PDA

View Full Version : GT-8 Manual mode/knop



RedBuell
5 september 2007, 01:58
Heb besloten de GT-8 toch nog maar even te houden. Een en ander begint te komen en ik begin nu wat patches te maken.

De handleiding vind ik nou niet echt je van het, veel is moeilijk beschreven.
Wat ik nu wil doen is het volgend, ik wil de FX-2 knop instellen als knop om de manual mode in en uit te schakelen zodat ik niet als ik tussen banken wil schakelen tussen 2 nummers eerst met de hand de manual knop moet indrukken voordat ik kan schakelen, tot nu toe lukt het alleen om die funktie aan de CTL knop toe te wijzen maar die gebruik ik voor de wah en solo's.

Er schijnt ook een manier te zijn om je tuner aan te zetten als je je expressie pedaal omhoog zet (hak naar beneden) een en ander staat vermeld onder het assign hoofdstuk in de handleiding maar daar kom ik echt niet verder mee. Ik heb een stukje van BOSS gt central waar die tip van dat stemmen vermeld staat maar het lukt me niet om dat te doen
Tune with EXP Pedal
How you can tune when you turn your volume down on your EXP Pedal

Are you using your EXP Pedal as a volume/patch control on any of your patches? Why not allow yourself to tune when you swell down to a ZERO volume? If you would like to add this feature, here's how...

If you are using your EXP pedal as a volume/Patch control, you can now alter your settings to automatically turn your tuner on when you swell to a zero volume While on your patch perform the following: Press PEDAL ASSIGN Press PARAMETER >> until display reads ASSIGN 1 OFF P00: USER Press PEDAL ASSIGN to turn ASSIGN 1 to ON Scroll the Patch/Value Wheel until P00: User reads P01: PATCH LEVEL Press PARAMETER >> to ASSIGN 1 TARGET Scroll Patch/Value Wheel to read TUNER On/Off Press PARAMETER >> to TARGET MIN Scroll to value ON Press PARAMETER >> to TARGET MAX Scroll to value OFF Press PARAMETER >> to SOURCE Scroll to value of EXP Pedal Press PARAMETER >> to MODE Scroll to value NORMAL Press PARAMETER >> Act. Range LO: Scroll to value 0 Press PARAMETER >> Act Range HI: Scroll to value 127 This should now turn on the BYPASS/TUNER when the EXP Pedal is now fully lifted up. This feature will not allow you to directly access your tuner on-stage when you alter you stage volume to zero.


Kan iemand mij trouwens op een simpele manier uitleggen wat dat assign en targets inhoud, ik snap er weinig van moet ik eerlijk zeggen en hoe het in het boekje staat kan ik er al helemaal niet uit komen.

sugarfish
5 september 2007, 13:37
Om nou de tuner onder de volume pedaal te plaatsen lijkt me lastig omdat je deze ook als wah wilt gebruiken. Je wilt toch niet tijdens het wah-en de tuner aan/uit laten springen.
Er is nog een mogelijkheid om de tuner onder een patch op te slaan --> 1 keer drukken en je krijgt je patch, 2 keer drukken en de tuner slaat aan.
(pagina 74 handleiding)

Wat voor mij een ware "eye-opener" is geweest om de GT-8 te doorgronden is het programma GT-master.
http://rodrigo.memebot.com/gt8/gt8master-0130BETA.zip (http://rodrigo.memebot.com/gt8/gt8master-0130BETA.zip)
Als je nou ook een midi-usb kabel hebt dan kun je meteen real-time editen.

Om nou hier een heel epistel te plaatsen over die assigns/targets etc...dan blijft het onduidelijk. Ik wil aanraden om eerst eens dat programmaatje te proberen.
Als je de GT-8 eenmaal weet te doorgronden gaat er een wereld open!
Maarja het kost even wat kruim.

Oh ja, de FX-2 knop kun je niet gebruiken om de manual-mode aan/uit te zetten. Dit kan alleen onder de CTL.
Je kunt wel meerdere assigns (toewijzingen) aan de CTL geven bijvoorbeeld bij 1 keer drukken wah aan/delay uit/FX1 aan etc (tot 8 toewijzingen tegelijk).

RedBuell
5 september 2007, 14:03
Ik zou dus met 2 x drukken (CTL) de manual knop kunnen aktiveren en deaktiveren.

