PDA

View Full Version : Lessen DADGAD regio Landen



Laser
4 september 2007, 13:54
Heb een paar jaar les gevolgd in DADGAD bij Tom Theuns ( Ambrozijn), in de volksmuziekschool in Gooik.
Na de verhuis naar Landen werd me dat toch wat te ver, zeker toen de lessen naar een avond in de week werden geplaatst in Gent ( daar raak ik nooit op tijd, naast het feit dat dat ook een heel eind is...)
Worden er in regio Landen - Sint-Truiden - Tienen lessen in DADGAD gegeven?

Bruvtilov
10 oktober 2007, 20:06
Aaah, Gooik....

Het instrumentenmuseum, het volkscafe, geuzestekerij De Cam waar brouwmeester Karel Goddeau de heerlijkste oude geuzes en kriek steekt, de schitterende landelijke omgeving....

Sorry, ik ben een beetje verliefd op Gooik en omgeving en moest dat even ventileren! Helaas kan ik je geen informatie geven omtrent lessen in jouw regio, vermits ik in Leiden (Nederland) woon en les geef. Veel succes toegewenst met het vinden van een geschikte leraar!

hendrix_appendix
10 oktober 2007, 21:05
Vermits?

Als je moeilijk wil praten moet je het wel correct doen he!;)

Bruvtilov
11 oktober 2007, 10:23
"vermits" betekent in het Vlaams "aangezien" en niet "op voorwaarde dat" zoals in het "Hollands" Nederlands. Ik wilde mijn betoogje een Vlaams tintje meegeven, vandaar.

Laser
11 oktober 2007, 11:49
LOL
goe bezig jong. Allé, dan zijde gij vertrouwd met ons pajottenlandje, en dan nog verliefd geworden op de lambik en de geuze. Mé of zonder ettekéés? Of plattekéés mè ajuintjes?

DADGAD lessen zijn al niet dicht gezaaid, en dan zeker in Lààne gelijk as da ze hie zegge.

Niet dat ik me verveel hoor, die paar jaren les met Tom leverden genoeg opnamen en materiaal voor thuis studie en oefenen. Ma goe, verandering van spijs doe ne mens eten hé.

Ik kijk wel verder uit enne... ja als ik eens in Leiden ben, wie weet...

Bruvtilov
11 oktober 2007, 18:27
Het Pajottenland is fantastisch mooi. Mijn geliefde en ik zijn grote geuze- en kriekliefhebbers, we rijden naar al onze favoriete brouwerijen en stekerijen aldaar en kopen het bier ter plekke. Man, ik zou een enorme boom kunnen opzetten over Girardin, Drie Fonteinen, De Cam, Boon, Hanssens, Oud Beersel, Cantillon, plattekaas, mandjeskaas, Brusselsekaas,Beersel, Gooik, Sint-Ulriks-Kapelle, Lembeek...mmm, volgens mij zet ik die boom nu al op!

Over Gooik gesproken, ben je toevallig eens bij het Gooikoortsfestival geweest? Ik zag in het volkscafe een foldertje erover liggen. Is het wat?

Sorry als ik te zeer van het topic afdwaal!

Laser
12 oktober 2007, 10:55
Gooikoorts: gewoon doén jong.
Is vanalles wat, ook amateurs en jongeren, maar altijd onverwachte wendingen, jamsessions, ... je moet er wel voor zijn, maar de sfeer is er altijd.

*BTW, hoed af voor je repertoire brouwerijen, je bent écht een kenner aan het worden. Familie van Michael Jackson??? :) That's the way (aha aha) I like it (aha aha) ...*