PDA

View Full Version : Verplaatst: Even voorstellen



Mr. Ibanez
4 september 2007, 10:54
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me graag even voorstellen:
Mijn naam is Corno van Weijen, geboren 10 december 1965 te Alblasserdam (da's vlakbij de molens van Kinderdijk, belangrijk Nederlands cultureel erfgoed o.i.d.).
Getrouwd, sinds oktober 1992 alweer. Geen kinderen, bewust, ben dus een zgn 'DINK' (Double Income No Kids).
In het dagelijks leven ben ik werkzaam in een ziekenhuis, in de ICT als Service en Project Manager.

Ik speel gitaar sinds september 2005 en ben er dus vrij laat mee begonnen, op m'n 39e. Ik dacht dat ik het nooit zou leren, maar ik heb 100% meer bereikt dan ik ooit had gedacht en durven hopen. Begrijp me goed, ik ben geen muzikaal supertalent, maar toen ik begon zei m'n leraar dat iedereen het kan leren. En daar heeft 'ie dus gelijk in. Ergens vind ik het wel jammer dat ik zo laat begonnen ben, ik wou echt dat ik in m'n tienerjaren al begonnen was. Maar ja, nooit gedaan "want dat kan ik toch niet" dacht ik bij mezelf. Ik kon nog niet eens fatsoenlijk op een blokfluit spelen en m'n jongere zus speelde de sterren van de hemel op orgel en piano.
Maar goed, beter laat dan nooit.

Ik ben dus in september 2005 begonnen, op een klassieke gitaar, een of ander goedkoop flutding met een sh*tgeluid van heb ik jou daar, wat een dood stuk jammerhout was dat zeg! Die was ik al heel snel zat en heb via en op aanraden van m'n leraar een Garrison AG400 gekocht, die met dat gepatenteerde bracing-systeem. Vanaf het begin vond ik hem geweldig klinken en nu nog steeds. Inmiddels staan er nu acht gitaren thuis en dat had ik toen ik eraan begon niet gedacht.

Podium-ambities heb ik (nog) niet. Ik houd het voorlopig bij de zolderkamer en in familiekring tijdens een bbq/verjaardag en zo. Overigens zei iemand laatst tegen me: Het maakt niet uit waar je speelt, als je speelt sta je op een podium, of dat nou thuis is of op een verjaardag of whatever. Zit wel iets in, toch?

Voor de duidelijkheid, ik ben een akoestische speler die af en toe een uitstapje naar electrisch doet. Akoestisch is voor mij de basis.

M'n muzieksmaak, die is heel divers, van klassieke muziek tot loeiharde heavy metal. Het enigste wat ik niet pruim is house en alle soorten uitwassen daarvan (jump-style, aaaaaaaaaaaaaahhhhhhh!). Oh ja: en duitse schlager-muziek, brrrrrr!
M'n hart ligt hoofdzakelijk bij progressieve rock en metal: Dream Theater (voor mij persoonlijk echt het summum!), Symphony X, Shadow Gallery, Evergrey, Vandenplas, Kamelot. Maar ook Van Halen, Metallica, Savatage, Joe Satriani, Yngwie Malmsteen (wat een freak is dat!), Whitesnake. Maar ook lekkere ouderwetse Classic Rock, Top 100 Allertijden, Rockballads en zo. En zo kan ik nog wel uren doorgaan.

Dit zijn mijn gitaren:
- Garrison AG400 black
- Garrison AG400 - 12 snarig
- Gretsch G4510 "The Showdown"
- Peavey JD-AG1 "Jack Daniels Acoustic"-black
- Phoenix 002 (Corno's buiten-de-deur-dus-niet-zo-erg-als-er-een-krasje-op-komt-maar-verrot-hoeft-ie-ook-niet-gitaar)
- Ibanez GSA60 black
- Volcano Rock-a-teer mini-strat
- LAG Arkane AM100-BLK
- Walker Cross Lander

Versterkers:
- Marshall Valvestate VS65
- Marshall Microstack 4
- Roland Microcube

Effectemn:
- Digitech RP80
- Beheringer Ultra Metal 100
- Behringer Ultra Distortion 100
- Marshall Jackhammer JH1

PA:
- Koda KD206

Software:
- Adobe Audition
- Guitar Pro
- Power Tab Editor
- Drumsite

Ibanez666
4 september 2007, 13:50
Zoveel merken en jezelf dan Mr. Ibanez noemen...doe je goed! ;-)

welkom hier

Mr. Ibanez
4 september 2007, 14:18
Sja, ik kon niks originelers verzinnen. Het had net zo goed Mr. Garrison kunnen zijn, Mr.Ibanez was het eerste wat bij me op kwam.
Ach, als het beestje maar een naam heeft, nietwaar?

Jeroen Petrucci
4 september 2007, 18:03
Welkom op dit forum!

En het is nooit te laat om te leren. Liever laat dan nooit.

Mooie setup heb je trouwens, en een dream theater fan is zoals altijd niet verkeerd :cooler:

Greetz