Inloggen

View Full Version : Terratec vs. M-Audio



Metalhead
3 september 2007, 20:38
Hey, ben ik weer te zeuren :D

Iets meer dan 2 jaar geleden een soortgelijke topic geopend, over een 4-inputs geluidskaart... Heb toen de Maya MKII gekocht, wel aardig wat problemen mee gehad.

Dit keer ben ik op zoek naar een geluidskaart met minimaal 8 ingangen.
Ik heb de keus nu beperkt tot de
- TerraTec EWS88MT (vooral te vinden op marktplaats)
- TerraTec Phase 88 (vooral nieuw te koop)
- M-Audio 1010lt (...beide)

Wat ik begrijp is de Phase de opvolger van de EWS, ik kan verder weinig verschillen vinden...

Kan iemand me nog nuttige informatie geven die me kan helpen de definitieve keus te maken?
(of weet iemand nog goeie betaalbare alternatieven)

bert k
3 september 2007, 20:41
Wat betreft de Terratec, die kaart is al wat ouder, wordt die kaart nog ondersteund? Voor Vista zijn daar sowieso geen drivers meer voor. Ik heb op zich goeie ervaringen met Terratec, dat wel.

Ic3gl0vE
3 september 2007, 20:49
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij gaan die Terratec EWS kaarten in een ISA slot, daar is geen enkele moderne pc nog mee uitgerust.
Zelf heb ik een phase 22, niks te klagen over dat ding.

bass blom
3 september 2007, 20:54
volgens mij ouwe meuk ja terratec en ook meer hobby sfeer en wannabee profi..

ik ben zeer te spreken over mijn 2(!) 1010LT's, draaien vlekkeloos, nog geen crash gehad.
op XP dat dan weer wel, dat vista kan mij voorlopig gestolen worden, wat 1 drama.

Metalhead
3 september 2007, 21:36
Haha, daar ben ik het wel mee eens...
Het wordt XP of MacOsX... maar ik denk XP

Maar volgens mij is de EWS88MT gewoon een normaal PCI-kaartje...
De EWS64 daarentegen is wel ISA...
Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben, maar daar adverteren ze wel mee iig...

@Bass; met welke software trouwens?
(... en ik zag dat je uit Oldejuije komt... ben zelf geboren en getogen in St'Wold :) )

bass blom
3 september 2007, 21:56
ik ben dan weer import lang geleden uit voorburg denhaag :D

cubaseSX rulez!

bert k
3 september 2007, 22:02
EWS88 is PCI inderdaad, zo oud is ie nou ook weer niet :)

STW
4 september 2007, 01:55
ik heb ooit iemand (die ik vrij hoog heb zitten) horen zeggen dat geluidskaarten van een bepaalde prijsklasse (ik geloof dat ie tot 1000e zei) vergelijkbaar zijn qua kwaliteit.
zelf heb ik de delta 1010lt, nooit problemen mee gehad maar ik weet niet hoe goed ie is bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal.
ik ken iemand die ook de delta 1010lt had, maar laatst vertelde hij mij dat ie nu een 'echte' geluidskaart heeft gekocht. hij doelde op de ingangen, want er zijn er maar 2 gebalanceerd op de m-audio. en hij is nu van die spaghetti achter de pc af (dit geldt voor de 1010lt, de 1010 is sjieker wat dat betreft).
conclusie: je zult je aan beide kaarten geen buil vallen, als het goed is zijn de a/d-omzetters van vergelijkbare kwaliteit.


(disclaimer: ik heb mn info vooral van horen zeggen)

harrie-beton
4 september 2007, 11:02
Ik heb zelf al een paar jaar de terratec phase88. Ik heb er 2 en dat werkt zeer goed. Mij kostten ze 339 euro per stuk. Dat zijn pci kaarten. Je kunt de terratec phase88 stapelen tot 4 keer 8 sporen. Windows xp. Ik heb een aparte boot schijf voor audio.

Samplerate is niet alles. Ik sample nooit tot het maximum. Ik heb geleerd dat je niet meer dan het dubbele hoeft te sampelen dan je microfoons opnemen.

Mijn lokale muziekboer heeft ze niet meer. Ze verkopen de m-audio en ik zou daar in investeren. Time flies.

guhlenn
4 september 2007, 13:05
m-audio is hip nu (lees=daarmee is iedereen bekend, en dus kan je geholpen worden...). en als je het kunt betalen is de volgende stap RME.

Metalhead
4 september 2007, 18:04
Nou, goed.... zijn we daar over uit... dan wordt het de M-Audio Delta 1010lt
Nieuwprijs is zelfs nog lager dan de Terratec's (heb hem gezien voor 208 euro)

In ieder geval ontzettend bedankt voor de reacties :)

Ic3gl0vE
4 september 2007, 22:05
In de 1010lt zit overigens dezelfde convertor als in de digidesign 002, mocht je dat leuk vinden om te weten :)

Veel plezier met je nieuwe kaart!

TIMBER
11 september 2007, 15:38
De Terratec EWS88 is idd PCI... wel een oudere kaart maar ik werk er naar tevredenheid mee. Bovendien kun je ze makkelijk koppelen zodat je zo van 8 naar 32 kunt. Ze werken gewoon goed onder Windows XP al zal dat onder Vista wel minder zijn. Heb ook de opvolger Phase88 gehad maar was toch minder in het gebruik... kwalitatief echter wel hetzelfde. Gebruik voor wat mobieler werk samen met mijn laptop de Edirol UA101... ook een zeer goede kaart.