hout gebruiken (alleen walnut, rosewood, purperheart en nog een paar). gewoon, omdat dat hout klote te verlijmen is (maar de paddle straight heeft dat dan weer WEL dus echt een probleem is t niet).

Fender75
6 september 2007, 16:15
Ik neig heel zwaar naar Warmoth, alhoewel ik een Gibson wel als een goede investering zie..:)

Ik ga eens kijken naar de headstock veneirs, ben benieuwd want die had ik nog niet gevonden!

@Orpheo: Is het goed te assembleren, ben redelijk handig maar toch? Brug etc mag je zelf in elkaar zetten volgens mij.

Ik vind de Heritage ook erg interressant...stond alleen vandaag op internet dat de fabriek in de verkoop gaat!

Orpheo
6 september 2007, 16:26
Ik neig heel zwaar naar Warmoth, alhoewel ik een Gibson wel als een goede investering zie..:)

Ik ga eens kijken naar de headstock veneirs, ben benieuwd want die had ik nog niet gevonden!

@Orpheo: Is het goed te assembleren, ben redelijk handig maar toch? Brug etc mag je zelf in elkaar zetten volgens mij.

Ik vind de Heritage ook erg interressant...stond alleen vandaag op internet dat de fabriek in de verkoop gaat!

je kan t echt dodelijk eenvoudig zelf doen. als je bij hen ook nog eens de brug koopt (wat ik aanraad; goeie bruggen, relatief goedkoop) zetten zij voor jou de studs erin! het assembleren is zo makkelijk. gewoon schroeven. als je 2 plankjes aan elkaar kan jassen, is een gitaartje in elkaar klussen absoluut geen probleem. en het mooie is dat warmoth ook nog eens de gaten voor je voorboord; je hoeft niet te pielen met snaren om te kijken of de hals en body mooi uit gelijnd zijn, want bij warmoth frezen ze alles met cnc's, en dus past t altijd. Heel misschien moet je thuis zelf wat aanpassen, maar dat hangt heel erg af van wat voor hardware/brug je erop zet. daarvoor moet je dan even mij of fred dons pm-en, of hier op t forum zetten.

Ik heb 2 warmoths, en ik ga de komende VIER er alweer bestellen (tele 52, tele custom, strat 54, strat 63).

ik raad warmoth heel erg aan, vanwege de hoge kwaliteit. een warmoth moet je maken zodra je de specs heel erg vast in je hoofd hebt. zodra je ook maar iets twijfelt en denkt wellicht wil ik 'm weg hebben, niet doen.

een gibson is imo tegenwoordig geen goeie inverstering meer. nja, niet als investering. gibsons zijn heel erg gemeengoed, en over tig jaar krijg je echt niet ervoor terug wat je nu betaald hebt (afschrijving enzo). tenzij het een zeer zeldzame gibson is, bijvoorbeeld de es335 clapton sig, of de hendrix V, of de page 150 oplage.

Fender75
7 september 2007, 09:41
Okay bedankt Orpheo, ik ga me eens beraden..ik zit erg te denken aan de LP uiteraard, mahonie of korina met een zebrano top, cream binding, mahonie hals en pao ferro toets...met gouden hardware!

Als ik de site van Wamroth goed bekijk wil ik er nog veel meer....de fender telecaster met rosewood top..MJAMMIE!

Heb je nog foto's van je warmoths? Ik heb je topic toendertijd gevolgd, maar toen had je er maar 1 volgens mij?

Orpheo
7 september 2007, 10:52
Okay bedankt Orpheo, ik ga me eens beraden..ik zit erg te denken aan de LP uiteraard, mahonie of korina met een zebrano top, cream binding, mahonie hals en pao ferro toets...met gouden hardware!

Als ik de site van Wamroth goed bekijk wil ik er nog veel meer....de fender telecaster met rosewood top..MJAMMIE!

Heb je nog foto's van je warmoths? Ik heb je topic toendertijd gevolgd, maar toen had je er maar 1 volgens mij?

nee, ik heb er 2. 2 paarsen. eentje met chambered mahonie/quilted maple top en rosewood hals en toets, en de ander korina met aaaaa flamed maple top, indian rosewood hals, braz.rosew. toets. foto's staan onder andere bij 'post je collectie' :)

Orpheo
25 oktober 2007, 12:38
en mijn derde warmoth komt eraan. Ik merk dat ik liever op warmots speel dan op de meeste van mijn gibsons... zegt volgens mij wel genoeg :)

Fender75
25 oktober 2007, 16:06
Blijkt wel inderdaad! Post maar veeel foto's!! Ben benieuwd. Nu ik een Les Paul heb zit ik weer te azen op een Telecaster...of een explorer!

