PDA

View Full Version : mijn gibson les paul rammelt :S



pannekoek
5 september 2007, 18:44
ik heb vorige maand een gibson les paul studio gekocht (alpine whitemet gold hardware) en als je de gitaar schud dan lijkt het wel alsof er een splintertje door de kast heen rammelt :o

(als je niet begrijpt wat ik bedoel schud dan met een oude afstandbediening of controller van een playstation die je een paar keer heb laten vallen :P,)

ik heb gene rare dingen gedaan met mijn gibson, allen gebruikt op de slaapkamer

nu was ik naar de winkel teruggeweest met mijn gibson (nederland muziek in almere) en die vond het zeer vreemd, ze hebben mijn gitaar uit elkaar gehaald, maar konden het nog steeds niet vinden)

dus ik mocht een andere gitaar uitkiezen natuurlijk , ik koos voor de andere les paul studio die ze daar hadden staan maar die rammelde ook :S , dus die verkoper kijkt al zijn gibsons na en ze rammelen allemaal :S zelfs de les paul custom die ze hadden staan :S

iemand enig idee hoe het komt?

p.s. niet storend tijdens spelen ofzo :P je hoord het allen als je met de gitaar rammelt :S


alvast bedankt

pannekoek
5 september 2007, 18:45
verkeerd forum , denk ik :P kan iemand hem in een ander forum zetten :)

*forum newbie heeft gesproken*

Don Capo
5 september 2007, 18:48
Geen probleem

Debaser
5 september 2007, 18:51
misschien een stukje draad wat tegen het hout aan tikt.
niet alles staat nl onder spanning vast.

Wiellem
5 september 2007, 18:54
Ik heb ook een Gibson Les Paul studio en rammelt niet hoor.. vreemd

Nielsje
5 september 2007, 18:54
Typisch dat het bij alle gitaren is.
Waar hoor je rammel precies?

bass blom
5 september 2007, 18:55
daar heb ik op het les paul forum ook al mensen over zien piepen.
een los stukje hout, in the chamber.
weinig aan te doen, maar zo erg is het toch niet?
je hoort het toch niet als je hem aansluit?

er waren mensen die opperden om ergens uit zicht een gaatje te boren en dan wat lijm te injecteren..

en btw, noobz met zulke vette planken zijn tegenwoordig verplicht met gezwinde spoed foto's te plakken :D

Dirkdewaard
5 september 2007, 18:55
Probeer ermee te leven? :)


Ik schut nooit met mijn gitaren, maar ik zal het voor de gein eens doen vanavond.

Mr.Fingers
5 september 2007, 18:57
Ik had een Les Paul (tot m'n moeder ze voorover liet vallen --> moeder is nog in revalidatie :mad: ), en die was ook absoluut stil, niets rammeltje

Het kan misschien aan de elementkabels liggen, die vrij in hun kanaal liggen

bass blom
5 september 2007, 19:01
ja, meteen even geprobeerd, als ik heel hard schud kan ik de wires van de elementen horen rammelen, tegen elkaar tikken..

maar het is gewoon het effect van de nieuwe chambering, geen ronde gaten meer maar 1 of 2 grote ruimtes waar een klein splintertje in is blijven liggen.
er is al eens een foto gepost hier ergens.

Wiellem
5 september 2007, 19:02
Ik snap zoiezo niet waarom je je gitaar zou gaan schudden maar oke

pannekoek
5 september 2007, 19:21
ik denk inderdaad dat het een splintertje in de body aangezien ik het hoor rollen als ik mijn gitaar draai XD :P

maare kan ik dit laten weghalen (zonder in mijn gitaar te gaan boren :P )

grayfink
5 september 2007, 19:22
Ik heb een probleem met mijn sambaballen. Ik zie niet waar ik ze kan inpluggen, en ik heb ook geen bevestigingspunten voor mijn regular slinky's. :o

pannekoek
5 september 2007, 19:22
Ik snap zoiezo niet waarom je je gitaar zou gaan schudden maar oke


ook als je je gitaar omdraait of whatever

bass blom
5 september 2007, 19:25
ik denk inderdaad dat het een splintertje in de body aangezien ik het hoor rollen als ik mijn gitaar draai XD :P

maare kan ik dit laten weghalen (zonder in mijn gitaar te gaan boren :P )

nee.

de deels uitgeholde plank (achterkant) is met de top (voorkant) verlijmd.
shit happens.

