PDA

View Full Version : john the dope



john the dope
26 november 2001, 00:19
die figuur van die tandenborstel had gelijk. Met een beetje drilmachine met aangehecht plectrum versla je alle snelheidsrecords. De enige juiste vraag is dan ook: welke gitarist heeft in 1 toon ooit het meest verteld? Op het juiste moment en op de juiste plaats. Wat is de meest beruchte en gevoelige toon en snaar die een gitarist ooit heeft geraakt? Ik vind Scofield wat dat betreft een kunstenaar. Maar toch, het moet eenvoudiger kunnen.

Kitaarhiero
29 november 2001, 17:45
Elke noot die Andy summers speelt in de solo van "So lonely" van de police raakt je gewoon... zoniet dan ben je homofiel;)

gershwin5150
1 december 2001, 01:23
Brian May, op de CD Innuendo van Queen. Daarop heeft ie meerdere geweldige stukken op zijn gitaar gespeeld. Je kan op die CD gewoon horen dat het een afscheids cd van Mercury was (nouja die Made In Heaven niet meegeteld)

SteavisSmokin
1 december 2001, 15:01
BB King natuurlijk! da's de man die met 1 noot alles vertellen kan (en dat rijmt!)!! Ik heb een aantal live concerten van hem op videoband en bij 1 van die optredens speelt hij 'All Over Again' ZO ontzettend mooi!! De rillingen liepen over mijn rug toen ik het voor het eerst hoorde.

Ray
1 december 2001, 15:55
Ik heb mr BB jaren geleden eens in het concertgebouw in Adam gezien. Zat ik tussen allemaal abonnementhouders in 3d en met zware horloges. BB had ook snel in de gaten dat hij deze mensen zelfs met 'let the good times roll' niet van hun stoelen kreeg gespeeld, dus gooide hij het over een andere boeg: blijf maar lekker zitten dan ga ik even die geweldige akoestiek uitproberen! Hij begon de een na de andere ballad te spelen, vooral bij The Letter gingen al mijn haren in de positieve zin overeind.

Je hebt BB vast wel eens een noot seconden (minuten?) lang horen laten rondzingen, nou dat moet je eens in het concertgebouw horen.

Binnen een noot naar een climax, en daar dan ook nog eens zo lang van genieten.......

Ray
1 december 2001, 15:59
Ik wil aan het rijtje 'kunstenaars van die ene noot' nog iemand toevoegen:

Ry Cooder
bv
Paris Texas of
Tattler of
Dark end of the street: elke noot is raak