PDA

View Full Version : Studio 22+ of DC-5???



GuitarMaster
3 september 2007, 21:27
Ik moet er ook aan geloven, zit nu al een hele tijd te gassen op een nieuwe versterker voor het wat zwaardere werk. Met mijn Pro reverb heb ik een prachtig clean en prachtige licht overstuurde sounds maar ik wil er een amp naast hebben met een stuk meer gain.

Mijn budget loopt tot zo'n 800 euro, niet al te veel dus. Het geluid wat ik een beetje wil evenaren is dat van de oude Metallica tot Creed/Alter bridge achtige sounds. Een Mesa lijkt me dan dus zeer voor de hand liggend. Clean is niet belangrijk, daar hou ik mijn Fender gewoon voor.

Nou heb ik een Studio 22+ en een DC-5 zien staan, beiden amps die volgens mij ver gaan met hun gain. Aangezien ze beiden 2e hands zijn en een stuk uit elkaar staan kan ik ze moeilijk naast elkaar zetten. Kan iemand me wat meer over beide amps vertellen en me aanraden wat het best aansluit bij wat ik zoek?

AART
3 september 2007, 22:06
Studio .22+:

Clean is echt geweldig. Sprankelend en erg fenderachtig.
Scheur is erg middy en zonder de eq absoluut onbruikbaar voor metal/hardrock.
Met EQ kan deze amp metallica spul doen maar het zal toch altijd wel redelijk scherp/aggresief in het midden/hoog klinken.

DC 5:
Clean is minder dan dat van de studio maar toch zeker wel erg goed. Iets platter en sterieler dan de studio, meer zoals de Mark IV. Lead is echt het stevige werk en gaat toch wel net een stapje verder dan de studio. EQ is echt een pre. Voor metallica spul zou ik dan ook voor deze amp gaan. Vetter dan de lead van de studio en zeker met palmmutes zal deze amp steviger klinken.

SimonS
3 september 2007, 22:09
+1 voor AART,

De Dual Caliber gaat stuk verder en klinkt behoorlijk moderner dan de Studio .22+

AART
3 september 2007, 22:12
De studio is wel een ontzettend vette amp hoor, weinig mogelijkheden, maar wat ie kan is echt om je vingers bij af te likken.

Voor de scheursound moet je denken aan de metallica platen tot Black Album.

De DC doet dat en ook de latere dikke sound met meer laag en iets meer gescoopte mids.

Maar denk eraan: de grafische EQ is echt nodig!

guhlenn
4 september 2007, 13:03
De studio vond ik fijner. maar de omschrijvingen zijn prima! metal kan oveirgens prima ermee hoor. er zijn hier gewoon heel veel mensen die van fizz houden (pun intended ;))