PDA

View Full Version : Mijn eerste gitaar-queeste



Mister K
5 september 2007, 12:26
Hoi iedereen,

Ik ben een echte leek als het op gitaren aankomt, maar ik hoop daar gaandeweg verandering in te brengen :)
Deze week ga ik eens wat muziekwinkels in mijn buurt (Leuven, België) binnenspringen om wat ideeën op te doen van wat ik nu zou kopen.

Ik weet wel al dat ik een western staalsnarige, akoestische gitaar zou willen hebben. Maar het zou iets moeten zijn met een niet te dikke/brede hals want ik heb nogal kleine handen :satisfie:
Mijn prijsklasse ligt rond de 150 euro ofzo...

Ik heb de sticky's al es doorgenomen om te zien wat anderen gekocht hebben, maar als iemand me nog merken of bepaalde gitaren kan aanraden, zou dat super zijn. Dan kan ik die extra in het oog houden als ik naar de winkel ga.

Bedankt! :jam:

Mr.Fingers
5 september 2007, 12:32
aanrader: de Gretsch Americana series (zien er niet uit met hun beschildering, maar spelen ontzettend soepel en zijn klein van formaat, en ze zijn niet prijzig)

goh, ga gewoon naar je muziekwinkel en test alles wat binnen je budget past, van merken moet je alleen STAGG negeren, die dingen zijn zelfs te slecht om op te branden

Danieldg
5 september 2007, 12:35
Bij Leo Caerts hebben ze die Gretsches :) Verder hebbe nze ook nog een ruime keuze in akoestische en klassieke gitaren.

Janne
5 september 2007, 12:51
Van merken moet je alleen STAGG negeren, die dingen zijn zelfs te slecht om op te branden

Maar lees ook even deze post: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1374876&postcount=12
(uit dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=96682)

Dus probeer gewoon alle gitaren binnen jouw budget (en een beetje erboven, want dat geef je toch wel uit als je daar je perfecte gitaar vindt :p). En kies wat jou het meest bevalt.

Riste
5 september 2007, 13:42