Orpheo
25 oktober 2007, 16:32
@fender75: heb jij ook een warmoth LP? vertel!!!

de mijne is NET besteld, en komt pas over een paar maanden aan, maar ik kan wel de specs vertellen:

walnut back
koa top
ziricote hals
macassar ebben toets
custom inleg (kruizen en skull&bone)
vaste brug
stainless steel frets
rio grande pickups (3 stuks)

nie slecht he?

Orgasmocaster
25 oktober 2007, 17:00
3 x raden wat mijn advies zou zijn ;)


Swamp Ash Body / Wenge Neck / Ebony FB
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Ashwenge006.jpg

Black Korina Body / Bloodwood (Satine) Neck / Rosewood FB
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat004.jpg

HMMM rauwe nekken zijn fijn:
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/korinastrat014.jpg

Orgasmocaster
25 oktober 2007, 17:04
Black Korina VIP Body / Rosewood Nek / Macassar Ebony FB
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/stratmay13th032.jpg

Alder Body / Birdseye maple top / Fender MIJ Nek
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/stratmay13th025.jpg

Swamp Ash Body / Flamed Maple Nek
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/Klaars033.jpg

EricSw
25 oktober 2007, 17:09
Alder Body / Birdseye maple top / Fender MIJ Nek
http://i68.photobucket.com/albums/i24/m4rk0_0/stratmay13th025.jpg

Eigenlijk zonde om zo'n schitterende plank te verstoppen achter een grote slagplaat.

Fender75
25 oktober 2007, 18:47
@Orpheo: Nee, dit is de Goldtop Epi met p90's, maar nu mijn honger naar een Les Paul voorlopig gestild is, wil ik van de winter eens een Warmoth gaan bestellen! De specs van de bestelde gitaar zijn inderdaad om te watertanden! Welke kleur gaat het worden?

@Orgasmocaster: Die Black Korina VIP body...damn!! Die is erg mooi!! Mijn favoriet tot nu toe is deze:

http://img504.imageshack.us/img504/2410/t683ajj0.th.jpg (http://img504.imageshack.us/my.php?image=t683ajj0.jpg)

Orpheo
25 oktober 2007, 19:16
ghehe, ik laat wel effe foto's van MIJN warmoth's zien

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1558-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1558-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/IMG_1562-1.jpg

Terence
25 oktober 2007, 19:55
http://www.warmoth.com/showcase/bodies/LPCP118a.jpg

Een gitaar met deze finish lijkt me nog wel wat.

Daemon
25 oktober 2007, 20:11
http://www.warmoth.com/showcase/bodies/LPCP118a.jpg

Een gitaar met deze finish lijkt me nog wel wat.

That looks nice indeed :)

Orph: ik ben al benieuwd naar die nieuwe warmoth van je, die specs klinken ZEER veelbelovend :)

Orpheo
25 oktober 2007, 20:37
ik ben ook benieuwd. ik heb trouwens echt NEt gekozen nog voor een earvana compensating nut. ik ga er ook een 3bands eq inzetten en een gainpot, 18 dB.

Dirkdewaard
25 oktober 2007, 22:09
Ik probeer graag een gitaar willen horen voordat ik hem koop.
Goede onderdelen maken geen goede gitaar.

Orpheo
25 oktober 2007, 22:59
Ik probeer graag een gitaar willen horen voordat ik hem koop.
Goede onderdelen maken geen goede gitaar.

ghehe bij warmoth wel. waanzinnig goeie ervaringen ermee, tot twee keer toe. nummer 3 komt eraan.

Orgasmocaster
25 oktober 2007, 23:07
Ik probeer graag een gitaar willen horen voordat ik hem koop.
Goede onderdelen maken geen goede gitaar.

nooit problemen mee gehad. je bepaalt toch zelf grotendeels de toon dmv de houtkeuze en elementen? het resultaat is altijd een verassing, maar nooit in een negatieve zin. en als het niet klinkt dan pleur je er toch gewoon andere elementen in?

ik kan je wel garanderen dat de kwaliteit nooit minder is dan een 'uit de rek' gitaar onder de 3k als niet hoger. en wat is er nou beter dan iets wat geheel aan je eigen wensen is aangepast?

