PDA

View Full Version : Vocht en versterkers??



smurk
5 september 2007, 15:13
Hoi

ik heb een fender supersix reverb, die voor mijn clean voldoet, maar voor mijn distortion behoeftes zeker niet, plus dat hij ontilbaar is om mee te touren\giggen :eek:

Ik ben van plan een nieuwe 2ehands versterker te kopen, ben me al maanden lang aan t orienteren wat er is, en wat anderen van die versterkers vinden
Nou zijn er 2 punten waar ik nog niet over uit ben:

****De oefenruimte waar de nieuwe versterker komt te staan is, zeker in de winter, erg vochtig. ik wil langer dan een jaar plezier hebben van mn versterker, maar heb geen zin om hem elke keer weer mee naar huis te moeten slepen. Kan ik in dit geval beter Transistor of Buizen kiezen voor de houdbaarheid.

***Als onze band optreed, is het meestal niet voor boven de 100 man :-) is 50 buizen watt dan (ruim) genoeg of moet ik zoiezo aan een 100 watter denken??

bij voorbaat dank voor het meedenken

ben79
5 september 2007, 15:18
50 watt buizen is meer dan genoeg, ik heb men 100watter buizen nog nooit over de helft gezet , zelfs niet zonder PA en met meer dan 100 man..
En 50watt klinkt niet de helft zo hard als 100watt he, hij gaat niet erg veel zachter als een 10 watter.
Als je je amp wil laten staan in een vachtige ruilte, zou ik precies niet gaan voor lampen maar ik zou men versterker zowiezo nooit in een vochtige ruimte laten staan, alles lijdt onder vocht he..

smurk
5 september 2007, 15:25
oh ja, daar zeg je me wat van die 50 en 100 watt, dat it idd niet het dubbele geluid. PFFFF versterkers kiezen is moeilijk...
Heb ik mn oog laten vallen op een laney vc50, blijkt ie volgens user reviews weer niet goed in hi-gain metal distortion te zijn, en dat wilde ik nou net hebben... zucht..

ben79
5 september 2007, 15:29
wat is de prijsklasse?

Jimwoud
5 september 2007, 15:30
oh ja, daar zeg je me wat van die 50 en 100 watt, dat it idd niet het dubbele geluid. PFFFF versterkers kiezen is moeilijk...
Heb ik mn oog laten vallen op een laney vc50, blijkt ie volgens user reviews weer niet goed in hi-gain metal distortion te zijn, en dat wilde ik nou net hebben... zucht..
ga dan voor de LC50 (II), die is daar veel sterker in, en heeft een mooi clean geluid.

Baker
5 september 2007, 15:31
vraag 1
buizen of transistor, he maakt geen reet uit:
als je het langdurig in een vochtige ruimte laat staan gaat het echt serieus naar de kloten.

vraag 2 50 watt buizen is hard zat. ook voor 300 man. als het harder moet ga je toch via een PA.
Met transistor zou 50 watt nét te kort kunnen schieten. Ga dan voor 80 of 100 watt.

smurk
5 september 2007, 15:53
wat is de prijsklasse?
Prijsklasse is t/m 1000€ met cabinet erbij (dat is ECHT MAX)alles 2ehands
en dan het liefst ga ik wel in een keer voor een goed cabinet dan kan ik nog een keer van top switchen. :-)

Het liefst heb ik eigenlijk een 5150 maar die zijn eigenlijk nét te duur en moeilijk 2ehands te krijgen.
misschien london city bulldog top met marshall kast dan maar


vraag 1
buizen of transistor, he maakt geen reet uit:
als je het langdurig in een vochtige ruimte laat staan gaat het echt serieus naar de kloten.

Nou dan is dat duidelijk :-) gewoon elke keer meeslepen dan maar. :nervous:

Baker
5 september 2007, 16:28
oh men.....

spaar dan toch even door....
die 5150 is ZO VEEL beter dan zo'n bulldog.......


Toevallig trouwens. ik ken iemand die een 5150 naar de kloten heeft geholpen door hem langdurig in een vochtige ruimte te laten staan. (of niet dan jerry)

smurk
5 september 2007, 16:37
oh men.....

spaar dan toch even door....
die 5150 is ZO VEEL beter dan zo'n bulldog.......


Toevallig trouwens. ik ken iemand die een 5150 naar de kloten heeft geholpen door hem langdurig in een vochtige ruimte te laten staan. (of niet dan jerry)
ouch... dat moet pijn hebben gedaan :(

En tja, knopen doorhakken is niet mijn beste punt...

bass blom
5 september 2007, 18:07
oh ja, daar zeg je me wat van die 50 en 100 watt, dat it idd niet het dubbele geluid. PFFFF versterkers kiezen is moeilijk...
Heb ik mn oog laten vallen op een laney vc50, blijkt ie volgens user reviews weer niet goed in hi-gain metal distortion te zijn, en dat wilde ik nou net hebben... zucht..

voor dubbel zo hard als 50 watt moet je 500 watt hebben.

vasnd
5 september 2007, 18:22
als je hem daar laat staan zet em dan in een flightcase.

iig beter dan zo los. Dan kan je er ook van die zakjes erbij doen die je vooral niet op moet eten ( vochtvreters ).

Die vochtvreters kan je ook kopen om ergens in een ruimte te zetten, werkt best goed in een schuur, daar dus ook wel.

jerry Hoekman
5 september 2007, 19:09
O God ja die 5150 compleet naar de kloten van wege vocht. 4 keer gerepareerd door diverse techneuten. (ook erg goede techneuten). Veel mogelijk verschillende oorzaken gerepareerd. maar nog steeds kapot. ik heb maar een tweedehand weer gekocht, want de onkosten werden te hoog.
ik krijg er weer vochtige ogen van.

Dus ik zou oppassen

smurk
6 september 2007, 00:44
ik heb er een op t oog, een 5150 dan, nog ff hopen dat ie ook van mij word :-D
iemand nog tips, nu we toch duur gaan doen, welke speakers hier goed bij matchen???


En thanx voor de tip vasnd, ga zeker ff bij de bouwmarkt kijken, een vochtvretertje of wat kan zeker geen kwaad, ook niet voor de levensduur v\d antieke PA-zanginstallatie :-D