Ik gebruik de manual stand zodat ik effecten aan en uit kan drukken met dezelfde knop (zoals normale losse pedaaltjes). Als ik dan van bank wil wisselen moet ik op dat kleine manual knopje drukken, van bank wisselen en dan weer op manual drukken, thuis met sokken aan gaat het wel maar in de oefenruimte moet ik door de knieën.

Swan
5 september 2007, 15:05
waarom moet je en van bank wisselen en dan in die banken ook nog de manual stand gebruiken? heb je zoveel verschillende sounds nodig? op mn GT3 gebruik ik 1 bank met n ampmodel (clean) met beetje reverb, en dan heb ik nog 9 footswitches om dingen aan toe te kennen, dat moet toch genoeg zijn?
kan je ook makkelijk de tuner aan iets toekennen...

sugarfish
5 september 2007, 16:01
Ik zou dus met 2 x drukken (CTL) de manual knop kunnen aktiveren en deaktiveren.

Ik gebruik de manual stand zodat ik effecten aan en uit kan drukken met dezelfde knop (zoals normale losse pedaaltjes). Als ik dan van bank wil wisselen moet ik op dat kleine manual knopje drukken, van bank wisselen en dan weer op manual drukken, thuis met sokken aan gaat het wel maar in de oefenruimte moet ik door de knieën.

Niet 2x drukken CTL maar 2 x drukken van één van de pedalen 1, 2, 3 of 4.


De manual knop kun je toewijzen aan CTL. (Ik heb de GT8 nu niet voor me anders had ik het zo kunnen zeggen hoe je dat precies moet doen..)

De makkelijkste manier van werken is toch voor iedere sound een patch maken, dat schakelt het meest eenvoudig!

RedBuell
5 september 2007, 17:36
waarom moet je en van bank wisselen en dan in die banken ook nog de manual stand gebruiken? heb je zoveel verschillende sounds nodig? op mn GT3 gebruik ik 1 bank met n ampmodel (clean) met beetje reverb, en dan heb ik nog 9 footswitches om dingen aan toe te kennen, dat moet toch genoeg zijn?
kan je ook makkelijk de tuner aan iets toekennen...


Omdat ik het liefst een pedaal in en uitschakel op de manier hoe een gewoon pedaal ook werkt, ik moet nog veel leren over de GT-8 en vond het in het begin echt een onding, dat wordt al minder maar als pedalen niet zo godvergeten duur waren had ik alles los gekocht. Patches maken die ik dan uit moeten zetten dmv een ander pedaal in te trappen lijkt me niks.

Welk overdrive pedaaltje kan ik trouwens goed gebruiken om het OD kanaaal van mijn marshall dsl 401 wat meer ballen te laten tonen.

Swan
5 september 2007, 17:58
ja dat snap ik waarom je hem in manual mode wil, maar wat ik niet snap is waarom je hem daar ook weer uit wil halen af en toe?

BeeJee
5 september 2007, 19:32
Om bijv. een andere versterker te selecteren via een andere patch...

RedBuell
5 september 2007, 20:00
ja dat snap ik waarom je hem in manual mode wil, maar wat ik niet snap is waarom je hem daar ook weer uit wil halen af en toe?


Als je van bank wilt verwisselen omdat je een nummer gaat spelen met andere effecten dan moet je eerst de manual stand uit zetten dan kan je de bank wisselen en dan moet je weer op die manual knop drukken om de manual stand in te schakelen.

Heeft iemand trouwens al eens zo'n DVD tutorial gezien van die GT-8?

Swan
5 september 2007, 20:55
mja ik zou 1 keer bukken tussen de nrs door voor lief nemen... misschien kan je zo'n goedkoop footswitchje van behringer (19 euro) er aankoppelen als n 2e CTL knop ofzo

RedBuell
5 september 2007, 22:33
mja ik zou 1 keer bukken tussen de nrs door voor lief nemen... misschien kan je zo'n goedkoop footswitchje van behringer (19 euro) er aankoppelen als n 2e CTL knop ofzo

Mischien is zo'n 2e CTL wel een hele goeie oplossing... er zal best nog wel meerdere oplossingen zijn maar daar moet je dat apparaat heel goed voor kennen.