Dirkdewaard
25 oktober 2007, 23:13
nooit problemen mee gehad. je bepaalt toch zelf grotendeels de toon dmv de houtkeuze en elementen? het resultaat is altijd een verassing, maar nooit in een negatieve zin. en als het niet klinkt dan pleur je er toch gewoon andere elementen in?

ik kan je wel garanderen dat de kwaliteit nooit minder is dan een 'uit de rek' gitaar onder de 3k als niet hoger. en wat is er nou beter dan iets wat geheel aan je eigen wensen is aangepast?

Dat is niet mijn ervaring, binnen een productie-serie is er ontzettend veel verschil in geluid, zelfs met dezelfde onderdelen. Goede elementen maken nog geen goede gitaar.

Al het hout klinkt anders, zelfs uit dezelfde boom.

Afwerking zegt niets over geluid.

IMO natuurlijk, ik zou gewoon nooit een gitaar kopen die ik niet eerst kan bespelen.

Orgasmocaster
25 oktober 2007, 23:41
Wat je zegt klopt. en er is zeker niks mis met een productie gitaar!

Goede Elementen alleen maken inderdaad niet altijd een goede gitaar.
Maar goede elementen+goed hout+goede Hardware maken over het algemeen wel een goede gitaar. maar er zijn uiteraard uitzonderingen.
Warmoth staat bekend om hun hoge kwaliteit hout. en met hoge kwaliteit bedoel ik 'boetiek gitaar' kwaliteit.
ze zijn dan ook ghost builder voor veel boetiek bouwers en relic bouwers. (Pensa Suhr, Valley Arts, Sadowski, en meer)

ik heb zelf zowiezo al een paar specifieke eisen aan een gitaar. en tevens enorm krenterig! dus als ik voor $1200 een custom gitaar kan kopen terwijl een soortgelijke gitaar in de winkel minstens 3000 is, dan is de keuze gemakkelijk voor mij.

de enige downside is dat ze niet echt in waarde zullen stijgen of collectable zullen worden.

Daemon
26 oktober 2007, 01:37
ik ben ook benieuwd. ik heb trouwens echt NEt gekozen nog voor een earvana compensating nut. ik ga er ook een 3bands eq inzetten en een gainpot, 18 dB.

Ik hoor het al, dit wordt meeneem materiaal voor als er volgend jaar weer een gitaarnet meeting is :roll:

Dirkdewaard
26 oktober 2007, 08:23
Wat je zegt klopt. en er is zeker niks mis met een productie gitaar!

Goede Elementen alleen maken inderdaad niet altijd een goede gitaar.
Maar goede elementen+goed hout+goede Hardware maken over het algemeen wel een goede gitaar. maar er zijn uiteraard uitzonderingen.
Warmoth staat bekend om hun hoge kwaliteit hout. en met hoge kwaliteit bedoel ik 'boetiek gitaar' kwaliteit.
ze zijn dan ook ghost builder voor veel boetiek bouwers en relic bouwers. (Pensa Suhr, Valley Arts, Sadowski, en meer)

ik heb zelf zowiezo al een paar specifieke eisen aan een gitaar. en tevens enorm krenterig! dus als ik voor $1200 een custom gitaar kan kopen terwijl een soortgelijke gitaar in de winkel minstens 3000 is, dan is de keuze gemakkelijk voor mij.

de enige downside is dat ze niet echt in waarde zullen stijgen of collectable zullen worden.

Het is goede kwaliteit en mooi gebouwd enz enz maar niet alle boetiek gitaren klinken goed. Ik heb eens een LP special gehad uit 1960 en die klonk zo dood als een pier. Die heb ik later verkocht voor 8500 euro. Bij boetiek gitaren gaat het ook vaak om het uiterlijk. Ik heb een rebel relic tele gekocht en 2 van de 5 klonken goed. Gelukkig dat ik even kon proberen. Niet de kleur die ik wilde, maar wel de sound. Dat is gewoon voor mij iets belangrijker.

