PDA

View Full Version : Fender strat "usa"



da_rince
22 januari 2003, 15:01
hallo een vraagje aan jullie
ik heb laatst een fender usa strat gekocht om mee te experimenteren, het bleek niks voor mij te zijn... ik heb hem weer verkocht voor dezelfde prijs via het internet... belt die gozer mij op dat deze strat een squier body is met een usa hals...maar wel met originele elementen..hij wil de verkoop terug draaien en hij heeft al betaald...mijn vraag aan jullie is: gebeurt dit vaak met stratocasters??want ik was mij van geen kwaad bewust... en zo ja ben ik dan verplicht om de verkoop terug te draaien??

vulvasonic
22 januari 2003, 15:16
Dit is wel een heel lullig verhaal.

Lullig voor jou EN lullig voor die gozer die 'm van jou gekocht heeft.
Maar vooral lullig VAN die zak die 'm aan jou verkocht heeft.

Had je het trouwens niet kunnen zien?
De Amerikanen hebben een tiltable neckconstructie. In het halsplaatje is dan een gaatje te zien waar je m.b.v. een inbussleutel de hoek van de hals kan verstellen.
Dat heeft gevolgen voor het uiterlijk en de constructie van de neckpocket. Ook onder de slagplaat ziet de Amerikaan er anders uit.

Die gast die jouw gitaar heeft gekocht, had ie 'm al gezien VOOR hij 'm kocht?

Rutger
22 januari 2003, 15:18
Als ik jou was zou ik eerst maar even natrekken of die jongen wel gelijk heeft. Zit er niet een serienummer in de body ofzo, waarmee je bij fender kunt natrekken bij welke gitaar ie hoort.

sash
22 januari 2003, 15:34
Als het goed is, wanneer je de nek eraf draait staar er een datum en fabrieksstempel in de neckpocket (dacht ik).

skabouter
22 januari 2003, 15:40
kut situatie dit, zeg !

vulvasonic
22 januari 2003, 15:44
Mag ik zo vrij zijn om je te vragen wat je voor die strat hebt betaald?

Stitch
22 januari 2003, 15:44
Gekocht is gekocht...die jongen was vast bij verstand toen ie de gitaar kocht, dus daar zit je iig bij een advocaat goed mee. Helemaal omdat jij van geen kwaad bewust was.

Tligt er wel aan wat voor gast het is en of ie weet waar je woont :wink:

skabouter
22 januari 2003, 15:54
maak hem nou niet bang !

Pickslide
22 januari 2003, 20:03
Kijk als je verplicht bent de koop terug te draaien (juridies) weet je ook meteen dat die knakker waar jij dat ding van gekocht hebt die plicht ook heeft.

sash
22 januari 2003, 20:35
Vraag het Marc Oblivian, die is jurist.

FunkyR
22 januari 2003, 21:43
hee mensen hier reageer ik even op.
Ik heb namelijk de strat aan darince verkocht zo'n 4 weken geleden. sindsdien heb ik nog gewoon contact met hem, en kan verder goed met m opschieten. Ik heb zelf de strat 1 jaar gehad, en heb mij nooit gerealiseerd wat ik in mijn handen had; blijkt dus een squier body te zijn. Ik vind dit ook erg lullig. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hem bij Mels Music in Hoorn heb gekocht op 10/8/2001. Iemand bekend bij deze zaak?
Ik ben er nu wel achter dat ik daar gewoon ben opgelicht door 1400 piek te betalen voor die strat. De rekening heb ik nog steeds. Hij noemde het een Corona strat, blijkt dus een squier te zijn. Aangezien ik niet iemand ben (was) die aan een body kon zien dat ie van squier was voel ik mij hier ook medeschuldig over. Lastige situatie waar zowel darince, als ik niets vanaf wisten. De enige die dit geweten moet hebben is Mels Music in Hoorn, hij haalde de strat van achteren en zag er nog als nieuw uit, plastic zat nog over het kapje achter op de body. Dat verklaard dus wel waarom; hij heeft er denk ik gewoon een squierbody op gezet. Vulva, ik ben geen zak dit wist ik ook niet

vulvasonic
22 januari 2003, 22:42
In dat geval moet ik mijn verontschuldigingen aanbieden.

Ik kan me voorstellen dat je je hier enorm klote onder voelt en dat je niet weet wat je ermee aan moet. Ik wil het hiermee niet erger maken dan het is. Als de gitaar goed is, is het in principe iedere prijs waard.

Maar wat is dat toch met die muziekzaken?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met 2 gitaren bij Eigenhuijsen in Nijmegen (waarvan ik er 1 heb gekocht).
Die gasten verkopen doodleuk 2e hands gitaren voor nieuw. Ze lichten mensen op zonder enige vorm van gene.