DeiDRagonas
5 september 2007, 19:36
Die Standard Fadeds van Gibson hebben dat ook veel. Bij Tonika Groningen trok ik er zo vier van de muur die t allemaal hadden. De door mij aangeschafte heeft dat ook, alleen ik maak er geen probleem van hoor. Ik ga dus echt niet in mn gitaar lopen boren omdat er n stukje hout rammelt. Who cares. Kom op man, stop whining en ga spelen!

morroow
5 september 2007, 19:44
misschien is het opzettelijk gedaan door Gibson?

omdat je het zo duidelijk hoort (1 splintertje kan toch niet zoveel geluid maken dat je het er doorheen hoort als je de gitaar alleen maar draait?)

misschien als een soort van herkenning of er gaten in de body zitten omdat ze dit misschien niet bij alle modellen doen of om fake gibsons te herkennen?

just a thought

pannekoek
5 september 2007, 20:07
misschien is het opzettelijk gedaan door Gibson?

omdat je het zo duidelijk hoort (1 splintertje kan toch niet zoveel geluid maken dat je het er doorheen hoort als je de gitaar alleen maar draait?)

misschien als een soort van herkenning of er gaten in de body zitten omdat ze dit misschien niet bij alle modellen doen of om fake gibsons te herkennen?

just a thought


could be :P

bass blom
5 september 2007, 21:26
hahaa, dat is een mooie kromme theorie.
nee het is gewoon een splintertje.
voorheen in de ronde gaten zullen ze ook gezeten hebben alleen dan hebben ze niet genoeg ruimte om lawaai te maken.

DeiDRagonas
5 september 2007, 22:10
Precies, komt gewoon door de gebruikte machines. En omdat ze al die gitaren met eenzelfde soort machine maken is dat gewoon bij heel veel exemplaren t geval. In t begin liep ik ook steeds aan mn gitaar te schudden, maar tja... Dat veranderd weinig toch. Ik stoor me er helemaal niet meer aan, eerlijk gezegd was ik het alweer vergeten totdat ik dit topic las!!

DANK JE WEL HOOR!!!!

(Zal zometeen thuis direct mn gitaar ff schudden)

lol..

grt Roy!

* edit: Ik heb trouwens een Les Paul met ronde gaten in de body, je hoort het dus niet alleen bij die chambered gitaren, maar ook bij de gatenkaasjes.

Jeffrey
5 september 2007, 23:37
Ik heb precies dezelfde gitaar als de TS. Ik kwam er gister ook achter dat hij rammelde.

Maarja..heb er verder geen last van.

drap
5 september 2007, 23:44
Ghehehe, prachtig. Een SG mag dan een dunnere body hebben, maar die bevat nog meer hout dan een Les Paul :seriousf:

Chris Winsemius
5 september 2007, 23:54
Ik heb een probleem met mijn sambaballen. Ik zie niet waar ik ze kan inpluggen, en ik heb ook geen bevestigingspunten voor mijn regular slinky's. :o

Als je het batterij-klepje v/d EMGs demonteert kun je bij de snaarbevestiging v/d Floyd Rose en zie je 'n USB-aansluiting.




















:D

Chris Winsemius
5 september 2007, 23:58
ik heb gene rare dingen gedaan met mijn gibson, allen gebruikt op de slaapkamer


Tja, nu rijzen bij mij toch wat ernstige twijfels.....



















:D (geintje!)

bass blom
6 september 2007, 00:24
Ghehehe, prachtig. Een SG mag dan een dunnere body hebben, maar die bevat nog meer hout dan een Les Paul :seriousf:

OMG, ik hoor de pups en de draden rammelen :o
van 2000 is ie, zou er nog garantie op zitten?

http://www.hetgelegevaar.nl/sgp90.jpg

grayfink
6 september 2007, 00:34
Ik ga er mee aan de slag Chris!:chicken:

zeppo
6 september 2007, 00:43
OMG, ik hoor de pups en de draden rammelen :o
van 2000 is ie, zou er nog garantie op zitten?

http://www.hetgelegevaar.nl/sgp90.jpg
Ah joh, gewoon voor een tientje superlijm erin spuiten. Nergens meer last van.
PUR schijnt ook wel goed te werken.

Yamhammer_71
6 september 2007, 01:46
Ach ja, de 'rammelende' Gibsons zullen geschiedenis schrijven :rockon:

20/30 jr verder wordt er over gefilosofeerd.

De 'rammelende' periode van Gibson!

lol

Nielsje
6 september 2007, 01:54
Ha!, de mijne is van '97 en rammelt lekker niet.

Zo, dat wilde ik even kwijt.

Debaser
6 september 2007, 09:13
ik voel een 'pre-rammel' hype opkomen...

Yamhammer_71
6 september 2007, 09:40
Ik ben er zojuist achtergekomen dat mn LP Studio Premium Plus waarschijnlijk geen 'chambered' Les Paul is, los van het rammelend houtstukje.
Nergens op internet staat bij de specs bevestigd dat het om een 'chambered' body gaat...(behalve op harmonycentral.com). Overal waar je bijv. Les paul BFG intypt, lees je wel direct dat de gitaar een 'chambered mahogany body' heeft.