Orpheo
26 oktober 2007, 09:11
Ik hoor het al, dit wordt meeneem materiaal voor als er volgend jaar weer een gitaarnet meeting is :roll:

allicht. maar je kan er op rekenen dat het nog wel een HELE tijd duurt voor ie af is!

@ dirkdewaard: tja. ik dacht ook zo, maar bij warmoth krijg je waanzinnig veel voor weinig geld. het hout is zo goed, niet normaal. Gibson en fender zouden WILLEN dat ze zulk goed hout hadden. ik ken veel mensen die bij warmoth kopen, en zelden een wanklank. nja, eignelijk nooit. hooguit 'de hals was te dik' of te dun, kan ook. Je kan de gitaar langzaamaan upgraden. Doe ik echter niet, ik doe ik in keer top notch hardware erin (gotoh, sperzel, rio grande). dit moet mijn main axe worden, en by god, dat gaat het ook worden!

G.G.
26 oktober 2007, 09:15
IMO natuurlijk, ik zou gewoon nooit een gitaar kopen die ik niet eerst kan bespelen.

Hier ben ik het volledog mee eens, er is maar 1 "maar":

wil ik een standaard LP, Strat of Tele dan ga ik alle muziekhandels in de buurt af en probeer ieder exemplaar dat ik tegen kom.

Maar wil ik iets aparts, met vreemde houtsoorten en andere pickups, en ik weet wat ik wil... dan kan ik zoeken tot ik een ons weeg.

Mooi voorbeeld is mijn eigen strat. Ik wilde een elzen strat, een extreem dikke stratocasterhals (zo dik dat fender ze niet maakt) ook nog eens een lefty en dan met een ebben toets en jumbo frets (ga je niet vinden bij fender) en dan ook nogeens een linkshandige tremelo.

Dan is er een optie: ga voor de onderdelen met de beste kwaliteit en dan zit je bij warmoth goed.

Zelf heb ik een stapel van ongeveer 3m2 doorgespit met elzen en heb een balk genomen van meer dan 3 meter. Daar heb ik het mooiste stuk uitgezaagd voor de body. De toets is een prachtig stuk ebben, en de hals heb ik uit een ruwe plank gevlamd esdoorn gehaald, na lang zoeken tussen stukken esdoorn.

Daarna moet je zorgen dat de lijmverbindingen goed zin, de toets perfect op de hals licht en 100% vlak is. Alle fretsleuven even breed zijn, en alle frets 100% gelijk in het hout liggen om dooie punten te vorkomen.

Een zogenaamd "dooie" ga je echt niet krijgen met een warmoth. Daar ben ik heidig van overtuigd. Een dooie gitaar onstaat naar mijn mening door een constructie fout, en fout geselecteerd hout. Nog nooit heb ik iets gelezen over een "dooie" warmoth.

Voor mij komt zelfbouw op de eerste plaats, maar als ik minder handig was, en meer geld had, dan zou ik ook zo bestellen bij warmoth (ALS IK EEN VREEMDE COMBI ZOCHT VAN HOUT EN PUPS).

Orpheo
26 oktober 2007, 09:37
ik ben het helemaal eens met GG. mijn eerste warmoth, die moest een kleurtje hebben, die niemand levert. zelfs PRS doet deze niet. ja, een afgeleide ervan, maar niet wat ik wil. ook wilde ik rio rosewood hals, braz. rosewood toets, hipshot brug, en nog wat dingetjes, die gibson, prs, hamer, ibanez en weet ik t wat niet, niet doen. Mcnaught doet 't ook niet wat ik wilde, en anders moest ik 5000$ betalen, Heatley idem dito, huber idem dito! en ik vind warmoth net zo goed als die drie, dus waarom de hoofdprijs betalen?

deze warmoth, mn derde, is nog extremer (mijn tweede kreeg ik via een ruil, en is ook een verdraaid leuk ding). die heeft houtsoorten die niemand doet. vind jij maar een ziricote neckback met dit profiel, een walnut back en koa top, 3 humbuckers, een 3bands eq preamp met gaincontrol, passive/active switch, rio grande pickups en sperzel tuners. Lukt je niet. dus in dat opzicht is warmoth geweldig. Wil je echter iets dat doorsnee is, kan je net zo goed de bewandelde paden nemen.