Ik denk dat mensen zoveel mogelijk moeten proberen dit soort zaken aan het licht te krijgen. Hoe meer mensen het weten, hoe minder mensen de neiging zullen krijgen om nog zaken te doen met dit soort uitbuiters.

Misschien overdrijf ik het, maar om dit soort dingen kan ik me verschrikkelijk pissig maken.

sash
22 januari 2003, 22:51
Op 2003-01-22 22:42, schreef vulvasonic:
Maar wat is dat toch met die muziekzaken?
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met 2 gitaren bij Eigenhuijsen in Nijmegen (waarvan ik er 1 heb gekocht).
Die gasten verkopen doodleuk 2e hands gitaren voor nieuw. Ze lichten mensen op zonder enige vorm van gene.


Niet te vergeten Stratmarket: http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=10806&forum=4&39

da_rince
22 januari 2003, 23:06
hallo allemaal
allereerst bedankt voor al jullie reactie... ja die Reinder is inderdaad een lul zeg...hahahah nee die wist ook van niks... ik zal contact opnemen met mels music en die gasten es flink aan de tand voelen want hier is gewoon sprake van opzet...en als we elkaar als muzikanten onderling moeten gaan naaien dan weet ik helemaal niet meer waar het allemaal over gaat... ik laat even weten hoe dit verder afloopt...

da_rince
22 januari 2003, 23:09
ik bedoel die Funky R is een dikke lul natuurlijk hahaha... sorry Reinder kan je wel van mij hebben toch???

@iro
22 januari 2003, 23:35
ed roman toestanden hier ...

da_rince
22 januari 2003, 23:46
die gast die de gitaar van mij gekocht heeft, heeft hem goed kunnen bekijken en ik heb zelfs aangeboden om hem uit elkaar te schroeven... de handelswaarde was in dit geval 675 euro...de strat staat nog marktplaats met foto's... er staat groot VERKOCHT bij!! daar kan je hem dus nog ff bekijken...

FTI
23 januari 2003, 00:04
[uit mijn hoofd - wat juridische kwesties]

In de eerste plaats is er een overeenkomst tot stand gekomen. Het feit dat tussen beide partijen een verkeerde voorstelling van zaken was maakt de overeenkomst ook vernietigbaar. De koper kan dus de overeenkomst vernietigen - gitaar terug geld terug. Dit wordt onder juristen ook dwaling (eigenlijke dwaling) genoemd. De wet voorziet in de gevallen waarin beide partijen 'dwalen' in Artikel 6:228 lid 1 van de Burgelijk Wetboek (hmmm uit mijn hoofd).

Op de mogelijkheid om de overeenkomst te vernietigen geldt een verjaringstermijn van 3 jaar. Dit betekent dat uiteindelijk dit gitaar ook terug naar die winkel genomen kan worden en de overeenkomst vernietigd kan worden; mits binnen 3 jaar.

Ik hoop dat dit de juridische verhouding wat verduidelijkt.

groeten,

fti

da_rince
23 januari 2003, 09:14
ah dank voor deze juridische toelichting... maar hoe kunnen we dan bewijzen dat de gitaar zo verkocht is bij de winkel...die winkel zou best kunnen zeggen dat wij die body zelf verwisseld hebben... en dan wordt het weer een ingewikkelde zaak...

Rutger
23 januari 2003, 09:31
Ga er maar gewoon voor, dan zie je wel hoe die zaak reageert. Het blijft wel een bedrijf en die kunnen niet al teveel aankloten natuurlijk.

Dit verhaal heeft me wel wantrouwig gemaakt hoor, als het gaat om 2dehands spullen. Dat je bij een partikulier scherp moet blijven oke, maar zelfs bij erkende muziekzaken!? Dan moet je wel van goede huize zijn wil je zulke dingen doorzien. Toch niet iedereen kan een expert meenemen als ie een plank wil kopen?

FTI
23 januari 2003, 09:52
Da-rince, jij hebt helemaal gelijk.

Maar zoals al werd gezegd, ga daar even naar toe. Zeg nou niet meteen dat jij bedrogen bent (ookal was het bedrog - Ik ga er gewoon van uit dat de winkel dit wist). Vraag eerst of zij zich aan die gitaar herinneren. Dan vertel hen dat jij het sterke vermoeden hebt dat de body een squire is... Misschien valt het wel mee en nemen zij het gewoon terug (yippie). Het is gewoon het proberen waard.


good luck.

fti

Draughluin
29 januari 2003, 18:14
Het kan ook nog zijn dat die gast aan wie je de gitaar verkocht heb, de usa body van jouw gitaar verwisseld heeft mijn zijn squire body, en jouw belt dat ie een squire body met usa neck heeft...

FunkyR
3 maart 2003, 21:51
yo da_rince.... als je hier een melding van krijgt...ik ben je e-mailadres en telefoonnummer kwijt doordat ik nu windows xp heb. zou je me ff willen maile?