PDA

View Full Version : Buitenkant Fender-koffer?



jplm
5 september 2007, 20:43
Hallo.

Omdat ik net het onderwerp over de Fender gitaar met-of-zonder-koffer zat te lezen, schoot me een vraag te binnen die ik eigenlijk al lang heb:

Als je zo'n originele zwarte kunstof Fender koffer hebt die bij een American Series zit, dan zie je aan de buitenkant aan de bovenkant (dus ter plaatse waar binnen in de koffer de spankop van de gitaar ligt) dat er in relief een afdruk van een kop van een Strat in het kunststof is aangebracht. Mijn vraag is nu of er bij een zelfde koffer voor een Tele dan ook een Tele-spankop te zien zou moeten zijn, of dat het gewoon een universeel iets is, dus een Strat kopvorm voor alle modellen?

Groet, Jan.

Meneer I.
5 september 2007, 21:11
Koffer is universeel. Ik heb een Fender Tele USA en hier zit ook de koffer bij met de stratkop aan de buitenzijde.

jplm
6 september 2007, 20:58
Koffer is universeel. Ik heb een Fender Tele USA en hier zit ook de koffer bij met de stratkop aan de buitenzijde.

Oh, nou dan zal het wel. In mijn geval had ik namelijk een paar jaren geleden een Strat gekocht die dus met een dergelijk koffer geleverd werd. Toen ik een paar maanden later een Tele kocht bleef de verkoper een hele tijd weg om het bijpassende koffer te zoeken, en kwam toen terug met wederom een koffer met een "Strat-afdruk" (zal ik het maar even noemen). Hij mompelde iets van dat die koffers universeel waren, maar ik was eigenlijk altijd een beetje blijven twijfelen, zo van "heeft die vent me nou in de maling genomen en kon hij gewoon het bijpassende koffer zo snel niet vinden, of is het nu werkelijk waar dat Fender het voor mekaar krijgt om hun Tele's in een Strat-koffer te leveren".
Maar goed, als het bij jou ook al zo is dan zal het wel, of er moeten nu twee Fender-eigenaren in Nederland rondhuppelen met hun Strat in een Tele-koffer :).

Groet, Jan.

up-guitarman
6 september 2007, 22:37
Zelfde hier hoor !!! Fender heeft slechts enkele koffers: Strat/Tele, Jaguar/Jazzmaster, J-Bass/P-Bass, ...

Meneer I.
6 september 2007, 22:54
Ach, inmiddels klopt mijn koffer weer. Ik heb nu (ook) een zelfbouw tele met strathals.

Mr.Fingers
6 september 2007, 22:57
Kheb een zwarte Fender Tolex Case, met inderdaad, een stratocaster headstock erop (past zowel voor strat als tele)

jplm
7 september 2007, 20:00
Zelfde hier hoor !!! Fender heeft slechts enkele koffers: Strat/Tele, Jaguar/Jazzmaster, J-Bass/P-Bass, ...

Eigenlijk zou je dat toch niet voor mogelijk moeten houden, niet dan? Ik bedoel, Fender is toch niet bepaald een kleine fabriek, en ook is het niet zo dat een Tele een ondergeschoven model is waar er maar een paar per jaar van verkocht worden. Als ik Fender-baas was, en ik wist dat ik niet van plan was om ook een koffer met een Tele-afdruk te maken, dan liet ik die afdruk in het koffermateriaal toch helemaal weg, of niet dan.
Maar goed, dit topic is nu lang genoeg, dacht ik zo, en bovendien heb ik m'n antwoord, dank u, en gegroet,

Jan.