Fender75
26 oktober 2007, 10:15
Inderdaad!!! Mijn volgende gitaar wordt zekers te weten een Warmoth! Alleen welk model...mhmmm.. :o Teveel keus!

Orpheo
26 oktober 2007, 10:17
Inderdaad!!! Mijn volgende gitaar wordt zekers te weten een Warmoth! Alleen welk model...mhmmm.. :o Teveel keus!

ik zou doen een LP, strat of tele. meeste keus, meeste hout op hout contact tussen hals en body, en gewoon de mooiste shapes :) maar let echt op: houd je aan je maximum budget!!!! je gaat er echt ZO overheen. Ik heb geen max. budget gesteld, en ben nu bijna 2000 kwijt aan deze gitaar (die ik dus net besteld heb). ik heb het ervoor over, omdat ik weet wat ik krijg, en omdat het exclusief is. maar als je zegt 'ik wil NIET MEER dan 1000 besteden', houd je dan aan je max. budget.

trouwens,wees snel! het meeste mooie en bijzondere hout is bijna op. ziricote, koa en macassar ebben begint op te raken.

Fender75
26 oktober 2007, 11:01
Gaat het zo hard daar? Damn! Ja, aan het budget houden zal nog niet meevallen, aangezien ik een dure smaak heb..:)

Inderdaad, een Tele zal het worden denk ik...nu alleen nog de pecunia's bij elkaar harken!! Brazilian Rosewood met cream binding, mahonie nek en back...een paar echte Tele pickups erin... :o

Wat is de gemiddelde levertijd van onderdelen?

Orpheo
26 oktober 2007, 11:05
Gaat het zo hard daar? Damn! Ja, aan het budget houden zal nog niet meevallen, aangezien ik een dure smaak heb..:)

Inderdaad, een Tele zal het worden denk ik...nu alleen nog de pecunia's bij elkaar harken!! Brazilian Rosewood met cream binding, mahonie nek en back...een paar echte Tele pickups erin... :o

Wat is de gemiddelde levertijd van onderdelen?

ik raad je braz.rosewood af. het is nu alleen de naam nog, maar al het mooie braz.rosewood is al jaren op. nu zijn het nog restjes. ik zou liever gaan voor Kingwood of ziricote.

als je het ook laat lakken daar, kan je rekenen op een maandje of 5.

maar welke tele neem je? thinline? thinline 72? met laminate top?

Fender75
26 oktober 2007, 11:35
De thinline denk ik...Koa als top vind ik ook erg gaaf, kingwood ken ik niet zo goed, terwijl ik toch redelijk onderlegt ben in hout..:) Zal eens even gaan rondneuzen op de site!.
Het aflakken wil ik wel daar laten doen, die kunnen dat waarschijnlijker nog beter als mij..:) Wel geoon een naturel lak eroverheen zodat je het hout nog mooi ziet!

Ik zie net de maccassar ebony top...mhmmm...die is ook erg jammie!

Orpheo
26 oktober 2007, 11:44
De thinline denk ik...Koa als top vind ik ook erg gaaf, kingwood ken ik niet zo goed, terwijl ik toch redelijk onderlegt ben in hout..:) Zal eens even gaan rondneuzen op de site!.
Het aflakken wil ik wel daar laten doen, die kunnen dat waarschijnlijker nog beter als mij..:) Wel geoon een naturel lak eroverheen zodat je het hout nog mooi ziet!

Ik zie net de maccassar ebony top...mhmmm...die is ook erg jammie!

zoals ik dus ook heb, blank gelakt, mjammjammjam!!!!

kingwood is een soort rosewood, maar dan iets dichtere nerf, iets helderder in geluid (maar bij lange na geen ebben of esdoorn) en is iets smoother voor t gevoel. niet het spiegelgladde ebben, maar ook niet het 'korrelige' gevoel van RW.

ik raad je aan om als back korina te nemen (imo VEEL beter tonehout dan mahonie; tis iets warmer, geeft meer punch en ballen, en geeft toch meer openheid clean, maar met distortion meer strakheid, het geeft mijn LP zelfs soms een soort stratocastergeluidje). en als top spalted maple of flamed koa (als dat er dan nog is). om de boel niet te zompig te maken, zou ik als hals bubinga, ebben, rosewood, bloodwood of (toch, ondanks de waanzinnig hoge prijs) ziricote nemen, en als toets kingwood,of mijn eigen favo: (macassar) ebben.

