PDA

View Full Version : Cubase via netwerk..??



TIMBER
5 september 2007, 13:19
Ik heb zelf een servertje gebouwd voor een thuisnetwerkje. Hier wil ik ook de PC van mijn studio op aansluiten. Gezien de server beschikt over een tapestreamer en dus een behoorlijke back-up capaciteit heeft wil ik naast de audio bestanden ook de actieve mappen van Cubase zoals Audio, Edits en Images op de server plaatsen. Verstandig of niet…??

zx81
5 september 2007, 13:47
je netwerk is vele malen trager dan je harddisk. op het moment dat cubase iets met de bestanden op je netwerk wil doen heeft het dus veel meer tijd nodig dan wanneer die bestanden op je harddisk staan.

niet verstandig, dus.

het is wel slim om elke dag een kopie van deze bestanden naar je server te sturen, en die te backuppen.

stevie_vp
5 september 2007, 23:53
inderdaad noooooit doen of je moet een belachelijk snel netwerk hebben die sneller is dan je hd... Ik heb zelfs me audio data op een andere harde schijf dan me windows en sequencer zelf. puur voor snelheid. Backup is natuurlijk altijd verstandig...

bass blom
6 september 2007, 00:49
gigabit netwerk is natuurlijk wel veel sneller dan de standaard 100mbit. (12,5Mb/sec)

kan pak m beet 125Mb/sec over..
kaarten hebben dan vaak eigen controller, dus maakt het dan wat uit?

edit: de tapestreamer zal eerder de bottleneck zijn.. 6Mb/sec? 20? 30?

savale
6 september 2007, 09:52
Die tapestreamer moet je gewoon niet gaan gebruiken om direcht dingen op op te slaan natuurlijk. Laat je tapestreamer gewoon dagelijks een backup draaien van de harddisk. Zorg ook voor een lekker rappe harddisk in je server (misschien 2 in raid)


gigabit netwerk is natuurlijk wel veel sneller dan de standaard 100mbit. (12,5Mb/sec)

kan pak m beet 125Mb/sec over..
kaarten hebben dan vaak eigen controller, dus maakt het dan wat uit?

edit: de tapestreamer zal eerder de bottleneck zijn.. 6Mb/sec? 20? 30?

TIMBER
7 september 2007, 17:11
De tapestreamer heeft idd niets te maken met de actieve functionaliteit. Voor de rest ben ik idd zelf ook bang dat de data snelheid voor problemen zal zorgen. Ga het gewoon proberen cq testen en dan merk ik het snel genoeg.

erwin_ve
7 september 2007, 17:30
Ik denk dat het handiger is om je set-up te laten voor wat het is maar je effecten te laten draaien op je server. Dit kan met een tooltje: Fx-teleport (http://www.fx-max.com/fxt/)