PDA

View Full Version : Te koop aanbieden van een Marshall JCM800 1959 Superlead MKII



Joffi
3 september 2007, 22:25
Omdat ik al jaren niet meer in een band speel zit ik er aan te denken om mijn top + buikkast maar te gaan verkopen..... Het betreft een JCM 800 Super Lead MKII model 1959 (100watt buizen) en een JCM900 buikkast. Nou lees ik allemaal hele spannende verhalen over hoe gewild deze versterker nog steeds is. Toen ik hem kocht bij Servaas in Den Haag was het één of misschien wel de laatste JCM 800 in Nederland. Prachtig geluid maar het probleem is dat er thuis gewoon niet mee te spelen is..... Wil ik dat vette geluid hebben dan moet ik hem flink opendraaien. Zit dus te denken om maar een combo te gaan kopen maar voorwaarde (uiteraard die van mijn vriendin....haha.....) is dat die 'muur' eruit gaat. Wat is nou een goede vraagprijs voor deze versterker?

Erikt
3 september 2007, 22:33
Omdat ik al jaren niet meer in een band speel zit ik er aan te denken om mijn top + buikkast maar te gaan verkopen..... Het betreft een JCM 800 Super Lead MKII model 1959 (100watt buizen) en een JCM900 buikkast. Nou lees ik allemaal hele spannende verhalen over hoe gewild deze versterker nog steeds is. Toen ik hem kocht bij Servaas in Den Haag was het één of misschien wel de laatste JCM 800 in Nederland. Prachtig geluid maar het probleem is dat er thuis gewoon niet mee te spelen is..... Wil ik dat vette geluid hebben dan moet ik hem flink opendraaien. Zit dus te denken om maar een combo te gaan kopen maar voorwaarde (uiteraard die van mijn vriendin....haha.....) is dat die 'muur' eruit gaat. Wat is nou een goede vraagprijs voor deze versterker?

10000 euro, is altijd een goede vraagprijs. of je het ervoor krijgt :P

haha, nee.. dat is altijd heel lastig met zulk soort versterkers.

Solidkick
4 september 2007, 09:00
Ik heb de mijne 2 jaar terug voor 800 verkocht.
Was zowel technisch als optisch is goede staat.
Ik had de versie met het bruine frontje.

Je kan nie alles houden, zucht..... :(

Joffi
4 september 2007, 09:11
Ja, lastig he dat je niet alles kunt houden....haha.....

Die van mij is gewoon zwart en is echt in perfecte staat. Niks aan gemod oid. Hoogstens een beetje stoffig.... Ik kan hem natuurlijk op MP zetten en laten bieden. Misschien is dat nog wel het verstandigste.

TimmU
4 september 2007, 18:35
INTERESSE IN DE TOP , INTERESSE IN DE TOP!!! :gitarist:

Nielsje
4 september 2007, 18:38
Dan stuur je toch gewoon ff een PM?

De top zal wel aardig gewild zijn, zoveel 1959 JCM 800's heb ik nog niet gezien. De kast daarentegen zal niet de hoofdprijs op leveren.
Wellicht de kast wegdoen en een 2 x 12 + loadbox aanschaffen?

TimmU
4 september 2007, 18:59
net gedaan inderdaad.. zit nogal verlegen om een top op het moment.. ( MOET...HERRIE...MAKEN..EN..NIET..ZO'N...BEETJE..OO K...) :B

vinni
4 september 2007, 19:35
Weet dat er verschillende JCM800's zijn....
Is dit er dan 1 uit de betere series?

Vinni

Lexvandoef
5 september 2007, 00:04
dit is nog een 1959 model, een non mastervolume model met 4 inputs. Hij lijkt qua opzet heel erg op een 1959 Super Lead Plexi, en qua sound ook redelijk.

Dit is wel een van de zeldzamere, je ziet ze niet vaak. Ook wel een van de 'betere' modellen.

DaveItUp
5 september 2007, 09:29
Is gewoon hetzelfde als een superlead feitelijk. Hoor alleen dat de potmeters en/of buisvoeten direct op de print zitten. Dat zou dan dus anders zijn.

In goede staat tsja, ze zouden technisch gezien meer waard moeten zijn dan een 2203 lijkt mij dan.

800-1000 ofzo?

pannekoek
5 september 2007, 19:29
hoeveel voor de jcm800 top?

pe_10
6 september 2007, 01:36
Als je prijs wil vragen best een pm sturen ipv dit over het publieke forum te doen.