het verschil met macassar ebben en gewoon ebben is puur het zicht. macassar heeft wel de tone van ebben, maar ook bruine strepen (en andere kleuren; paarsig, rood, oranje, groenig, bruin) door t hout zitten.

bij mijn LP nu heb ik bewust gekozen voor deze houtsoorten (walnut/koa, ziricote/ebben). ik wil een geluid hebben dat strak, punchy, warm, drukkend en scherp is, maar niet zo pinnig en scherp en pinnig is. van tele naar LP naar quasi-akoestisch naar strat. dat moet kunnen. het is dus gewoon een doorwerking en verbetering van warmoth1 en warmoth2.

Ik denk dat ik serienummers maar ga hanteren :D

OR001, OR002, OR003 :cooler:

Fender75
26 oktober 2007, 12:28
Mhmm, goed idee, die wijziging van de back naar Black Korina. Mijn voorkeur gaat uit naar een mooie top, waar geen extra kleuren aan toe worden gevoegd. Puur hout dus. Ziricote is erg mooi, Spalted Maple, Koa ook. Of gewoon een mooi stuk Swamp Ash...om toch een beetje aan de originele specs te komen!

Misschien een mooie binding. Als hals wil ik eigenlijk een one-piece maple, birdseye. Bubinga is ook erg mooi!

En dan een paar goeie elementen erin om die echte Tele twang te krijgen!

Welk onderscheid zit er tussen de verschillende types nekken? Warmoth Pro, Vintage Modern, of Total Vintage?

Orpheo
26 oktober 2007, 12:37
ik zou bij warmoth iets doen dat echt exclusief is, en alleen warmoth heeft, en niet te zien is bij andere toko's.


even kleine opmerking: DE teletwang zit niet alleen in de pickups, maar ook houtkeuze. als je een exotische tele wilt, met een de telesound zou ik deze doen:


solid body tele, walnut back, spalted maple top (is zo dun, geen soundverschil), macassar ebben toets, ebony hals.

Fender75
26 oktober 2007, 13:18
Okay, da's duidelijk! Ik vind alleen de ebony hals errug duur, of ligt dat aan mij? Ik ga mer eens in verdiepen Orpheo, ik vind die gitaren van jou in ieder geval erg geslaagd!

Orpheo
26 oktober 2007, 13:27
Okay, da's duidelijk! Ik vind alleen de ebony hals errug duur, of ligt dat aan mij? Ik ga mer eens in verdiepen Orpheo, ik vind die gitaren van jou in ieder geval erg geslaagd!

oh valt mee. de zicicotehals die ik nu heb, met de inleg en stainlessteel frets kost me bijna 800 euro ;)

Gibsonman
26 oktober 2007, 14:04
Fucking hell wat een mooie plaatjes. Mijn volgende wordt ook een Warmoth en als het echt zo goed is wordt ik desnoods de Warmothman!:jam:

Fender75
26 oktober 2007, 14:27
800 euro? Damn, dás bijna mijn gestelde budget! Ik weet niet waar je het allemaal van doet, maar hulde in ieder geval..:) Ik wou iets bescheidener beginnen Orpheo, in ieder geval voor de hals wel!

Orpheo
26 oktober 2007, 14:41
800 euro? Damn, dás bijna mijn gestelde budget! Ik weet niet waar je het allemaal van doet, maar hulde in ieder geval..:) Ik wou iets bescheidener beginnen Orpheo, in ieder geval voor de hals wel!

ghehe, het duurt 4 a 5 maanden voor het arriveert, en dan pas word t van m'n visa afgescheven, ik kan dus mooi sparen :P

maar goed, kijk, het body, DIE is pas duur :D bijna 950 dollar ghehe (en dan nog de hardware; 500 dollar in totaal).

Fender75
26 oktober 2007, 14:47
Moet ie ook wel verdomd lekker spelen straks!! Ik ga voor een iets bescheidener gitaartje, vooral ook omdat het de eerste wordt.

Dus ze schrijven pas af als het verstuurd wordt? En hoe zat dat nou met de verschillende types necks, zoals Warmoth Pro etc?

Orpheo
26 oktober 2007, 14:56
Moet ie ook wel verdomd lekker spelen straks!! Ik ga voor een iets bescheidener gitaartje, vooral ook omdat het de eerste wordt.

