PDA

View Full Version : Matamp



Hallie
5 september 2007, 19:21
waar zijn ze te testen en/of te verkrijgen?

iemand ervaring?

Squier4ever
5 september 2007, 19:34
zoek nou zelf eens een keer!

ik geloof van der haar.

Hallie
5 september 2007, 19:38
zoek nou zelf eens een keer!

ik geloof van der haar.

waarom denk je dat ik iets post?

als ik google, dan krijg ik links naar gitaarnet forum.
en daar staat niet exact in wat ik horen wil, of ik komen bij revieuws waar ik niks aan heb, of op de site zelf.

ik zocht naar iemand die kon zeggen.
"whooah matamp super lekker, klinkt als..."


en blijkbaar heb je er nooit op gespeeld. want je zegt er niets over. dus post dan ook niet als je het vervelend vindt.

Squier4ever
5 september 2007, 20:08
waarom denk je dat ik iets post?

als ik google, dan krijg ik links naar gitaarnet forum.
en daar staat niet exact in wat ik horen wil, of ik komen bij revieuws waar ik niks aan heb, of op de site zelf.

ik zocht naar iemand die kon zeggen.
"whooah matamp super lekker, klinkt als..."


en blijkbaar heb je er nooit op gespeeld. want je zegt er niets over. dus post dan ook niet als je het vervelend vindt.

ik vind het alleen vervelend dat je voor iedere scheet een nieuw topic opent.
heb er idd nog nooit over gespeeld, net als wss 99,9% van dit forum, omdat ze nl kneiterduur zijn en bijna niet te krijgen.

SimonS
5 september 2007, 21:56
heb hoop! ik weet zeker dat er een forumlid is die Matamps bespeeld. Heb 'm regelmatig erover zien posten. Wacht even tot hij reageert.

edit: ff op het forum gezocht: forumnaam is RolandT

RolandT
6 september 2007, 08:04
waar zijn ze te testen en/of te verkrijgen? iemand ervaring?dealers (http://www.matamp.co.uk/international.htm)
Ik heb zelf een 1224 en een Minimat. PM maar als je meer wil weten.

Humedo
6 september 2007, 08:14
Jukebox (http://www.muziekhandel-jukebox.nl) in Boekel heeft ze, of kan ze in ieder geval leveren.

SimonS
6 september 2007, 08:46
dealers (http://www.matamp.co.uk/international.htm)
Ik heb zelf een 1224 en een Minimat. PM maar als je meer wil weten.
ik, en waarschijnlijk meerdere forumleden, zijn ook benieuwd! Zou het openbaar kunnen? :)

BasHermus
6 september 2007, 09:55
Ik ben zelf ook een gelukkige eigenaar van een Matamp 1224. Een vriend van me heeft een Minimat.

Heb zelf niet zoveel ervaring met de Minimat, maar beide versterkers klinken echt onzettend goed.

Het preciese geluid van een Matmp is lastig te beschrijven, omdat ze een aantal verschillende versterkers maken.

De meeste (GTO, GTL, GT1 en GT retro) klinken als oude Orange versterkers.

De 1224 kan heel erg divers klinken (want je kan er zoveel aan instellen). Ik kan de mijne overstuurd laten klinken als een Orange of Marshall. Of als een Matamp, wat betekent dat je een fanatstische sustain kunt hebben zonder ooit defintie te verliezen. Clean kan ik hem laten klinken als een jaren 50 jazz versterker (warm en wollig) tot een Vox (helder en gedefinieerd).


Jukebox levert ze wel (via van der Haar) maar heeft ze bij mijn weten niet staan om uit te proberen. Misschien als je van der Haar belt dat die je kan vertellen of er al een dealer in Nederland ze op voorraad heeft.

Zelf ben ik destijds naar Engeland geweest, naar de Matamp fabriek, waar ik ze allemaal kon uitproberen.

BasHermus
6 september 2007, 10:00
Vergeet ik nog bijna het belangrijkste.

Het grootste voordeel is dat de versterkers speciaal voor jou gemaakt worden.

Bij Matamp betekent dit dat je niet alleen de kleurtjes kunt kiezen (wat natuurlijk wel erg leuk is), maar ook dat je andere wensen kenbaar kunt maken (bijv. meer cleane headroom, of juist meer gain, meer hoog hoog, of juist extreem veel laag voor je 7 string. You name it, they make it).

En dit doen ze meestal zonder extra kosten...

imlikeajungle
6 september 2007, 16:55
Matamp... Daarvoor zou ik m'n Custom Shop Orange nog voor verkopen.

Tristan
6 september 2007, 17:30
Echt waar, heb je ze getest dan?

Hallie
6 september 2007, 20:20
bedankt voor de reactie, rolandT en de rest,

ik heb er wat aan gehad.

wordt ik eerst afgezeken.. terwijl ik niet de enigste ben die er iets van wil weten/opzoeken.

RolandT
6 september 2007, 20:32
Waarschijnlijk had je dit al gevonden, indien niet, hier een review van de 1224 (http://www.matamp.co.uk/history1.htm).