PDA

View Full Version : gigs organiseren



drudoc
3 september 2007, 20:47
hoe doen jullie het ?
ik speel nu al een teidje met een bandje en we hebben wel zin op wat optredens te gaan doen maar we weten niet precies waar we moeten beginnen en op wie we moeten afstappen. hebben jullie ideen voor ons?

Tho
3 september 2007, 21:07
een bandjes avond bijvoorbeeld, of een cultureel festival of zo. Wij hadden maar 1 optreden nodig, op een bandjes avond, en sindsdien worden we een hoop gevraagd

Piekhaar
4 september 2007, 14:43
hoe doen jullie het ?
ik speel nu al een teidje met een bandje en we hebben wel zin op wat optredens te gaan doen maar we weten niet precies waar we moeten beginnen en op wie we moeten afstappen. hebben jullie ideen voor ons?
Meedoen bij een aantal open podia, 'talentenjacht' enzo.

schizo910
4 september 2007, 17:24
Demo's versturen naar zalen en dan heel veel bellen, bellen en bellen, heel veel geduld hebben en een dikke olifanten huid creëren...

The Mess
4 september 2007, 18:43
Meedoen bij een aantal open podia, 'talentenjacht' enzo.

Talentenjachten idd. En van daaruit de ervaring gebruiken in andere zalen.
(We hebben een talentenjacht gewonnen, mooi begin om een demo op te kunnen nemen.)

BlackSun
4 september 2007, 18:53
Dames en heren,

Ik werk in een Jongerencentrum (JC de dukdalf te Wieringerwerf. www.jcdedukdalf.nl)
en wij zijn op zoek naar leuke bandjes! Alle stijlen zijn welkom.

Voor degenen die interesse hebben: stuur even een mailtje met link naar mp3tje van jullie muziek, bandbeschrijving,contactgegevens, en gewenste;) vergoeding naar me: edwinvdh [at] gmail.com

De bandjes die we als bargroep leuk vinden kunnen we dan wat mee afspreken. Package deals of bijvoorbeeld meerdere bandjes van dit forum zijn natuurlijk van harte welkom.

Groeten, Edwin

Dribbel_
4 september 2007, 19:00
ik heb gemaild :satisfie:

Tristan
4 september 2007, 19:02
Tsja, het is inderdaad een georganiseer...
Zalen bellen, mailen, via via, etc. etc. en wachten op antwoord...
Andere bandjes vragen om samen een avondje in elkaar te draaien en meer van dat alles...
Ik ben zelf ook een topic begonnen dat hier een beetje aan gerelateerd is "samen gigs organiseren"...

BlackSun:
Klinkt goed, ik stuur je wel even een mailtje... :)

casper innosence
5 september 2007, 00:17
myspace aanmaken, mensen uit je scene kennen en een hoop handen schudden binnen deze scene. Ik stuur de laatste tijd nog maar zelden demo's naar zalen. Ik kijk eerst wie de showtjes boekt, en benader deze persoon direct (via mail of op een show). Ga er een praatje mee aan en geef ehm dan een demo. Of soms is dat zelfs al niet nodig omdat ze via myspace al de naam van ons hebben gezien en de muziek gehoord.

Verder doen wij gewoon aan mailen met een myspace link, sommige zalen zullen dr niks mee doen, maar wij hebben er toch al gigs uitgehaald met The Apers, Giving Chase (Usa).

En ook dankzij simpel buurten met andere bands op shows zitten we komend weekend in Duitsland voor 2 shows.

Misschien is het de punk en hardcore scene die zo werkt, maar mensen (leren) kennen is al het halve werk. Je gezicht laten zien op andere punk/hc shows. Ik heb zo al een aantal shows geregeld, maar ook een heel aantal vrienden gemaakt.

Maar uit principe doen wij niet meer mee aan talenten jachten en open podia.

Dribbel_
5 september 2007, 00:17
Het hatelijkste vind ik nog wel dat programmeurs alleen wat van zich laten horen als het ze zelf goed uitkomt :r

The Mess
5 september 2007, 17:26
Het hatelijkste vind ik nog wel dat programmeurs alleen wat van zich laten horen als het ze zelf goed uitkomt :r

Wahaha, wat had je dan verwacht? :seriousf:

Dribbel_
5 september 2007, 17:36
Wahaha, wat had je dan verwacht? :seriousf:

Een reactie dat ze een mail of demo hebben ontvagnen ? Wel zo netjes en kost geen moeite

Nielsje
5 september 2007, 18:14
Het hatelijkste vind ik nog wel dat programmeurs alleen wat van zich laten horen als het ze zelf goed uitkomt :r

Juist. Ik zou optreden bij Proteus (bij jou wel bekend naar ik aanneem), maar nu laat die lamlul fijn weten dat er geen 'budget' is. Wat een klootviolen daar zeg. Was voor het lustrumfeestje aldaar. Had nog even geïnformeerd bij cult. centrum. Een volledige PA set + 12 podium delen kost slechts 67.50 euri voor de avond. Ik zou spelen tegen onkosten vergoeding (oefenruimte e.d.) en gratis bier voor de avond.

Ze kunnen allemaal zo'n paal (want peddel mag je niet zeggen ) in hun kont krijgen! Sorry als ik wat kribbig over kom.

Ik wil je trouwens wel een keertje zien spelen :)

Dribbel_
10 september 2007, 22:32
Juist. Ik zou optreden bij Proteus (bij jou wel bekend naar ik aanneem), maar nu laat die lamlul fijn weten dat er geen 'budget' is. Wat een klootviolen daar zeg. Was voor het lustrumfeestje aldaar. Had nog even geïnformeerd bij cult. centrum. Een volledige PA set + 12 podium delen kost slechts 67.50 euri voor de avond. Ik zou spelen tegen onkosten vergoeding (oefenruimte e.d.) en gratis bier voor de avond.

