PDA

View Full Version : floyd rose probleem...



YannickH
5 september 2007, 19:17
als ik met men floyd een divebomb ofzo wil doen of gwn hem op en neer beweeg hoor ik altijd een knak.ik dacht in het begin dat het normaal was maar das is dus niet:p
weet iemand wat ik er aan kan doen??

vasnd
5 september 2007, 19:22
waar komt de knak vandaan ?

van de floyd zelf of de nek of body ?

Kaïn
5 september 2007, 19:24
Beschrijf die knak ens? Komt het van de floyd zelf, is het het hout dat je hoort werken?
Ik zou even bij je veren kijken (plaatje aan de achterkant eraf schroeven) en even kijken of alles daar goed zit. Kan je zelf niets vinden raad ik je aan om even langs een gitaarzaak te gaan. Liefste waar je je instrument vandaan hebt, die helpen je vaak gratis. Floyds kunnen lastig zijn als je het systeem niet helemaal begrijpt.
Edit: Damn Niels, niet zo snel zijn hea :p

YannickH
5 september 2007, 19:37
ik denk dat het geluid van de neck komt want ik voel het als ik het doe.en het lijkt wel dat het de veren zijn maar dat denk ik niet..

Wheelie
5 september 2007, 19:52
Mijn OLP had dat ook wel eens. Je voelde bij de hals echt een tik, die je ook hoorde. Het gebeurde alleen bij echt heftige dives. Het viel me op dat alleen de hoge E en de B ontstemt waren. De rest was (redelijk) in stemming. Heb je dat ook?
De oplossing was eenvoudig: toplock van die 2 harder aandraaien.

YannickH
5 september 2007, 19:58
[
De oplossing was eenvoudig: toplock van die 2 harder aandraaien.[/QUOTE]

ik breek bijna men imbus sleutel als ik nog harder draai!ze staat super vast helpt geen reet

Robin.ke
5 september 2007, 20:36
Blijft er geen snaar achter je voorste pup haken ?

YannickH
5 september 2007, 20:40
Blijft er geen snaar achter je voorste pup haken ?

euhm nu klink ik als een noob die juist 3dage gitaar speelt:pwat is een pup? srry:p

Robin.ke
5 september 2007, 20:43
PUP = PickUP = element

YannickH
5 september 2007, 20:47
PUP = PickUP = element

nee hangt er niet achter

TimoSomers
5 september 2007, 21:02
[
De oplossing was eenvoudig: toplock van die 2 harder aandraaien.

ik breek bijna men imbus sleutel als ik nog harder draai!ze staat super vast helpt geen reet[/QUOTE]

Hoe strakker hoe meer je molt.
Maarrem, staan je veren niet te strak?
Het probleem zit btw zowiezo in je veren denkik, ik had ooit precies hetzelfde (ook met een ESP toevallig), heb ff naar de veren gekeken, en ff eraf gehaald en opnieuw er goed opgedaan en sindsdien is het weg.

YannickH
5 september 2007, 21:25
ok bedankt voor de tip:) nog 1vraagje(ik heb er net een topic over gemaakt) waarom doen de meeste gitaristen de plaat vanachter van hun gitaar als ze een floyd rose tremelo hebben?ik bedoel zo dat de veren bloot liggen.