PDA

View Full Version : relic sunburst: clou kleurbeits blijft afgeven



hanzeman
3 september 2007, 21:17
Hi,

Heb een sunburst strat gemaakt met Clou kleurbeits en nitro lak.
Omdat ik de lak wegens belletjes moest terugschuren ben ik door mijn lompheid uiteraard door de lak gegaan. Hierop heb ik besloten er noodgedwongen dan maar een relic van te maken. Ziet er inmiddels best goed uit, allen het volgende probleem:

Daar waar ik door de lak zit, en de rode burst 'bloot' ligt, geeft de beits als hij nat wordt enorm af. Bij een bezweet shirt zou ik binnen de kortste keren een EHBO-er achter me aan hebben omdat ik eruit zou zien alsof ik was neergestoken.

Is hier iets aan te doen (behalve uiteraard sealen met een laag lak)?

Makor1966
3 september 2007, 21:22
Doorschuren tot de beits eraf is :seriousf:

hanzeman
3 september 2007, 21:37
Hehe, daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien... ik zit eraan te denken om de hele body weer kaal te schuren (voor de derde keer!) en gewoon in een dekkende kleur in nitro te spuiten. Hoef ik ook niet perse met transparante lak erover heen, deed Fender oorspronkeluijk ook niet altijd geloof ik. Gewoon in kleur spuiten, klaar!

Roro92
3 september 2007, 22:22
Als de ondergrondse kleur (die je nu ziet, diegene die zo afgeeft) heel erg mooi is, zou ik toch voor de blanke lak gaan ;).

hanzeman
4 september 2007, 00:09
Het is me tot nu toe niet gelukt om blanke nitro er zonder belletjes op te krijgen. Ik ga nu voor de nitro kleurlak zonder transparante laklaag. Lekker basic, lekker vintage.

hassent
4 september 2007, 06:33
Is het niet zo dat de beits (of het hout) nog wat vochtig was en dat het daaromafgeeft en je belletjes krijgt? Laat 'm anders een paar dagen uitdampen.

fred dons
4 september 2007, 08:31
als je dat relic effect zou willen houden zou ik dunne superlijm over de "open" stukken laten lopen, dit sealt de kleur op die plek en verkomt dat de clou afgeeft