PDA

View Full Version : schema andy summers tele



Danielovich
4 september 2007, 20:42
hallo
heeft iemand mischien een schema van de electronica die er in de andy summers tele zitten?

alvast bedankt daniel

Orpheo
4 september 2007, 20:45
tis toch gewoon een faseswitch en een booster? dat kan je makkelijk zelf creeeren. beetje schematjes aan elkaar lussen.

Danielovich
4 september 2007, 20:48
hallo
heeft iemand mischien een schema van de electronica die er in de andy summers tele zitten?

alvast bedankt daniel

het probleem is dat ik helemaal niks op het gebied van schema's en electronica weet;) en met een goed schema heb ik een goed begin;)

Orpheo
4 september 2007, 20:51
het probleem is dat ik helemaal niks op het gebied van schema's en electronica weet;) en met een goed schema heb ik een goed begin;)

je soldeert gewoon een faseswitch van de brugpup (of halspup, maakt niet uit, als t er maar 1 is die uit fase is, niet beiden). dat signaal gaat naar de switch. signaal van andere pup gaat direct naar switch. die gaat naar volume, en daaraan parallel hangt tone. zie 1000 en 1 schematjes voor master tone master volume voor een telecaster.

de booster: er word een schema meegeleverd voor de boosters van bv. guitarfetish. com. gewoon dat aanhouden, en tis gepiept.

Danielovich
4 september 2007, 20:51
:sneaky: wil ik dat van orf citaten citaat ik mn eigen shit:)

Danielovich
4 september 2007, 20:53
oke bedankt orf;)

Danielovich
4 september 2007, 20:56
welke booster is het? er staan er meerdere

Orpheo
4 september 2007, 23:59
welke booster is het? er staan er meerdere

kies er een. veel plezier.

Danielovich
5 september 2007, 16:11
oke bedankt he;)

paulusdeBKB
5 september 2007, 16:18
EMG verkoopt een kant-en klare booster:
http://www.emginc.com/displayproducts.asp?section=Accessories&categoryid=32

Danielovich
5 september 2007, 16:25
en die kun je gewoon op alle pickups aansluiten?

Danielovich
6 september 2007, 21:16
is een booster hetzelfde als een preamp?

Orpheo
6 september 2007, 23:15
is een booster hetzelfde als een preamp?

nee. een preamp kan alleen zijn voor bijvoorbeeld een ingebouwd effect (wat een booster kan zijn, of een chorus, of delaytje, of een ingebouwde distortion, of een equalizer). een booster versterkt het signaal, een distortion KAN versterken, maar 'distort' het ook gelijk.

Chris Winsemius
7 september 2007, 00:35
Ik ben nog geen schema's tegengekomen maar volgens de Fender website zit er 'n fase-schakelaar, 'n booster EN 'n overdrive op.

Orpheo
7 september 2007, 01:02
Ik ben nog geen schema's tegengekomen maar volgens de Fender website zit er 'n fase-schakelaar, 'n booster EN 'n overdrive op.

ja? dat wist ik niet :) booster En overdrive. past ook niet bij hem qua pots geloof ik. waar heeft ie t voor nodig trouwens. zoveel gain heeft the police niet nodig.... tis een beetje cleane neppe-negerfunkskawhatever.....

B_2_the_a
7 september 2007, 01:37
ja? dat wist ik niet :) booster En overdrive. past ook niet bij hem qua pots geloof ik. waar heeft ie t voor nodig trouwens. zoveel gain heeft the police niet nodig.... tis een beetje cleane neppe-negerfunkskawhatever.....

roxanne had anders een lekkere crunch :hippie:

ik had juist begrepen dat er een fuzz in zat!

edit:
wat youtube zoekwerk:
http://youtube.com/watch?v=cVbWFXbfUO4

er zit een out of phase switch op (zoals eerder beschreven) en een overdrive (die hij gebruikt als booster)

Danielovich
7 september 2007, 15:56
roxanne had anders een lekkere crunch :hippie:

ik had juist begrepen dat er een fuzz in zat!

edit:
wat youtube zoekwerk:
http://youtube.com/watch?v=cVbWFXbfUO4

er zit een out of phase switch op (zoals eerder beschreven) en een overdrive (die hij gebruikt als booster)

dat filmpje ken ik wel maar ik wordt hellaas nergens wijzer van. Dan spreken ze weer van een preamp en dan weer van een booster of een overdrive, de gain zou je kunnen regelen met de extra draaiknop en je zet het aan met een switch. tenminste dat is wat ik er van begrijp.