PDA

View Full Version : Chassis (laten) maken, weet iemand een adres?



guitarnijboer
5 september 2007, 21:32
Ik heb wat ideeen voor een nieuwe versterker en heb daarvoor een aluminium chassis nodig. Normaal gesproken gebruik ik oude chassis en kasten voor bouwprojecten omdat ik dit zelf niet kan maken, maar ik wil nu iets totaal anders en helemaal nieuw maken. Ik heb dan ook niets aan de standaard Fender en Marshall bouwpakket chassis die overal te koop zijn, want daar zitten al gaten in.

Ik ben dus op zoek naar een bedrijf of iemand die een 2mm dikke plaat aluminium in de gewenste vorm kan buigen. (uiteraard tegen betaling) Boren en vijlen lukt me dan vervolgens zelf wel. Weet iemand waar ik hiervoor moet zijn? en/of heeft iemand hier ervaring mee?

Chris Winsemius
5 september 2007, 22:49
Probeer gewoon even 'n plaatselijk metaalbedrijf.

Frits van Mourik
5 september 2007, 23:16
Ik weet niet waar je woont, maar in Rotjeknor hebben we de Metaalwinkel.
www.metaalwinkel.nl (http://www.metaalwinkel.nl)

Hier knippen, vouwen, boren, lassen &zovoorts ze alles wat je maar wilt.
Ben er zeer tevreden over; ze begrijpen zelfs mijn kleuterschetsjes...

Wellicht kunnen ze e.e.a. ook opsturen.

Negative K3 fan
6 september 2007, 04:03
je kunt ook gewoon standaard maten hammond chassis bestellen via tube-town.de

guitarnijboer
6 september 2007, 21:12
Bedankt voor de reactie tot dusver. De Hammondkastjes zijn er niet echt in de maten die ik zoek. Een metaalbedrijf had ik zelf ook aan gedacht en ga ik maar eens proberen. Dat geld ook voor de metaalwinkel want dat is gewoonweg brilliant! Ik hoop dat ze versturen.

Vonk
6 september 2007, 21:43
In Utrecht is ook een metaalwinkel.

JoVe
6 september 2007, 22:14
Heel wat jaar geleden heeft Wolter de Boer B.V. in Enschede voor een vriend van me een prachtig drumrack gemaakt. Zij doen/deden wel van dit soort metaalbewerkingen. Of anders misschien Effting aan de Deurningerstraat.

bert k
6 september 2007, 22:17
+1 voor de metaalwinkel. Als ze niet versturen, dan geef je mij maar een seintje, haal ik het wel voor je op.

guitarnijboer
6 september 2007, 23:50
Heel erg bedankt alvast allemaal. Het chassis is voor mij altijd een 'drempel' om te overwinnen. Ik heb erg veel ideeen en zit al in de teken/rekenfase. ik zou het liefst meteen beginnen met solderen, maar nu wil ik iets speciaals bouwen. Niet nagebouwd maar wel geinspireerd door een grote meneer met overgewicht uit california die versterkers maakt voor een selecte groep grote namen. De JFET ingang optie wordt in ieder geval al vervangen door een penthode.... Ik heb er nu al zin in !!

guitaraddict
7 september 2007, 10:22
Don't be so humble, vertel eens wat je voor componenten wilt gaan gebruiken.

Al je die versterkers van binnen zien zie je er niets bijzonders aan.
Zou hij letten op b.v fasereinheid van condensatoren ??

Alf

Nielsje
7 september 2007, 10:32
Op de website staat dat ze leveren door heel nederland.
Met een relatief klein ding als een chassis lijkt me dat geen probleem.

Succes!

Nielsje
7 september 2007, 10:33
waar is mijn post gebleven?
edit: daar dus..