PDA

View Full Version : Custom Metal LP



pinguinpanic
5 september 2007, 20:07
Heb tijdje terug een gitaar van marktplaats onderdelen gebouwd, en wilde er nu een maken die ik helemaal zelf heb gemaakt. Dus ik heb een stuk MDF gehaald, van binnen gefreest, aan elkaar geplakt, uitgezaagd en geschuurt.


Wat plaatjes om een idee te geven,
Het stuk voor de kabels van de pickups naar de control cavity
http://img513.imageshack.us/img513/3505/pict6003uk2.png
Lijmen
http://img523.imageshack.us/img523/7794/glueingya5.jpg
Na het zagen
http://img259.imageshack.us/img259/8369/finishedem6.jpg

Alle onderdelen zijn bestelt, op het hout, trussrod en freboard na, dus nou wachten tot ze aankomen.

De nek word zelf gebouwd, en ik wil een schroefnek gaan maken met zo'n hieltje?
Ik zal jullie op de hoogte houden, heb onder de scheikunde les beetje zitten tekenen hoe hij er uit moet gaan zien, dus dat doe ik misschien nog uploaden, maar hier zijn in ieder geval de stats:

WSC Super Distortion Humbucker in de Brug
Swing Heart Breaker Humbucker in de Neck
Ebony? figerboard
Pearl Sqaure inlays
Zwarte LP Brug
Zwarte LP tailpiece
2 500K potmeters voor het volume en toon.
Zwarte neckplate, input cover.
Zwarte dome knoppen.
Zwarter 3 way schakelaar voor de hummies.
Zwarte Cluson Roundback tuners.

Jaja, alles word lekker zwart maar dat komt omdat dat bij de paintjob zal passen, de paint job zal een Rising Sun in zwart-wit worden.

orreltak
5 september 2007, 20:27
kan je aanraden om ook zo`n 1:1 schaal tekening te kopen bij stewmac.

wordt het een carved of flattop?

pinguinpanic
5 september 2007, 20:30
Flat Top, en ik wil hem eigenlijk niet van een template bouwen ofzo, gewoon helemaal custom zelf zodat het model precies word hoe ik wil.
Heb zelf wel een "template" gemaakt op 1:1 schaal, maar moet dat voor de nek nog doen, maar woet nog weten op wat voor angel die moet, dus dat kan ik nog niet precies tekenen.

Wel bedankt voor je intresse :hippie:

orreltak
5 september 2007, 20:49
oke dan :cooler: .just my two cents.......

pinguinpanic
6 september 2007, 22:36
Ik heb een stuk Essen weten te bemachtigen, groot genoeg om 2 nekken, 1 body en misschien nog wel 2 body's uit te halen, is een erg mooi stuk, dus nou kan het werk aan de nek beginnen.
Mits iemand me kan vertellen hoe ik de hoek van de nek op de body kan uitrekenen?

AvU
6 september 2007, 22:41
Essen lijkt me niet echt geschikt voor een hals, is niet sterk genoeg. Of bedoel je Esdoorn? Heb je misschien een foto? Essen is wel geschikt voor een body.

orreltak
6 september 2007, 23:18
Mits iemand me kan vertellen hoe ik de hoek van de nek op de body kan uitrekenen?

±4 graden.volgens die schaaltekening exact 4.4 graden.

Mattia
7 september 2007, 09:42
±4 graden.volgens die schaaltekening exact 4.4 graden.

Tenzij je zelf de tekening precies nabouwd, en 'm in huis hebt, gewoon zelf full-size uittekenen en meten maar. Kijk anders op projectguitar.com bij de tutorials (pinned topics in het forum gedeelte) voor uitgebreidere uitleg.

pinguinpanic
7 september 2007, 17:30
Ok, dus ik moet gewoon uittekenen dat de snaren op een goede hoogte over de frets gaan, en onder welke angel dat dat is.
Bedankt!

Ik ga de nek gewoon van het essen maken, ga er van uit dat die samen met de trussrod de 60 kilo van de snaren wel kan houden.

pinguinpanic
11 september 2007, 21:13
De eerste humbucker (WSC Super Distortion) is binnen, en vandaag hebben ze bij tonefactory de rest van de onderdelen verstuurd, dus die zullen morgen wel aankomen.

Denk dat ik toch maar een ebben toets ga kopen, maar ben nog aan het twijfelen over de inlays, ik vind blocks wel mooi, maar geen inlays is misschien ook wel mooi.

Verder ga ik denk ik er nog 2 miniswitchsjes bijdoen voor de coil tap.

Verder wil ik alle electronica/knopjes/schakelaars zwart hebben, dus denk dat ik de schakelaar en de miniswitchen dan maar met een spuit verf te lijf moet gaan, zal dit houden?