PDA

View Full Version : Opzoek naar een nieuwe amp



Byor
5 september 2007, 18:11
Ik ben dus op opzoek naar een nieuwe versterker. Ik speel nu iets langer dan een jaar gitaar en ik vindt ut helemaal te gek. Maar ik heb nu nog steeds een waardeloze versterker van 10 tot 15 watt (weet ut nie precies). En er zit alleen maar overdrive als effect op en dat is voor mij nie genoeg. Ik speel metal, en van de volgende bands ben ik nummers aan het oefenen: System Of A Down, Lamb Of God, Metallica en In Flames

Mijn budget gaat tot €500,- en ik heb ookal wat geode dingen gelezen over Roland, Randall en Peavey en nou is mijn oog gevallen op de Peavey 212 is dit een goede versterker of zijn er dan nog betere?? En ik ga waarschijnlijk morgen de Peavey 212 checken als die op voorraad staat.

Zou iemand mij kunnen helpen?? Bij voorbaat dank.

happynjitram
5 september 2007, 18:56
toen ik mijn 2de versterker ging kopen had ik gelijk een buizen moeten nemen. Ik weet niet of die peavey buizen is, maar ik zou zowiezo voor een buizen versterker gaan. Ik heb vandaag een laney 15 wat buizen versterker getest voor 400 euro. Klonk goed :)

pannekoek
5 september 2007, 19:13
Ik ben dus op opzoek naar een nieuwe versterker. Ik speel nu iets langer dan een jaar gitaar en ik vindt ut helemaal te gek. Maar ik heb nu nog steeds een waardeloze versterker van 10 tot 15 watt (weet ut nie precies). En er zit alleen maar overdrive als effect op en dat is voor mij nie genoeg. Ik speel metal, en van de volgende bands ben ik nummers aan het oefenen: System Of A Down, Lamb Of God, Metallica en In Flames

Mijn budget gaat tot €500,- en ik heb ookal wat geode dingen gelezen over Roland, Randall en Peavey en nou is mijn oog gevallen op de Peavey 212 is dit een goede versterker of zijn er dan nog betere?? En ik ga waarschijnlijk morgen de Peavey 212 checken als die op voorraad staat.

Zou iemand mij kunnen helpen?? Bij voorbaat dank.


probeer eens een roland cube 60 watt :)

of anders 30 watt

zeer veel effecten op en de sounds zijn egt goed voor metal :)

ik denk dat je zeer tevreden zult zijn als je op zo eenm versterker gespeeld heb

Kaïn
5 september 2007, 19:14
Welke 212 ? 212 staat gewoon voor een combo met tweemaal 12 inch speakers. Als je het hebt over de valveking 212 dan heb je een lekker ampje uitgekozen. Valvekings staan goed aangeschreven als midrange buizenbakken.
Je gaf aan dat alleen een overdrive effect heb op je amp en dat dat niet genoeg voor je is. Als je met meer effecten wilt spelen moet je gewoon een multi effect of een paar stompboxjes aanschaffen. Met uizondering van Line6 versterkers en de Hughes and kettner switchblade en roland cube serie zitten er geen extra effecten op je amp.
Waarvoor wil je de amp gebruiken? Voor een thuis situatie of wil je em nu, of ben je van plan, de amp in een band te gebruiken. Voor thuis is een 212 buizenbak nogal veel. Een tijdje heb ik mijn Carvin Legacy 212 in mn kamer gehad en dat is gewoon eigenlijk veel te veel van het goede. Een buizenamp wil je redelijk op z'n staart trappen om lekkere geluiden te krijgen. Doe je dat met een 212 thuis, ben je gewoon doof.
De hoeveelheid wattage maakt overigens niet uit hoe goed je amp is. Metalgitaristen gebruiken vaak 100 watt of zelfs meer maar voor thuis hoeft dit niet. Een kleine buizencombo met een goede distortionbox geeft vaak prima geluiden.

Anyway, doe ermee wat je wil :p

Succes!

AART
5 september 2007, 19:26
Metallica, lamb of god...

2ehands Mesa caliber combo(met equalizer!).

