PDA

View Full Version : Gezien de BYOC hype: wie heeft er ervaring met de Large Beaver?



imlikeajungle
3 september 2007, 19:13
Is ie z'n geld waard? Is hij écht veel beter dan een EHX RI?
Alle info is welkom...

ant
3 september 2007, 19:44
geen ervaring met de beaver, maar ben wel tevreden over m'n byoc phaser. ik zou denken dat ie wel makkelijker te modden is, en het is true bypass, en goedkoper denk ik. dus ik zou denken dat ie z'n geld waard is.

Mitch
3 september 2007, 20:35
Beter, beter... sinds de Little Big Muff heeft EH natuurlijk zelf ook een versie met true bypass en normale adapteringang. De Large Beaver is daar dus mijns inziens wel een beetje door ingehaald. Oké, de specs zijn iets anders, maar om 'm nou stukken beter te noemen... nee. Van de BYOC reeks is dit nu niet echt een uitschieter. De chorus, delay, phaser, fuzzface, Triboost, dat zijn voor mij toch wel de toppers.

imlikeajungle
3 september 2007, 20:37
Dus jij vindt een LBM meer bang for the buck dan de Large Beaver?
En hoe zit het qua tone...? De LB is een replica van een 70s triangle BM, en wat met de LBM?

Mitch
3 september 2007, 20:42
De specs zijn iets anders, ja. Het zijn subtiele verschillen, moeilijk te voorspellen of jij dat beter vindt of niet. Ik vind zelf bijvoorbeeld de verschillen tussen de NYC reissue en de LBM subtiel, maar duidelijk en mijn voorkeur gaat dan vanwege praktische overwegingen naar de LBM maar er zijn plenty gasten die de NYC per se willen gebruiken.
Het verschil in specs weet je, het verschil in klank is subtiel maar geen idee of dat voor jou groot genoeg is. Erg persoonlijk.

Voor elke muff geldt dat ze redelijk woofy zijn op de bas frequenties, het heeft voor beide pedalen dus de voorkeur dat je een niet al te bassige versterker hebt want dan combineert 't niet zo, maar goed, da's gewoon een algemeen verhaal.

imlikeajungle
3 september 2007, 20:59
Ik heb nu een Rus, en die is voornamelijk onhandig en neemt veel plaats in. Ik gebruik een Muff alleen voor totaal over-the-top stukken, over een amp met al véél distortion. De 'nuances' verlies ik toch zo :sneaky: Ik wou idd vooral praktischer, en de LBM is dan idd een goeie optie, alleen zou het handiger zijn om de connecties langs boven te hebben. Het moet incl haakse George L iig maximaal even breed zijn als een Sovtek Muff: die zou 11.8 op 16.5 zijn en een Little Big Muff 8.9 op 11.5. Daar krijg ik dus de pluggen niet naast...

Iemand ervaring met de Nano Muff of de Micro Metal Muff?

gitarist17
4 september 2007, 17:14
Ik heb hem en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik heb hem getest in de lijn: TS-808, Distortion +, Tonebender MKII, rat en de big muff. Allemaal van BYOC, voor mij sprong de beaver er uit. Ik vond hem gewoon lekkerder klinken dan de rest. Zeker een goed pedaal!

imlikeajungle
4 september 2007, 17:19
Zou je 'ns willen meten hoe breed hij is? Erg bedankt...!

drap
4 september 2007, 17:56
Een large beaver?!?!? Ik zeg niks, ik zeg niks... :seriousf:

Mitch
4 september 2007, 18:39
Is 't beste te boosten met een super hard on, dat begrijp je...

M Kactus
4 september 2007, 19:48
Een large beaver?!?!? Ik zeg niks, ik zeg niks... :seriousf:
Nou, het wordt erger... Er is een mod voor, om hem romiger te maken. Gelukkig zijn ze gegaan voor "Creamy Dreamer" en niet iets meer voor de hand liggends.

imlikeajungle
4 september 2007, 20:21
Zou je 'ns willen meten hoe breed hij is? Erg bedankt...!

Ik heb 't zelf gevonden...

Nog 'ns: heeft iemand de Nano Muff of de Micro Metal Muff al getest & kan die persoon vergelijken?