PDA

View Full Version : Compressor keuze?



rhcp_schipper
5 september 2007, 13:31
Hallo Mensen,

Ik ben opzoek naar een goede vervanger voor mijn gemodde boss cs-3.
De compressors die ik in gedachten heb zijn de:

* Barber tone Press
* Retro-Sonic Compressor
* fx engeering Mirage.

Is er iemand die ervaring heeft met een van deze compressors, en die mij er een kan voorschrijven.

Ik ben dus de cs-3 gewend, maar wil gewoon iets beters, en stiller. Toch ben ik wel opzoek naar iets in die regionen. Ik gebruik mijn compressor veel met drive pedalen zoals mijn boss ds-2, en gebruik hem ook veel voor funk slag enz! Gewoon om mijn sound net dat extra te geven.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.


Groeten Tim

Edit: Ik zat op school, en moest me computer uitzetten, daarom was mijn verhaal een beetje kort, is aangepast!

MarkS
5 september 2007, 14:20
Wat houdt een gemodde CS-3 eigenlijk in? Still not happy with it blijkbaar?
En wat zoek je in een comp dat jouw exemplaar kennelijk niet biedt? (afgezien van ruis)

rhcp_schipper
5 september 2007, 14:33
Wat houdt een gemodde CS-3 eigenlijk in? Still not happy with it blijkbaar?
En wat zoek je in een comp dat jouw exemplaar kennelijk niet biedt? (afgezien van ruis)

De mod heet de fat body mod, geeft de comp dus iets meer body.

Wat ik sowieso in de comp zoek die ik nu wil is true bypass, en stiller. Voor de rest vind ik het eigenlijk moeilijk uitleggen wat ik in een comp zoek.

Ik wil dat de compressor niet zoveel mijn gitaarsignaal kleurt, en dat hij een beetje veelzijdig is.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt

drap
5 september 2007, 14:35
True bypass hoeft niet persé een verbetering te zijn hoor en ik denk dat je huidige compressor vrij makkelijk true bypass te maken is. De bijgeluiden zul je ook niet geheel van af komen, dat gaat nou eenmaal gepaard bij wat compressie.

BeeJee
5 september 2007, 14:47
Ik heb nu toevallig de Retro-Sonic en de FX engineering in huis. Asl je transparant wilt, dan moet je def. voor de FX engineering gaan. Heeft een hele snelle attack, waardoor je nauwelijks merkt dat je een comp. aan hebt staan, todat je hem uitzet... Let wel: de FX engineering is niet echt een sustainer, zoals sommige/veel comps dat wel wel zijn. Hij maakt je geluid voller/groter, sprankelender en meer in balans. Heb er maandag mee opgetreden en heeft de hele avond bij alle cleane en low-gain partijen aangestaan. Je hebt met dat pedaal helemaal niet het idee dat je met een compressor staat te spelen. Dat is het te gekke aan dat ding, heeft dus niet het 'compressors-sausje' waardoor je andere compressors ook vaak weer uit (moet/wilt) zetten. Om een lang verhaal kort te maken, de Retro-Sonic legt het voor mij af tegen de Mirage. Dat is vanaf nu een 'always-on pedaal' voor mij op clean en low-gain. Hoop dat je er iets aan hebt.

rhcp_schipper
5 september 2007, 17:55
Ik heb nu toevallig de Retro-Sonic en de FX engineering in huis. Asl je transparant wilt, dan moet je def. voor de FX engineering gaan. Heeft een hele snelle attack, waardoor je nauwelijks merkt dat je een comp. aan hebt staan, todat je hem uitzet... Let wel: de FX engineering is niet echt een sustainer, zoals sommige/veel comps dat wel wel zijn. Hij maakt je geluid voller/groter, sprankelender en meer in balans. Heb er maandag mee opgetreden en heeft de hele avond bij alle cleane en low-gain partijen aangestaan. Je hebt met dat pedaal helemaal niet het idee dat je met een compressor staat te spelen. Dat is het te gekke aan dat ding, heeft dus niet het 'compressors-sausje' waardoor je andere compressors ook vaak weer uit (moet/wilt) zetten. Om een lang verhaal kort te maken, de Retro-Sonic legt het voor mij af tegen de Mirage. Dat is vanaf nu een 'always-on pedaal' voor mij op clean en low-gain. Hoop dat je er iets aan hebt.


Hallo Beejee,

Hier heb ik meer dan zekers wat aan! heel erg bedankt voor dit verhaal. Nu staat mijn keus eingelijk ook al zo goed als vast.

Ik zat zelf ook het meest te twijfelen tussen de mirage en de retro-sonic compressor.

Echt super bedankt voor je duidelijke verhaal!

Groeten Tim