PDA

View Full Version : Switchen van Accourden



070_RHCP_070
4 september 2007, 17:56
heyy luitjess ;)

ik heb sinds 2 weken een gitaar en gitaar les:) gaat wel goed ken al op 3 snaren noten spelen.. maar ik zit met de accourden.. ik vind het zo moelijk om te switchen van bv G7 naar de D7... hebben jullie tipjes hoe ik dat het best ken doen??


Bedankt alvast!! :jam:

G.G.
4 september 2007, 18:22
heyy luitjess ;)

ik heb sinds 2 weken een gitaar en gitaar les:) gaat wel goed ken al op 3 snaren noten spelen.. maar ik zit met de accourden.. ik vind het zo moelijk om te switchen van bv G7 naar de D7... hebben jullie tipjes hoe ik dat het best ken doen??


Bedankt alvast!! :jam:

Gewoon heel veel oefenen, het komt vanzelf, en er zijn geen trucjes voor.

070_RHCP_070
4 september 2007, 18:27
Gewoon heel veel oefenen, het komt vanzelf, en er zijn geen trucjes voor.

pff wordt helemaal gek.. het liefst gooi ik dat ding kapot op de vloer :sneaky:

Enra
4 september 2007, 18:35
pff wordt helemaal gek.. het liefst gooi ik dat ding kapot op de vloer :sneaky:

Onmiddelijk doen. Helpt vast!!!

allochthomas
4 september 2007, 18:45
niet lulle maar spelen

DeiDRagonas
4 september 2007, 19:08
Jongens, niet zo lullig doen.. Ik had ooit ook eens heel erg moeite met t wisselen van accourden.

Ging direct een stuk beter trouwens toen ik akkoorden ging pakken.

fretboardtoash
4 september 2007, 19:34
Jongens, niet zo lullig doen.. Ik had ooit ook eens heel erg moeite met t wisselen van accourden.

Ging direct een stuk beter trouwens toen ik akkoorden ging pakken.

:p

maar echt, went vanzelf gewoon oefenen.

Mr. Ibanez
4 september 2007, 20:45
Zoals al gezegd: er zijn geen trucjes voor. De enige manier is oefenen-oefenen-oefenen. Ik las een paar posts terug dat je je gitaar het liefst op de grond zou gooien. Ik ken het gevoel, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat woede en/of frustratie nergens toe leidt. Je schiet in een blokkade en dan lukt er echt helemaal niks meer.
Accepteer dat het lang duurt en blijf volhouden. Trouwens, niemand verwacht dat je een nummer na drie keer oefenen of zo op volle snelheid en foutloos kunt spelen!
Vind je een nummer moeilijk? Versimpel je oefeningen dan door bijvoorbeeld alleen de eerste regel te oefenen, in een tempo waarin jij het aankunt. Versnellen komt later. Loopt de 1e regel? Probeer dan de 2e erbij te trekken, of een gedeelte ervan. Bouw op die manier het nummer steeds verder uit.
Wees niet bang om het fout te doen, geeft niks, het komt op een gegeven moment goed.
Of als je moeite hebt met bepaalde akkoorden, neem dan een akkoord wat je wel goed kent en het akkooord waar je moeite mee hebt. Speel ze afwisselend alsmaar achter elkaar door. Je zult zien dat je resultaten boekt.
Je moest eens weten hoelang ik bijv. bezig ben geweest het G-akkoord onder de knie te krijgen. Ik dacht dat het me nooit zou lukken. M'n vingers waren stijf en ik raakte tussenliggende snaren, helemaal wanhopig werd ik ervan! En nu? Blindelings.
Of tokkelen. Man man man, het lukte voor geen meter. Nu, na bijna 2 jaar lang worstelen en ploeteren, is ook dat geen probleem meer. En alleen maar omdat ik vol ben blijven houden.
Veel succes!

Nevaratoiel
4 september 2007, 21:33
Ik ben nu ook volop aan het oefenen en ik heb al een paar keer de neiging gehad om die gitaar tegen de muur te rammen en flink te stampen en te tieren. Ik probeer elke dag een half uur te oefenen (na dat halve uur heb ik én pijn aan mijn armen én vingers, dus dan moet ik stoppen). En ik hoop dat dat over een tijdje wel beter gaat, al wil het nu nog voor geen meter. Ik weet dat het over een jaar zeker beter gaat en daar hou ik me aan vast.

Mr. Ibanez
4 september 2007, 21:40
@ Kenx:
.....goet?

070_RHCP_070
4 september 2007, 23:12
@Enra DeiDRagonas Kenx : Flauw zeg :seriousf:

@Mr. Ibanez Nevaratoiel : Bedankt voor de verhalen en ik ga zeker meer oefenen! thanks! :hippie:

DeiDRagonas
5 september 2007, 00:36
hihi *grijnst* geintje toch...

Gewoon oefenen dan komt t vanzelf.

groetuh Roy.

070_RHCP_070
29 oktober 2008, 19:30
ik kan akkoorden switchen haha! :P wel ff leuk om mijn topic weer es te lezen na meer dan een jaar:P ben vooruit gegaan ik weet ook dat het geen accourden zijn:P

peter_heijnen
30 oktober 2008, 14:39
Ts kan inmiddels switchen dus dit topic gaat dicht, vragen/opm => PM!