Dus ze schrijven pas af als het verstuurd wordt? En hoe zat dat nou met de verschillende types necks, zoals Warmoth Pro etc?

ja, zo was t bij mij wel.


de types of profielen? de PRO vind ik heel erg goed. veel opties, goed afstelbare trussrod, nieuw ontwerp trussrod ook, en gewoon goed hout, maar dat is inherent aan warmoth

Fender75
26 oktober 2007, 15:14
Oh okay, ik ga van het weekend mijn wish list eens invullen...:)

Orpheo
26 oktober 2007, 15:18
Oh okay, ik ga van het weekend mijn wish list eens invullen...:)

haha, ik ben benieuwd! :D

EricSw
26 oktober 2007, 15:35
Ik heb pas wat spulletjes besteld bij warmoth.
De body hadden ze al op de plank liggen en de hals wordt speciaal voor mij gemaakt.
Helaas leveren ze geen binding op de headstock maar alleen rond het fretboard. Aangezien er verder heel veel mogelijk is vind ik dit toch jammer.
Het maken van de hals gaat volgens warmoth 12 weken duren.

Nu maar hopen dat de douane ook een beetje meewerkt, ze willen soms spullen een tijdje vasthouden.

Als alles binnen is volgen er uiteraard vele foto's

Knbr
26 oktober 2007, 16:25
Komt er ook nog iets van:
Het grote "Post je Warmoth gitaar" Topic

Of bestaat die al :satisfie:

Fender75
26 oktober 2007, 16:56
@EricSW: welke model heb je gekozen en welke houtsoorten en andere specs?

En het grote post je Warmoth moet er uiteraard komen...zodra ik er ook een heb!

EricSw
26 oktober 2007, 18:23
Een lp carved top.
Mahony body met quilted maple top en cream binding.

http://i199.photobucket.com/albums/aa253/Fxstd/LPCP72b.jpg

Mahony nek, rosewood fretboard met binding.
Gouden frets, trapezium pearloid inlays.
Gouden hardware.

Ik zit nog te twijfelen tussen goudkleurige knoppen of zwarte en creme pichup ringen of zwarte.
Ik bestel gewoon beide en ga proberen wat het mooiste staat.

Voor pickup's zat ik te denken aan seymour duncan phat cat's of zoiets.

Fender75
29 oktober 2007, 08:41
Heel mooi!!! Ben benieuwd hoe die eruit ziet als ie klaar is, en hoe die klinkt natuurlijk!! Mijn Wish List:

http://img90.imageshack.us/img90/4016/pt803agi0.th.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=pt803agi0.jpg)
http://img90.imageshack.us/img90/6361/pt815aqv6.th.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=pt815aqv6.jpg)

Daar komt op een:

http://img90.imageshack.us/img90/9792/tn1327aft2.th.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=tn1327aft2.jpg)
http://imageshack.us/thumbnmail.png (http://img90.imageshack.us/my.php?image=tn1181aht4.jpg)

Met een paar Rio Grande pick ups, daar hoor ik goede dingen over. Verder gewoon een standaard "Fender" opbouw...ik kan niet wachten tot de kerstbonus binnen is!!!

Fender75
29 oktober 2007, 08:44
Of deze nek, birdseye maple met kingwood:

http://imageshack.us/thumbnmail.png (http://img90.imageshack.us/my.php?image=tn1181aht4.jpg)

Ik vind zelf de spalted maple top het mooiste, maar die is natuurlijk ook weer een stuk duurder!! Misschien dat ik voor de Swamp Ash body ga met een gelamineerde top van Flame Maple, en deze dan een Tobacco burst geven...dilemma dilemma!!

Orpheo
29 oktober 2007, 17:29
ik heb de rio grandes geskipt, en gekozen voor bareknuckles. why settle for less?

Fender75
30 oktober 2007, 08:10
Echt waar? Why, als het alleen om de prijs zou gaan?

Orpheo
30 oktober 2007, 09:32
Echt waar? Why, als het alleen om de prijs zou gaan?

omdat ik bareknuckles veel en veel beter vind. het scheelt me per set 100 euro, maar in tone onnoemelijk veel meer. dus waarom zou ik 't laten.

