PDA

View Full Version : potmeters



ernieball
3 september 2007, 21:45
Hallo!

Ben net nieuw op dit forum, want heb een vraag. Ik heb een Epiphone Les Paul van n paar jaar oud. n Best ding, helaas geen echte Gibson, speelt lekker, alleen als k tijdens het spelen aan een van de vier knoppen draai, hoor je over de versterker steevast een hoop gekraak. Nu heb ik al es n beetje rondgevraagd wat er aan te doen en elke keer luidt het antwoord; dan zijn ze n beetje vuil, moet je er ff wat contactspray in spuiten en n beetje eraan draaien en dan ist zo weg. Dit heb ik nu al n paar keer geprobeerd, maar het gekraak gaat niet weg. En zo eenvoudig is het nou ook weer niet om er 'gewoon' wat contactspray in te spuiten want die potmeters zitten aan alle kanten dicht. Heeft iemand voor mij DE oplossing of moet ik er gewoon n paar betere potmeters in solderen en zo ja welke dan? alvast bedankt,

Joel

Navar0x
3 september 2007, 21:49
Heb je al gekeken of ze niet los zitten, of of het kabelwerk wel goed is?
Misschien kan je hier beter naar kijken, of fixen, alvorens een hele nieuwe potmeter erin te sodemieteren.

Herman
4 september 2007, 19:12
Als ik jou was zou ik er gewoon een paar nieuwe potmetertjes in (laten) zetten. Die dingen kosten geen fuck (paar euro de stuk als t goed is), en je bent met zekerheid van je gekraak af.