PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Djurovski
5 september 2007, 13:29
Hallo allemaal,

Ik heb een Amerikaanse Fender stratocaster (uit 1990), een fender 85 transistorversterker en een pod 2.0.

Eigenlijk krijg ik hiermee niet de typische stratocastersound (zoals bijvoorbeeld van Hendrix, Frusciante). Niet met en niet zonder POD.

Eigenlijk gaat die Pod me sowieso steeds meer tegenstaan. Ik wil af van dat uren aan knoppen draaien op zoek naar een geluid dat de volgende keer dat je speelt toch weer net niet blijkt te zijn.

Ik speel sinds een half jaar met name nog accoustisch en als ik die elektrische oppak wordt ik geirriteerd door de schrille kunstmatige klanken. Bij die acoustische is het geluid er en gaat het erom wat je speelt.

Ik zoek dus eigenlijk een basic down to earth natuurlijk elektrisch stratocaster geluid (zowel clean als overstuurd). Het is puur voor thuis/huiskamer gebruik. Denk er daarom over mijn pod te verkopen en een nieuwe (buizen???)versterker aan te schaffen die hierbij past. Budget 500-1500 euro. 2e hands mag ook.

Wie kan me hierover adviseren? Bij voorbaat dank!

Mr.Fingers
5 september 2007, 13:32
Wat dacht je van het versterkerforum??? :sneaky: :mad:

bert k
5 september 2007, 13:41
Ja, dit staat hier verkeerd. Gaat naar Moderne versterkers.


Bert K, mod

Spitfire
5 september 2007, 13:50
Dan kijk je wat Frusciante (http://guitargeek.com/rigview/576/) en Hendrix (http://www.geocities.com/SunsetStrip/8157/jhgear.html) gebruiken ;)

Fender en Marshall versterkers dus. Omdat je budget nogal ruim is kan ik je niet echt iets aanraden, maar ga gewoon bij die twee merken kijken. Denk er wel om dat Hendrix zijn sound ook voor een groot deel van zijn Fuzz Face kwam.

Djurovski
5 september 2007, 13:50
Hmmmm...best slim van jullie en beetje dom van mij...excuses!

Djurovski
5 september 2007, 14:27
Bedankt voor je reactie Spitfire.