PDA

View Full Version : Een zaak om ENGL E530 uit te proberen?



NickG
5 september 2007, 12:13
Weet iemand een zaak in de omgeving Den Haag - Delft - Rotterdam waar ik de ENGL E530 buizen preamp kan uitproberen? Ik heb er goede verhalen over gehoord maar ik wil uiteraard hands-on experience. :hippie:

Zijn er nog andere alternatieven in dezelfde prijsklasse? Als ik het goed begrijp is de Rocktron Voodu Valve wel iets?

ben79
5 september 2007, 12:54
welke stijl wil je er me spelen? ik heb em gehad en kreeg er geen vette metal sound uit naar men zin, ook niet met de supervette poweramp van engl eronder..
Ik zou voor een alternatief op zoek gaan als je metal mocht spelen..
JE krijgt er wel heel leuke classic rock sounds uit..

Jimwoud
5 september 2007, 13:21
Ik had precies hetzelfde.

Kijk eens voor een mesa boogie studio preamp of een peavey Rock Master preamp.

NickG
5 september 2007, 14:15
Daarom wil ik hem ook uitproberen. :D Hij moet zeker metal sounds (death, eigenlijk doom) aankunnen. Ik zie daarentegen genoeg reviewers (bijvoorbeeld op Harmony Central) die hem wel voor metal gebruiken. Ik had bij Feedback wat ENGL amps gezien, maar hebben ze ook preamps?

Die Mesa is te duur maar die Peavey zit er inderdaad ook interessant uit.

ben79
5 september 2007, 14:47
hij kan gene death of doom aan trust me..

ben79
5 september 2007, 14:48
ik zou deze vraag trouwens stellen bij rack en niet bij moderne versterkers..

stevie_vp
5 september 2007, 23:50
misschien heeft peter verspuy in rotterdam hem wel liggen. Daar heb ik de mijne ook gekocht.. Hij staat trouwens wel weer in de verkoop maar dat is omdat ik over ben gegaan naar een head. Puur uit praktische overwegingen... kan naar mijn mening trouwens ook alle metal-vormen aan.
Alleen moet je niet zo'n metal speler zijn die hard mid scooped en veel teveel gain gebruikt.. dat is namenlijk NIET het metal geluid... al denk bijna iedereen dat wel..

gerrekat
6 september 2007, 09:56
je moet de ENGL E570 hebben ;-)

caliban
6 september 2007, 21:52
Wel een leuk prijsverschil
Ik dacht dat de e530 vergelijkbaar was met de savage en dikke metal aankan.

Ibanez RuleZ
6 september 2007, 22:29
dikke metal aankunnen... vast wel, zat gain. ik heb dr 1, gebruik hem daar niet voor. clean is tie eigenlijk het beste. lead hi is wmb niet eens bruikbaar (veel te veel compressie en gebrek aan definitie), lo lead is wel bruikbaar voor leuke (hard) rock sounds.

Harrald