PDA

View Full Version : juiste versterker voor de gibson les paul



pannekoek
5 september 2007, 17:34
hallo ik heb 9 maanden geleden een peavey rotor exp gekocht en een roland cube 30 watt versterkertje waar ik zeer tevreden mee ben natuurlijk aangezien dat mijn eerste gitaar en versterkertje was (L)

ik ben zeer tevreden over de cube maar nu ik sinds een maandje een gibson les paul studio (alpine white met gold hardware) gekocht heb wil ik natuurlijk een mooie versterker erbij kopen ik speel vooral rock, af en toe ook nog eens wat lichte metal en als ik in de mood ben blues :P

heeft iemand een goed advies voor mij?

het budget bedraagt ongeveer 1500-2000 euro:)

Dribbel_
5 september 2007, 17:58
paar maanden spelen en dan gelijk al zoveel geld uitgeven :o als je toevallig geld over hebt mag je mij komen sponsoren :chicken:

Nashville6120
5 september 2007, 18:01
Marshall JCM800

guitarguru
5 september 2007, 18:05
Als je net ter wereld komt kunnen de heerlijkste maaltijden je nog niet bekoren. Gewoon simpele en goedkope potjes voederen en langzaamaan je smaak ontwikkelen.

Probeer het eens een poosje langer op je Roland Cube 30. :satisfie:

RolandT
5 september 2007, 18:08
het budget bedraagt ongeveer 1500-2000 euro:)Mooi budget. Klassiek antwoord is Marshall met V30 speakers, probeer eens een Slash signature (http://www.slashmarshall.com/) :) Op dit forum hoor je ook veel goeds over het Nederlandse Koch, de Powertone?

pannekoek
5 september 2007, 18:08
Als je net ter wereld komt kunnen de heerlijkste maaltijden je nog niet bekoren. Gewoon simpele en goedkope potjes voederen en langzaamaan je smaak ontwikkelen.

Probeer het eens een poosje langer op je Roland Cube 30. :satisfie:


ik heb het geld nog niet :P


ik ik voel me heel beperkt op een roland cube :)

ik heb nu rond de 800 euro dus ik denk dat ik ergens in januari de 1700 euro heb bereikt maar ik wil me alvast orienteren snappie? ik ga nog niets kopen hoor :)

pannekoek
5 september 2007, 18:12
Mooi budget. Klassiek antwoord is Marshall met V30 speakers, probeer eens een Slash signature (http://www.slashmarshall.com/) :) Op dit forum hoor je ook veel goeds over het Nederlandse Koch, de Powertone?


hmm slash signature, ik zag ook laatst een zakk wylde signature, verschillen die veel van de jcm800 enzo? ik heb er niet zo heel veel verstand van dus als iemand zegt: jck 800 of slash signature dan weet ik het belangrijkste verschil niet

guitarguru
5 september 2007, 18:14
ik heb het geld nog niet :P


ik ik voel me heel beperkt op een roland cube :)

ik heb nu rond de 800 euro dus ik denk dat ik ergens in januari de 1700 euro heb bereikt maar ik wil me alvast orienteren snappie? ik ga nog niets kopen hoor :)


Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Ik heb de prachtigste gitaren en versterkers gehad toen ik nog erg onervaren was, maar altijd weer snel weggedaan omdat ik hun juiste waarde qua sounds niet kon bevatten. Maar ja wel een leuke zoektocht, maar duizenden euro's armer.
Probeer je eerst uitvoerig te informeren en veel zelf proberen natuurlijk!!!

Oh, een juiste versterker voor een Gibson Les Paul bestaat natuurlijk niet..........

pannekoek
5 september 2007, 19:09
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Ik heb de prachtigste gitaren en versterkers gehad toen ik nog erg onervaren was, maar altijd weer snel weggedaan omdat ik hun juiste waarde qua sounds niet kon bevatten. Maar ja wel een leuke zoektocht, maar duizenden euro's armer.
Probeer je eerst uitvoerig te informeren en veel zelf proberen natuurlijk!!!

Oh, een juiste versterker voor een Gibson Les Paul bestaat natuurlijk niet..........


ik probeer me juist nu uitvoerig te laten informeren :)

dat was ook de reden dat ik deze topic heb geopend :)

guitarguru
5 september 2007, 19:12
Okay, veel succes. Laat je eigen oren altijd beslissen. :cooler:

pannekoek
5 september 2007, 19:15
Okay, veel succes. Laat je eigen oren altijd beslissen. :cooler:


uhu maar als ik hier goede refferenties hoor voor een bepaalde versterker dan wil ik die graag horen en ik ga ze dan ook zeker uittesten :)

Kaïn
5 september 2007, 19:19
Mijn advies. Ga met je LP naar de feedback (of een andere giga gitaarzaak) en pak een marshall een ENGL een mesa/boogie een orange en een andere buizenbak die ze er toevallig hebben staan. Speel wat van je favo riffjes en besluit welk karakter bij JOU past. Aangezien inderdaad niet de juiste amp voor een LP bestaat. Welk type muziek je speelt heeft heel veel invloed op je ampkeuze.

guitarguru
5 september 2007, 19:19
uhu maar als ik hier goede refferenties hoor voor een bepaalde versterker dan wil ik die graag horen en ik ga ze dan ook zeker uittesten :)


Right, voor dat geld kun je de wereld aan versterkers kopen man! Ik wist het wel......
Maar Marshall ligt erg voor de hand natuurlijk. Die JVM ziet er erg gelikt uit met vele mogelijkheden.