Byor
5 september 2007, 19:51
Welke 212 ? 212 staat gewoon voor een combo met tweemaal 12 inch speakers. Als je het hebt over de valveking 212 dan heb je een lekker ampje uitgekozen. Valvekings staan goed aangeschreven als midrange buizenbakken.
Je gaf aan dat alleen een overdrive effect heb op je amp en dat dat niet genoeg voor je is. Als je met meer effecten wilt spelen moet je gewoon een multi effect of een paar stompboxjes aanschaffen. Met uizondering van Line6 versterkers en de Hughes and kettner switchblade en roland cube serie zitten er geen extra effecten op je amp.
Waarvoor wil je de amp gebruiken? Voor een thuis situatie of wil je em nu, of ben je van plan, de amp in een band te gebruiken. Voor thuis is een 212 buizenbak nogal veel. Een tijdje heb ik mijn Carvin Legacy 212 in mn kamer gehad en dat is gewoon eigenlijk veel te veel van het goede. Een buizenamp wil je redelijk op z'n staart trappen om lekkere geluiden te krijgen. Doe je dat met een 212 thuis, ben je gewoon doof.
De hoeveelheid wattage maakt overigens niet uit hoe goed je amp is. Metalgitaristen gebruiken vaak 100 watt of zelfs meer maar voor thuis hoeft dit niet. Een kleine buizencombo met een goede distortionbox geeft vaak prima geluiden.

Anyway, doe ermee wat je wil :p

Succes!

Ow jah srry dat was ik vergeten te zeggen ik bedoelde daar inderdaad de valveking mee. En hoe zit het dan met de Peavey valveking 112 ik neem aan dat deze dan 1 12 inch speaker inzit (correct me if I'm wrong) is die dan beter geschikt voor op een slaapkamer??

En neej ik speel helaas nog niet in een band maar zou dat wel graag willen en mss komt dat ook nog weleens.

Maarjah ik had deze amp in een andere topic gezien en ben toen ff wat filmpjes gaan bekijken en wat ik zag en hoorde dat beviel me eigenlijk wel.

Byor
7 september 2007, 23:45
Oke ik ben vandaag naar de plaatselijke gitaar boer geweest om de Peavey Valveking te gaan testen. Maar helaas hadden ze die niet meer op voorraad, en ze zijn slecht leverbaar, dat was een beetje jammer. Maar ze hadden wel een Line 6 Flextone III Combo 75 watt Mono 1x12, waar ik dan ook even op heb gespeelt. En ik moet zeggen dat deze ook heel erg goed klinkt, er zitten al een heleboel effecten op. Maar nou wou ik graag weten wat jullie nou eigenlijk van deze versterker vinden?? Want ik vindt de versterker erg goeg klinken en dan vooral de distortion/crunch vondt ik heel lekker.

Maar wat vinden jullie eigenlijk van de amp, want ik wil natuurlijk nie een miskoop doen ofzo.

Alvast bedankt.

Kaïn
8 september 2007, 00:00
Laat je vooral door je eigen oren lijden ;)
De flextone serie van Line6 is goed. Niets mis mee en inderdaad een paar nette effecten.
Bedenk voor jezelf dat een Line6 altijd veelzijdiger zal zijn dan die Valveking. Wil je zoveel geluidsmogelijkheden op de valveking zal je een hoop effecten moeten aangeschaffen. Maar gaat het je om de effecten? Als je metallica en lamb of god speelt heb je gewoon behoefte aan een dikke vette distortion en ik denk dat je zeker ens een valveking met een goede distortionbox ervoor moet testen voordat je je beslissing neemt.

Succes! :hippie:

O en inderdaad een 112 (vind ik!) is meer geschrikt voor een slaapkamer.

Byor
8 september 2007, 00:10
Laat je vooral door je eigen oren lijden ;)
De flextone serie van Line6 is goed. Niets mis mee en inderdaad een paar nette effecten.
Bedenk voor jezelf dat een Line6 altijd veelzijdiger zal zijn dan die Valveking. Wil je zoveel geluidsmogelijkheden op de valveking zal je een hoop effecten moeten aangeschaffen.

Jah dat dacht ik ookal, want hier zitten dan ook een hele hoop op en dat kun je niet van de Valveking zeggen. En ik denk zelf dat ik toch voor deze ga omdat die Valveking moeilijk te bestellen is en omdat de Line6 meer effecten heeft.

Maar ik speel eigenlijk heel veel nummers van System Of A Down en een paar van Lamb Of God en met Metallica moet ik nog een beejte oefenen maar goed. En een vriend van mij liep stage daar in die winkel en hij speelt al iet van 7 jaar gitaar als ik me nie vergis. En hij had die amp die dag ook al ff bespeelt en hij zei dat ie er verliefd opwas, en dat is volgens mij een goed teken.

En bedankt voor je reacties

Chroxy
8 september 2007, 00:32
Pas alsjeblieft op..
Je speelt een jaar en bent je kleine kutversterker helemaal gewend; nu speel je in een plaatselijke winkel 1 keer op een iestwat betere bak; Line 6.. En je bent meteen 'verkocht'. Prima; maar ipv naar die plaatselijke winke lte gaan; ga dan naar Feedback in Eindhoven/Rotterdam/Godweetikwaarzeliggen.

Hier is de prijs waarschijnlijk veel goedkoper EN kan je meerdere versterkers naast elkaar zetten/beluisteren om zo tot een oordeel te komen. Misschien vind je die Line6 wel geweldig; maar niet naast de Peavey.. Dan kan de Line 6 nog zoveel features hebben; als iets anders beter klinkt baal je toch..

Byor
8 september 2007, 00:54
Pas alsjeblieft op..
Je speelt een jaar en bent je kleine kutversterker helemaal gewend; nu speel je in een plaatselijke winkel 1 keer op een iestwat betere bak; Line 6.. En je bent meteen 'verkocht'. Prima; maar ipv naar die plaatselijke winke lte gaan; ga dan naar Feedback in Eindhoven/Rotterdam/Godweetikwaarzeliggen.

Hier is de prijs waarschijnlijk veel goedkoper EN kan je meerdere versterkers naast elkaar zetten/beluisteren om zo tot een oordeel te komen. Misschien vind je die Line6 wel geweldig; maar niet naast de Peavey.. Dan kan de Line 6 nog zoveel features hebben; als iets anders beter klinkt baal je toch..

Jah daar heb je natuurlijk gelijk in en daarom wou ik ook wat meningen horen, omdat ik eerst die Valveking erg goed vond klinken na wat wat filmpjes gezien te hebben. En dan opeens naar een Line6 te gaan, om zo de "gemakkelijke weg te gaan". Maar het probleem is ook dat ik uit Friesland kom en dat ut nogal een eindje rijden, van Heerenveen naar Rotterdam. Ik hou het liever een beetje in de buurt, en ik heb net ff gekeken en ik zie dat ze in Drachten beide versterkers op de website hebben staan dus mss moet ik daar dan ook nog ff heen om ze te vergelijken.

Bedankt voor je advies.

dr.distortion
8 september 2007, 10:07
Ik heb die valveking 112 combo, gaat van blues tot vette hardrock. Met een cab eronder gaat ie nog wat verder (ikzelf gebruik een 212 gesloten, meer spreiding door meer speakers, enfin gewoon een lekkerder geluid). Voor Metallica/SoaD heb je een trapdoosje ervoor nodig. Via een youtube filmpje gezien dat iemand dat deed met een Digitech Bad Monkey (om en nabij de 45 euro) en dat leverde een hele vette metalscheur op over een 4x12 V30 kast.

De 112 combo levert een lekker geluid, zeker op je slaapkamer. Als je later in een band gaat spelen zul je erachter komen dat die ene speaker in de open behuizing te weinig druk zal opleveren zodat je al gauw een cab eronder wilt hebben. Dat hoeft echt niet meteen een grote 412 (4 x 12" speakers) te zijn, geloof me, met een 212 kom je al een heel eind! In ieder geval veel succes met je zoektocht!

Chroxy
8 september 2007, 10:43
meningen verschillen omdat personen verschillen..
Aan meningen/filpmjes heb je dus wel wat; maar je moet toch echt zelf luisteren.

Er ligt ook een Feedback in Apeldoorn/Utrecht meen ik... Dus das een oplossing. Ook idd naar die zaak in Drachten gaan (eerst bellen zodat je niet voor niets gaat!) is een goeie optie.. Luisteren en dan pas kopen!