Waarschijnlijk dus een body met swiss cheese holes (weight-relieved) of ze hebben het er niet bij gezet dat de LP ge-chambered is.

bass blom
6 september 2007, 10:33
wat ik van de dudes op lespaulforum begreep is dat alle LP's vanaf 2007 behalve custom shop's die nieuwe chambering hebben.

Blokkie
6 september 2007, 11:14
Ben het ermee eens dat de rammelende gitaar wel eens een collectors-item kan worden. Helaas doet mijn standard faded dat niet. Hoe krijg ik hem aan het rammelen ;)

Sicky61
6 september 2007, 11:33
Hoe kan een houtsplinter nou rammelen?

Er zit 'hoogstwaarschijnlijk' wat anders in dus.

Ik zou er een gat in boren om het eruit te halen want je krijgt het nooit meer uit je hoofd nu je er zo mee bezig bent geweest.
Zelfs live,op het podium, ga je het horen.
En verkopen kan je helemaal wel vergeten natuurlijk want iedere koper gaat met de gitaar schudden.
sterkte!

Sicky61
6 september 2007, 11:35
Ben het ermee eens dat de rammelende gitaar wel eens een collectors-item kan worden. Helaas doet mijn standard faded dat niet. Hoe krijg ik hem aan het rammelen ;)
Gat erin boren,rammeltje erin(klodder soldeer,M10 moertje)),weer dicht maken.

Kim Wilson
6 september 2007, 11:35
Hoe kan een houtsplinter nou rammelen?

Er zit 'hoogstwaarschijnlijk' wat anders in dus.

Ik zou er een gat in boren om het eruit te halen want je krijgt het nooit meer uit je hoofd nu je er zo mee bezig bent geweest.
Zelfs live,op het podium, ga je het horen.
En verkopen kan je helemaal wel vergeten natuurlijk want iedere koper gaat met de gitaar schudden.
sterkte!
Ja hoor, dat denk ik ook... :roll:

Sicky61
6 september 2007, 11:37
dan zal het wel kloppen

Solidkick
6 september 2007, 11:39
Beter dat je gitaar rammelt dan je band :D

bass blom
6 september 2007, 11:43
Hoe kan een houtsplinter nou rammelen?

Er zit 'hoogstwaarschijnlijk' wat anders in dus.



het is ook mogelijk een opgedroogde en afgebroken druppel lijm.

Sicky61
6 september 2007, 11:44
Beter dat je gitaar rammelt dan je band
:D
aan zulke info heeft de topicopener nix natuurlijk

Kim Wilson
6 september 2007, 11:46
aan zulke info heeft de topicopener nix natuurlijk
Nee, zeggen dat je het zelfs gaat horen op het podium, dat hij verkopen wel kan vergeten, en als tip een gat boren geven, da't gaat lekker helpen zeker. :confused:

Sicky61
6 september 2007, 11:51
wat zou jij adviseren dan?
Zonder boren krijg je de rammel niet weg.
Als het nou een klopgeest is,kan je gewoon de pastoor ff bellen.
Maar die rammelen,naar mijn weten,niet.

Die kloppen.
Toch?

Kim Wilson
6 september 2007, 12:02
wat zou jij adviseren dan?
Zonder boren krijg je de rammel niet weg.
Als het nou een klopgeest is,kan je gewoon de pastoor ff bellen.
Maar die rammelen,naar mijn weten,niet.

Die kloppen.
Toch?
Hoe denk je dan hoe goed een gitaar met een gat verkoopt?

Gewoon lekker laten zitten die rammel. Ik mag toch aannemen dat het niet klinkt alsof er een knikker in een koektrommel zit? Het zal allemaal wel wat meevallen.

Solidkick
6 september 2007, 12:02
aan zulke info heeft de topicopener nix natuurlijk

"Kijk pappa, die meneer heeft lange tenen." :cheerup:
Cheer up!

Nielsje
6 september 2007, 12:04
Hoe denk je dan hoe goed een gitaar met een gat verkoopt?



Pff, die groene bak van jou heeft er zelfs twee! In de vorm van een "F".

verkoopt rete goed!

Les paul met F gaten... hm..

Kim Wilson
6 september 2007, 12:05
Pff, die groene bak van jou heeft er zelfs twee! In de vorm van een "F".

verkoopt rete goed!

Les paul met F gaten... hm..
Oja...


Maar een LP heeft gaten aande achterkant, met plastic plaatjes ervoor. Die heb ík weer niet.

yanto
6 september 2007, 12:08
wat zou jij adviseren dan?
Zonder boren krijg je de rammel niet weg.
Als het nou een klopgeest is,kan je gewoon de pastoor ff bellen.
Maar die rammelen,naar mijn weten,niet.

