PDA

View Full Version : Luide brom Rocktron Intellifex ltd.



G-eenheid
3 september 2007, 15:56
Ik heb zojuist mij Rocktron Intellifex weer geïntegreerd en dat levert gigantisch veel brom op. Zeer hinderlijk!

Aansluiting als volgt:
Gitaar --> Mesa Quad instr. input -->


Mesa Quad effect send --> Rocktron Int. input -->

{Rocktron Int. output L --> Mesa Quad effect return A
{Rocktron Int. output R --> Mesa Quad effect return B


Mesa Quad output A --> Mesa 3:95 input A
Mesa Quad output B --> Mesa 3:95 input B

Voorheen had ik hier geen last van omdat ik toen de voorversterker output in de Intellifex duwde en de output van de intellifex weer naar de eindversterker prikte. Dit was eigenlijk een tijdelijke oplossing en ik wil nu proberen van de effectloop gebruik te maken -op de manier zoals hierboven beschreven,- maar dat levert dus die ellendige brom op. De brom neemt toe naarmate het output volume van de preamp harder gezet wordt.

Weet iemand raad?

peter_heijnen
3 september 2007, 16:02
Dat lijkt me een aardlus.

Is de loop van de quad paralel of heb je een andere zeer goede reden om de loop van de quad perse te moeten gebruiken, dan zul je een manier moeten vinden om die lus kwijt te zien raken.

Is die dringende reden er niet niet, dan kun je de boel netr zo goed op de oude manier aansluiten. Ik deed het vroeger ook altijd zo.

MSNL
3 september 2007, 21:18
Hoi,

Ik heb dit euvel ook gehad met een Intellifex.
Het was bij mij een aardlus. Het was opgelost door Humfrees te gebruiken.
Dit zijn schroeven om je apparaat in je rack te bevestigen met plastic omhulsels zodat de intellifex geen kontakt maakt met de andere apparatuur.
Loskoppelen van de aarde van een van je kabels wil ook wel eens helpen.

grtz

msnl

Ibanez RuleZ
3 september 2007, 23:54
er zit een schakelaar achterop de quad, groundlift. zet die eens om, want dat wil ook nog wel eens brom veroorzaken met de fxloop. dat is iig wat ik een keer had.

harrald

Johannes
4 september 2007, 13:05
Rocktron adapters zijn ook niet van het stilste type. Een goede stabiele voeding kan vast ook geen kwaad.

Magic Bean
4 september 2007, 22:22
Rocktron adapters zijn ook niet van het stilste type. Een goede stabiele voeding kan vast ook geen kwaad.

Een geaarde stekker aan je adapter solderen helpt misschien ook.
En uiteraard signaal en voeding goed scheiden.

G-eenheid
6 september 2007, 11:49
Goed,

Ik heb een aantal dingen geprobeerd.
-Groundlift: er is geen waarneembaar verschil. Brom blijft aanwezig
-Intellifex op oude positie. Dit heeft verschillende nadelen, maar het grootste nadeel is dat je inlevert op geluid omdat het apparaat in z'n geheel na alle instellingen van de pre-amp komt. Je hoort een duidelijk waarneembaar verschil tussen bypass on en bypass off. Ook moet je heel erg gaan 'knijpen' op input- en outputvolumes. Via de effectloop komt hij echter wel op de ' juiste plaats' en voorkomt bovengenoemde problemen.
-Humfrees moet ik nog proberen. Kost alleen weer even tijd, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel is alles nu van staal dus het is heel goed mogelijk dat het daarmee te voorkomen is.

Verder zei iemand nog iets over het loskoppelen van de aarde van je kabels. Wat moet ik mij daarbij praktisch voorstellen?

Alvast bedankt,

Gerard

MSNL
6 september 2007, 12:43
Hoi,

Loskoppelen kun je proberen door van 1 van de 'signaal'-kabels (dus in- of output kabels van de intellifex) de ground los te solderen. Dit hoeft slechts aan 1 kant. Ik heb dit nog nooit geprobeerd. Ik heb de aardlussen op kunnen lossen mbv humfrees of door de aarde van de spanningskabel los te koppelen.

groet

Martin

Magic Bean
6 september 2007, 22:44
Er is geen probleem als hij niet in je rack zit?
Anders zijn idd humfrees de oplossing.
Ik heb ze gewoon erin gezet als preventieve maatregel.