Fender75
30 oktober 2007, 12:32
Tja, da's ook weer zo...aangezien mijn budget ietspietsie lager ligt, gaan we het doen met een Rio Grande of iets soortgelijks...Ik heb nog even de tijd, dus waarom haasten zeg ik dan..

@Orpheo: wat vind je van de wishlist?

Orpheo
30 oktober 2007, 13:13
@fender75: sorry, ik heb je wishlist niet gezien. kan je 'm wellicht nog een keer posten?

Fender75
30 oktober 2007, 15:50
Heel mooi!!! Ben benieuwd hoe die eruit ziet als ie klaar is, en hoe die klinkt natuurlijk!! Mijn Wish List:

http://img90.imageshack.us/img90/4016/pt803agi0.th.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=pt803agi0.jpg)
http://img90.imageshack.us/img90/6361/pt815aqv6.th.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=pt815aqv6.jpg)

Daar komt op een:

http://img90.imageshack.us/img90/9792/tn1327aft2.th.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=tn1327aft2.jpg)
http://imageshack.us/thumbnmail.png (http://img90.imageshack.us/my.php?image=tn1181aht4.jpg)

Met een paar Rio Grande pick ups, daar hoor ik goede dingen over. Verder gewoon een standaard "Fender" opbouw...ik kan niet wachten tot de kerstbonus binnen is!!!
Dit is em!

Orgasmocaster
30 oktober 2007, 15:53
omdat ik bareknuckles veel en veel beter vind. het scheelt me per set 100 euro, maar in tone onnoemelijk veel meer. dus waarom zou ik 't laten.

Welke Rio Grande's heb jij dan geprobeerd????

Orpheo
30 oktober 2007, 16:46
Welke Rio Grande's heb jij dan geprobeerd????
crunchbox, punchbox (setje) en de muy grande. alles leuk en aardig, maar ik vind BKP tig keer beter. en wat ik wil levert rio grande niet (ik wil op de crunch/punchbox gouden kapjes).

Orpheo
30 oktober 2007, 16:49
Dit is em!

hmm die onderste body; mjammiee!! maar die hals... sorry, iets te saai voor mij :chicken:

Orgasmocaster
30 oktober 2007, 19:45
crunchbox, punchbox (setje) en de muy grande. alles leuk en aardig, maar ik vind BKP tig keer beter. en wat ik wil levert rio grande niet (ik wil op de crunch/punchbox gouden kapjes).

WFT? Ik had gehoopt dat die Crunch/Punchbox fantasties waren, en wilde ze bestellen voor mn volgende project. heb ze dus nog niet geprobeerd, maar vond de sound clips op de RG website erg goed klinken.
heb je clips van die van jou? ff posten!

anyway, de BBQ/Texas set is nog steeds mijn Favoriet!

Fender75
30 oktober 2007, 21:53
Ja, die zal het ook wel worden denk ik zo, vooral met de lage dollarkoers...:)

Orpheo
30 oktober 2007, 23:12
WFT? Ik had gehoopt dat die Crunch/Punchbox fantasties waren, en wilde ze bestellen voor mn volgende project. heb ze dus nog niet geprobeerd, maar vond de sound clips op de RG website erg goed klinken.
heb je clips van die van jou? ff posten!

anyway, de BBQ/Texas set is nog steeds mijn Favoriet!

ik vond ze niet beter dan een setje duncan distortions. ik heb geen clipjes, sorry. Ik heb ze getest bij een vriend van me. ik raad je echt aan te kijken naar BKP. die dingen zijn GEWELDIG. ik raad je aan als je zulke pups wilt, miracleman, painkiller, nailbomb, en warpig. in die volgorde ;)

Orgasmocaster
31 oktober 2007, 14:48
ik vond ze niet beter dan een setje duncan distortions. ik heb geen clipjes, sorry. Ik heb ze getest bij een vriend van me. ik raad je echt aan te kijken naar BKP. die dingen zijn GEWELDIG. ik raad je aan als je zulke pups wilt, miracleman, painkiller, nailbomb, en warpig. in die volgorde ;)

Dude! weet je wel wat de koers $ vs GB pound is??? ;) geen knukkels voor mij!

Orpheo
31 oktober 2007, 15:34
Dude! weet je wel wat de koers $ vs GB pound is??? ;) geen knukkels voor mij!

haha ja is waar. maar de koers euro/pond is redelijk netjes.