Die kloppen.
Toch?

Op het Les Paul forum staat dat die rammel onstaat door de restjes hout die bij het boren van het gat voor de strap button in de holle kamer vallen.
Makkelijkste manier om het probleem op te lossen is je strapbutton losdraaien, wat druppels lijm door het schroefgaatje in de kamer laten vallen, laten drogen en dan je strapbutton weer monteren.

Yamhammer_71
6 september 2007, 15:48
Mn LP Studio Premium Plus heeft als serienummer: 006060432.

9 cijfers dus i.p.v 8 :???:

Ik had het gecheckt bij de Guitar Dater Project, maar die geeft constant aan dat de pagina niet gevonden kan worden.

What's going on?! Iemand anders in het bezit van een Les Paul met een 9-cijferig serienummer??

Kim Wilson
6 september 2007, 16:11
Mn LP Studio Premium Plus heeft als serienummer: 006060432.

9 cijfers dus i.p.v 8 :???:

Ik had het gecheckt bij de Guitar Dater Project, maar die geeft constant aan dat de pagina niet gevonden kan worden.

What's going on?! Iemand anders in het bezit van een Les Paul met een 9-cijferig serienummer??
Een nep-Gibson!! Niet zo raar dat je niet tevreden bent over je sound! :o

Nielsje
6 september 2007, 16:22
Op het Les Paul forum staat dat die rammel onstaat door de restjes hout die bij het boren van het gat voor de strap button in de holle kamer vallen.
Makkelijkste manier om het probleem op te lossen is je strapbutton losdraaien, wat druppels lijm door het schroefgaatje in de kamer laten vallen, laten drogen en dan je strapbutton weer monteren.

Heeft iemand een duidelijke foto van de chambered body's?

Dit vond ik van de epi ultra, mag toch hopen dat de standard niet zo is:

http://www.betterguitar.com/equipment/guitars/epiphone/les_paul_ultra/chambered_body.jpg

Maar wat je zegt, dat impliceert dat de holte recht achter je brug zit?

Orpheo
6 september 2007, 16:59
@jammerhout: de gibosn suit 2007 hebben een 9 cijferig nummer. de 8 cijferigen waren 'op' ofzo.

Yamhammer_71
6 september 2007, 17:04
@jammerhout: de gibosn suit 2007 hebben een 9 cijferig nummer. de 8 cijferigen waren 'op' ofzo.

Kun jij uit dit serienummer herleiden dat het om een 2007-model gaat dan -> 006060432

Niets wat uit dit serienummer wijst op een LP uit 2007.

Orpheo
6 september 2007, 17:16
Kun jij uit dit serienummer herleiden dat het om een 2007-model gaat dan -> 006060432

Niets wat uit dit serienummer wijst op een LP uit 2007.

t serienummer suggereert dat 't een 2006 model is, 60e dag (ergens begin maart dus) de 43e van die dag, en dan de 2e serie van de dag. ik ga even kijken of ik t wel goed onthouden heb.


NOTE - Gibson USA goes to a 9 digit serial number in early July 2005..
The sixth number is now a batch number- batch 0 starts at the beginning of the day, and once we stamp 699, the batch number will change to 1. The first 5 numbers remain the same, the last 3 numbers will remain the same. The only difference is the addition of this batch indicator.


ik had 't dus fout. my bad :) t was 2005, niet 2007. dat betekent dan alsnog dat de strekking van mijn verhaal van net wel klopt ;)

pannekoek
6 september 2007, 18:23
het is ook mogelijk een opgedroogde en afgebroken druppel lijm.


daar was ik ook aan het denken ja :)

maare iemand een special rammelende gibson les paul studio alpine white kopen?

geen onzin biedingen aub altijd cash of een mooie les paul custom ervoor :)

Yamhammer_71
6 september 2007, 18:27
t serienummer suggereert dat 't een 2006 model is, 60e dag (ergens begin maart dus) de 43e van die dag, en dan de 2e serie van de dag. ik ga even kijken of ik t wel goed onthouden heb.

ik had 't dus fout. my bad :) t was 2005, niet 2007. dat betekent dan alsnog dat de strekking van mijn verhaal van net wel klopt ;)

Klopt, bedankt :) .

Ik heb het net nog een keer geprobeerd bij 'The Guitar Dater Project', nu zonder problemen.
Dit kreeg ik eruit:

Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
March 1st, 2006
Production Number: 132

Deze Les Paul is dus blijkbaar niet chambered.

pannekoek
6 september 2007, 19:38
zo te zien is dit de mijne:


Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
December 15th, 2006
Production Number: 265

Gibsonman
6 september 2007, 19:46
Als je geen gitaar kan spelen kan je hem als rammelaar gebruiken. Een soort multi purpose gitaar dus. :gitarist: