PDA

View Full Version : Programma gezocht



Sora
4 september 2007, 17:03
Ik weet niet of het hier op de juiste plaats staat en ik ken ook de exacte naam er niet voor, maar wat ik zoek is een (liefst simpel) programma waarmee je bijvoorbeeld de stem of drums etc uit liedjes kan filteren zodat je enkel maar gitaar overhoudt. Of andersom, gitaar wegfilteren.. Jullie snappen wel wat ik bedoel. :)

Als iemand weet wara ik dat kan halen: alvast bedankt!

Jedeel
4 september 2007, 17:08
Ik weet niet of het hier op de juiste plaats staat en ik ken ook de exacte naam er niet voor, maar wat ik zoek is een (liefst simpel) programma waarmee je bijvoorbeeld de stem of drums etc uit liedjes kan filteren zodat je enkel maar gitaar overhoudt. Of andersom, gitaar wegfilteren.. Jullie snappen wel wat ik bedoel. :)

Als iemand weet wara ik dat kan halen: alvast bedankt!
M.i. bestaat zo'n prgm niet. Wordt vaak naar geïnformeerd omdat men de zang wil wegwerken.
Misschien dat je kan proberen van jouw liedje een goed midi-file te krijgen.
Want in die midi-files kan je track voor track (lees: stem voor stem) uitzetten.

Makor1966
4 september 2007, 17:17
Met BestPractice (http://www.xs4all.nl/~mp2004/bp/) kun je meestal de zang eruit filteren. Onderdrukt het stereo signaal.

ook heel handig als speedtrainer, en om een nummer in een andere toonsoort af te spelen

zie ook
http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=1633566

Sora
4 september 2007, 17:24
dankjewel =)

Roman
4 september 2007, 17:26
Heeft iemand dan voor mij een programma waarmee ik het gist weer uit bier kan halen? Of het suiker uit de slagroom....

Arts
4 september 2007, 18:20
nee.. keb alleen een programma om de stroop uit de stroopwafel te halen

Han S
4 september 2007, 18:39
Dit komt regelmatig langs, de zang staat gewoonlijk in het midden van het sterebeeld. Door links en rechts even hard maar uit fase toe te voegen in het midden, zal het centrum van het stereobeeld worden uitgedoofd en is de zang soms zo goed als verdwenen. Maar met de zang verdwijnt ook alles wat in het midden staat, dus de bas, de kick en de snare, om er een paar te noemen. En de stereogalm op de zang hou je gewoon. Bij opnamen van bijvoorbeeld The Eagles hou je ongeveer niks meer over.

In Adobe Audition zit een functie die 'vocal cut' heet, maar het werkt soms enigszins maar meestal is het vokomen ruk. En al die 'voicekillers' werken op hetzelfde principe, het kan namelijk maar op één manier.

In America kun je van ongeveer alles de instrumentale versie bestellen en vaak klinken die verassend goed en kosten weinig. Ik heb er een doos vol van, van Led Zeppelin, via Moody Blues en Garth Brooks naar The Eagles en Rolling Stones naar JJ Cale.

Mottee-stone
6 september 2007, 13:37
het uit fasen zetten is een oplossing maar wat je overhoud is niet echt mooi meer om zelf mee te zingen of gitaar me spelen. maar this het proberen waard.