Ze kunnen allemaal zo'n paal (want peddel mag je niet zeggen ) in hun kont krijgen! Sorry als ik wat kribbig over kom.

Ik wil je trouwens wel een keertje zien spelen :)

Ja gezeik altijd met dat soort dingen. Wij hebben ook zoiets van lekker spelen en alles wat je krijgt is mooi meegenomen als de onkosten maar beetje gedekt worden. (al hebben we de niet omdat zanger zijn vader auto van de zaak heeft die ook benzine betaald krijgt en die mogen we lenen dus dat is relax) maarja gezeik zul je altijd hebben.

Maar geod dat je het zegt over het cultureel centrum, wij repeteren daar ook altijd en voor begin oktober hebben we nog een PA nodig, en dat is natuurlijk geen geld om zoiets te huren, was helemaal vergeten dat dat daar kon.

Als je wil kijken moet je 6 oktober naar Schiedam komen dan Supporten we de Flippin Beans (http://myspace.com/flippinbeans) uit Finland op hun Europese tour. Echt een supervette band! Zeker de moeite waard! En gratis entree ook nog natuurlijk

Nielsje
11 september 2007, 10:50
Die onthouden we.

vergeet niet, dat als je een PA wil huren bij het Cult. centrum, je een stempel o.i.d. nodig hebt van een studentenvereniging. Zodat zij kunnen instaan voor eventuele schade etc. Beetje jammer dat je als 'particuliere student' het niet kan huren, maar je kan niet alles hebben.

Dribbel_
11 september 2007, 16:54
Die onthouden we.

vergeet niet, dat als je een PA wil huren bij het Cult. centrum, je een stempel o.i.d. nodig hebt van een studentenvereniging. Zodat zij kunnen instaan voor eventuele schade etc. Beetje jammer dat je als 'particuliere student' het niet kan huren, maar je kan niet alles hebben.
Ow dat is dan weer een beetje jammer natuurlijk :dontgeti:
In wat voor bandje speel jij hier eigenlijk ?

Nielsje
11 september 2007, 18:40
Ik speel onder andere samen met iemand hier van het 't forum, en iemand die samen met mij gitaarles had. Hij bast op het moment, m'n huisgenootje zingt, alleen de drummer is nogal.. wisselend :)

We spelen nog niet zo heel lang samen, en zijn eerst ff bezig op elkaar in te spelen alvorens wij wat gaan giggen.

Muziek? wisselend, op het moment wat poprock achtige dingen. Moeten nog even zien wat de toekomst brengt, tis nog pril :)

The Mess
11 september 2007, 21:40
Een reactie dat ze een mail of demo hebben ontvagnen ? Wel zo netjes en kost geen moeite

Ah zo, ja dat is leuk. Maar dat moet je dus maar niet verwachten, want je bent als muzikant eigenlijk als snel slaaf aan de mensen die af en toe gebruik van je willen maken. (Als je nog geen grote naam bent tenminste...)

Dribbel_
12 september 2007, 01:38
Ah zo, ja dat is leuk. Maar dat moet je dus maar niet verwachten, want je bent als muzikant eigenlijk als snel slaaf aan de mensen die af en toe gebruik van je willen maken. (Als je nog geen grote naam bent tenminste...)

Ja klopt dat dus, en dat is dus kut :dontgeti: :seriousf:

Kim Wilson
12 september 2007, 08:02
Een reactie dat ze een mail of demo hebben ontvagnen ? Wel zo netjes en kost geen moeite
Als je een mail of een demo stuurt, moet je er zelf een weekje later achteraan bellen. En nog eens. En nog maar een keer. Wat denk je nou, dat ze iedereen een berichtje terugdoen? Een beetje grote tent krijgt 20 mails op een dag.

Als je aan de bak wil, moet je er zelf bovenop zitten.

armageddon
12 september 2007, 18:26
Ik speel onder andere samen met iemand hier van het 't forum, en iemand die samen met mij gitaarles had. Hij bast op het moment, m'n huisgenootje zingt, alleen de drummer is nogal.. wisselend :)

We spelen nog niet zo heel lang samen, en zijn eerst ff bezig op elkaar in te spelen alvorens wij wat gaan giggen.

Muziek? wisselend, op het moment wat poprock achtige dingen. Moeten nog even zien wat de toekomst brengt, tis nog pril :)

Bij Derk Groen gelest?

Dribbel_
12 september 2007, 19:39
Daar heb ik ook ff les gehad :seriousf:

Nielsje
13 september 2007, 20:50
Jes, ik heb ook bij Derk Groen gelest. Van huis uit was het allemaal blues, maar nadat wij in het tweede kwartaal vroegen om wat anders, kregen we ook wat anders. Wel funk gedaan, en ook wat salsa achtige dingetjes, was best leuk!
Alleen het tijdstip zoog..

armageddon
14 september 2007, 18:25
Nja, ik werd strontziek van die blues eigenlijk....

En hij hield er enorm van zichzelf te horen spelen.

Dribbel_
15 september 2007, 12:03
Nja, ik werd strontziek van die blues eigenlijk....

En hij hield er enorm van zichzelf te horen spelen.

En daarom ben ik dus gestopt :chicken: Blues is okee om te spelen maar het kwam me echt me strot uit na een tijd :stop: